Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8TDci 100ps. ciężko pali jak zimny

saly 15 Dec 2011 22:03 22021 8
  • #1
    saly
    Level 32  
    Witam
    Z autkiem mam mały problem. Jak jest lekko zimny poniżej 7st. lub niżej, to bez świec to już nie zapali. Jak zagrzeje się świece będzie hehłał i powoli zaczyna odzywać się na garacj aż zapali. Jak pożądnie zagrzeje się świece ze dwa razy, to pali lepiej, ale nadal trochę hehła. Jak silnik zagrzany lub na podwórku temperatura koło 15st. pali na strzał.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #2
    Andiv
    Level 32  
    Patrzyłeś na ciśnienie? Próba wtryskiwaczy zrobiona?
  • #3
    saly
    Level 32  
    Nie, próby wtryskiwaczy nie robiłem, nie pamiętam teraz ile ciśnienia było przy rozruchu ale pamiętam że porównywałem ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku i było takie samo. Gość ma auto od nowego przekulane ma tylko 100tyś. wyeksplotowanie sillnika raczej można wykluczyć, z kompresją chyba w porządku, ale jeszczenie mierzyłem.
    Świece wszystkie dobre.
    Temperatury na czujnku temperatury powietrza i chłodziwa prawidłowe.
    Dobra sprawdzę jeszcze ciśnienie i test przelewowy
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zostaw to i najpierw popatrz na obroty na rozruszniku. Za wolno kręci mimo, że pewnie Ci się WYDAJE OK.
  • #5
    saly
    Level 32  
    Jak jest minimalna norma obr. przy rozruszniku przy rozruchu.
  • Helpful post
    #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O takie to mnie jutro pytaj, zerknę to powiem.
  • Helpful post
    #7
    Piasek80
    Level 30  
    Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest je obserwować podczas samego kręcenia rozrusznikiem bo wtedy mogą się dopiero pojawić. A dwa że po zgaśnięciu kontrolki świec na desce przekaźnik nadal jest załączony i grzeje świece. Efekt: świece doją niemiłosiernie aku a my zaczynamy go jeszcze chechłać rozrusznikiem który już prądu nie ma. Po zgaśnięciu kontrolki świec czekaj aż pstyknie przekaźnik od nich i rozłączy grzanie (zazwyczaj ma to miejsce po ok 5 sek od zgaśnięcia kontrolki) i dopiero kręć.
    Słabą stroną tych silników są też rozruszniki: były modele z przekładnią satelitarną, bodajże Motorcraft`a (bardzo dobre) jak i klasyczne zwykłe BOSCH`a które miały problemy z kręceniem tego silnika. A ładowali jeszcze MagnetiMarelli - też lipa.
    Niestety - silniki te mają bardzo krótki jak na diesla skok tłoka i ich zimowy rozruch to gehenna braku odpowiedniej temp. sprężonych gazów wymaganej do zapłonu.
    Ponadto silniki TDCI muszą mieć bardzo precyzyjnie wysterowany kąt wtrysku bo są niezwykle czułe na to.
  • #8
    saly
    Level 32  
    Z przekaźnikiem świec to normalna sprawa, lampka pali jakąś sekunde świece blisko 10s.Uczulam zawsze na to właścieli. Cofanie paliwa sprawdziłem zaraz na początku, jest ok zero pęcherzyków. Po odpaleniu na 2-3 sekundy jak zimny można go zgasić poczekać koło minuty i następny rozruch znowu jest ciężki.
    Sprawdze dzisiaj obroty rozrusznika podczas rozruchu.
  • #9
    dragons244
    Level 1  
    witam jak masz nadal problemy z odpaleniem
    to na 100% rozrusznik tak mialem ze swoim Focusem trzeba wyjac i oczyścić go i zobaczyc czy tulejki nie trzeba wymienic pozdrawiam