Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania adblue czujniki NOx

grzegorzw5 16 Dec 2011 13:17 50498 57
  • #31
    grzegorzw5
    Level 11  
    po przeczytaniu materiałów widać, że można wyłączyć adblue i jest to bezpieczne. Pytanie co jeszcze trzeba uzupełnić w pliku aby cały samochód pracował poprawnie
  • #32
    gka3
    Level 17  
    Panowie podchodzicie do zagadnienia od tyłu.

    Scania i Daf mam rozpracowanego.
    W tej chwili pracuję nad Volvem, jak na razie najtrudniejsza kwestia ale mam już wszystko przygotowane.
    Pozostały tylko testy.
  • #33
    satsun
    Level 16  
    W takim razie jak podejść od przodu ;)?
  • #35
    grzegorzw5
    Level 11  
    fajnie, że jest to już rozpracowane. Jaką ma to funkcjonalność oraz jak z tego skorzystać. I wracając do początku jakie meldunki nadawane są przez czujnik NOx w scanii?
  • #36
    satsun
    Level 16  
    gka3, nie o to pytałem ;) więc dowiemy się czegoś? może być PW...
    grzegorzw5 - nie masz dostępu do auta i nie możesz się wpiąć?
  • #37
    grzegorzw5
    Level 11  
    niestety nie mam dostepu do auta. Praktycznie to co zostało napisane w tej dyskusji pozwala uruchomić adblue na stole. Jedyne czego mi brakuje to właśnie sygnał NOx. Byc moze nie jest konieczny. W adblu daf... tak naprawde testy są wbudowane w program i trzeba go tylko wywolać. Natomiast ponieważ adblue jest autonomiczne musi zobaczyć "kompletne otoczenie".
  • #38
    satsun
    Level 16  
    Wiem o co chodzi. No to niestety czekać na kogoś kto posiada czujnik. Ja niestety nie pomogę na chwilę obecną.
  • #39
    komarekpl
    Level 11  
    Witam

    Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue

    Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy

    Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat .

    Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ jest chłodzony płynem, więc czy termostat jak i nie odpowiednia temperatura (50-60* C) może być przyczyną nieprawidłowego działania ADBLUE ?

    Dziękuje i pozdrawiam
  • #40
    cadillac1972
    Level 1  
    Witam koledzy



    W odpowiedzi dla komarekpl : termostat do wymiany ,ale to nic wspólnego z adblue


    Dla wszystkich z problemem adblue w SCANII z ograniczeniem mocy i bez :
    mogę pomóc w rozwiazaniu problemu i usunieciu usterki
    piszcie na pw
  • #41
    slawek 77
    Level 1  
    WITAM,
    PROSZĘ O POMOC,ZAŚWIECIŁ MI SIĘ DYMEK OD AD BLUE,USTERKA SILNIKA NA ŻÓŁTO(SCANIA R420,2008R),OGRANICZONA JEST MOC SILNIKA. AD BLUE POBIERA,NAWET WIĘKSZE ILOŚCI NIŻ NORMALNIE, CZYLI UKŁAD CHODZI,OD CZEGO TRZEBA ZACZĄĆ , SZUKAJĄC ROZWIĄZANIA ?
  • #42
    saron22
    Trucks specialist
    najlepiej od sczytania kodów bledow
  • #43
    uszzz
    Level 1  
    szaman108 wrote:
    trzeba by dorwać przerobioną scanię zdemontować i obmierzyć te magiczne pudełko.Spotkałem się z czymś takim u mnie na serwisie gościu podłączył pudełko połączył się przez złącze OBD i aktywował to ustrojstwo.Zrobiliśmy test za pomocą SDP3 i wszystko grało koszt 1200euro plus vat


    Czesc;

    Magiczne pudeleczka sa dostepne w Polsce. Obsluguja wszystkie znane marki poza Mercedesem. Skutecznosc 100%. Programowalne - dzisiaj dziala w Scanii jutro w DAFie. Prosta instalacja. Dzialanie na zasadzie symulowania sygnalow CAN - zero grzebania w sterowniku silnika czy ab. Mozliwosc wlaczania i wylaczania w dowolnym momencie (o ile silnik nie pracuje). Cena na poziomie 4kzl netto.
  • #44
    zbynekw
    Level 10  
    Witam panowie w scani nie ma co walczyc z adblue wystarczy tylko wylaczyc ogranicznik mocy zmiana sops z wyjetym bezpiecznikiem scr i po problemie.Najlepiej wylaczyc ogranicznik i wlozyc spalony bezpiecznik podczas kontroli nawet zawsze moze byc awaria po wlozeniu dobrego adblue pracuje.W Dafie jak wylacza na stle to podczas kontroli moga zbadac spaliny a kierowca nie wlaczy juz nic.
    Moge pomoc na pw.
  • #45
    Tomek2907
    Level 11  
    Witam
    mam problem z układem ADBlue w Scanii 420 . Wyświetla "dymek" na tablicy wskaźników, moc również została już ograniczona. Do diagnostyki dysponuję Texą.
    Po diagnozie w układzie nie ma żadnych aktywnych błędów-są tylko trzy nie aktywne ( i nie dające się skasować ) dotyczące NOx . Jeden mówi o ty że poziom
    NOx był za wysoki a dwa pozostałe chyba ,że wskazania czujnika NOx jakieś nieprawidłowe czy coś w tym rodzaju. Wyczyściłem dysze wtryskiwacza i przy pomocy TEXY dokonałem aktywacji dozownika -działa OK, aktywacji zaworu podgrzewania zbiornika-działa ok oraz aktywacji zaworu odpowietrzania i tu nie wiem czy wszystko jest ok. Podczas aktywacji tego zaworu słychać wyraźne pykanie potwierdzające pracę cewki a z przewodu doprowadzającego powietrze do dozownika niestety się ono nie wydobywa. I tu mam pytanie do znawców tematu-czy brak ciśnienia w tym przewodzie po aktywacji zaworu odpowietrzającego jest oznaką jego uszkodzenia, czy może muszą być jeszcze spełnione jakieś inne warunki aby ciśnienie się tam pojawiło.
    Podczas jazdy samochodu monitorowałem parametry pracy okładu SCR i wychodzi ,że dozownik ADBlue pracuje osiągnął max 22 % wydajności. Ciśnienia pracy pompy waha się pomiędzy 4 a 5 bar. Niby teoretycznie wszystko ok a dymki na desce rozdzielczej nadal świecą . Może ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić ?
    Pozdrawiam
  • #46
    scantech
    Level 2  
    Witam.
    W odpowiedzi dla Tomek 2907:
    Zawór odpowietrzający jest po to, aby po zakończeniu pracy układu SCR opróżnić go z pozostającego tam płynu. Jeżeli aktywujesz zawór odpowietrzający, a zawór sprężonego powietrza jest nieaktywny, to nie zaobserwujesz żadnych skutków, po za spadkiem ciśnienia Adblue.


    Wszystkich, którzy mają problem z Adblue lub z innym układem w Scanii proszę o kontakt na email scantech(_at_)interia.eu,663147701
    Wyłączam ograniczenie mocy spowodowane usterką SCR.
  • #47
    kzh600
    Level 11  
    panowie czytem te wasze wypociny i mam pytanie

    po co wy to robicie ????? modyfikacja piku sops jest nie odrwacalna !!!!! wylacza ad blue po zatym robicie z auta euro 5 ----- euro 3 wrazie kontroli w niemczech gratuluje wynyniku w euro od 1000-5000 !!!!!!!!!!!!!


    pompa adblue kosztuje 3500tys netto z boscha

    wymiana dozownika i dyszy 2100 netto orginał

    czujnik nox orginał 2500 netto

    układ jest bardzo prosty trzeba stosowac sie do zasad
    zalewac adblue dobrej jakosci np grinchema w sterylnych warunkach z czystych baniek.....
    zmieniac co 45-90 tys filtr adblue ...ciekawe kto to robi????3
    zmieniac filtr paliwa w samochodzie co 15-30 tys
    a gwarantuje ze układem bedzie ok .....
  • #48
    scantech
    Level 2  
    Kolego kzh600
    -modyfikacja pliku SOPS jest odwracalna
    -nie mówię o wyłączeniu układu SCR (Adblue),
    tylko o wyłączeniu ograniczenia mocy,
    spowodowanego jego usterką
    -nie przerabiam auta z Euro 5 na Euro 3
    -czujnik NOx kosztuje 4800 zł
    -jak się pocisz stosuj antyperspirant 72 h (':D')
  • #49
    praimond
    Level 2  
    Jeśli SCR przestał działać to z jakiegoś powodu, wg niektórych najlepiej jest to wyłączyć ale pewnie problem z brakiem mocy pozostanie. Jeśli nic nie da wyłączenie ograniczenia mocy i zasymulowanie prawidłowego działania pompy scr to co wtedy? Czy któryś z moich poprzedników w całości rozebrał cały układ czy tylko skupiacie się na wyłączeniu usterki elektronicznie w jednostkach?
  • #50
    scantech
    Level 2  
    Witam.
    Kolego praimond, ty chyba czegoś nie rozumiesz.Albo się wyłącza ograniczenie mocy, albo się nie wyłącza.Nie ma takiej możliwości, że wyłączenie mocy nic nie da.
    W Scaniach, rok produkcji przed 2008, usterka układu SCR (Adblue) nie powoduje ograniczenia mocy. W Scaniach rok produkcji pod koniec 2007 i później, usterka ta powoduje ograniczenie mocy o 40%. Można to ograniczenie wyłączyć, nie wyłączając całego układu SCR (tak jak jest to w Scaniach przed 2008 r.). Wtedy gdy układ jest sprawny to działa, jeśli jest nie sprawny to nie działa.
    Wyłączenie ograniczenia mocy robi się zmieniając kilka parametrów w pliku SOPS, a nie symulowaniem czegokolwiek.
    Cały układ rozbierałem kilkadziesiąt razy. Jest on do naprawienia w każdej sytuacji.
    Jednak dymek, który się zapali na desce rozdzielczej, a w rezultacie ograniczenie mocy, wcale nie musi oznaczać usterki układu SCR. Może być to spowodowane kilkoma innymi czynnikami, np. paliwo nieodpowiedniej jakości, usterka silnika, usterka hamulca wydechowego nawet zła regulacja zaworów i pompo-wtryskiwaczy.


    Jeżeli ktoś ma problem z tym układem proszę o kontakt na e-mail. Pomogę.
  • #51
    zbynekw
    Level 10  
    Kto mówi że wyłaczenie ograniczenia mocy to wyłączenie adblue.A co do sops to w zawsze można wrócić do wszyskiego z przed zmiany wiem że wszystko sie da naprawić w scr tylko powiedż to kierowcy któremu 2000km. od domu zatkała sie dysza ma 24t. na naczepie i ma moc 50 % odciętą jedż na servis scani w niemczech zapłać 1000e za czyszczenie itp. Nie chodzi o wyłączanie adblue tylko o to żeby auto wróciło na baze a kolega od wypocin to pewnie na sevisie pracował albo nadal robi.A co do kary na niemczech to nie jest nikt w stanie sprawdzić zmiane sops i wyłaczenia ograniczenia mocy w servisie muszą odesłać do centrali.
  • #52
    praimond
    Level 2  
    Jeśli mowie o odcieciu to chodzi gownie o te ktore je posiadaja, a jesli wg ciebie cos nie rozumiem to ok niech tak bedzie ale nie wcisniesz mi kitu teraz ze przyjedzie klient do ciebie wylaczysz ograniczenie i cala moc wraca. Na wlasnej skorze sie przekonalem, że nawet jesli nie bylo ogranicznika adblue przestalo dozowac i stracil na mocy, nikt z was powyrzej nic nie mowi o katalizatorze - co sie z nim dzieje i dla czego a to na moc też ma i nikt temu nie zaprzeczy. Zapadniety i zabity katalizator plus zabity kamieniem ślimak, a żaden kierowca nie powie Ci prawdy od kiedy to mu się dzieje. Temat jest o samym ukladzie scr wiec nie bede rozwijal tematu o układzie paliwowym bo wtedy powino byc "HPI + scr wady zalety oraz najczestrze usterki"
  • #53
    zbynekw
    Level 10  
    Kolego praimond moja wypowiedz jest ogolna i nie tyczyla sie ciebie ale..
    skoro mowa o tych wadach to ile jest tych katalizatorow zapchanych i ile jest zapadnietych maly odsetek nakczesciej to czujnik nox ,zapchany wtrysk zreszta ja robie tylko elektryke ale ktos wyzej napisal po co wylaczamy po to zeby auto wtrocilo na baze jak cos zaczyna szwankowac.Auta ktore jezdza na rosje jak zamarznie mu adblue to tez nie awaria ale juz z moca jest problem.Ale szkoda wywodow,tak masz racje.A jeszcze euro 4 co bys poradzil na jego wysokie zurzycie paliwa.
  • #54
    kzh600
    Level 11  
    w scani euro 5 masz silnik na bazie euro3 plus SCR zwany adblue jak nie działa ad blue to co masz euro 3 takie trudne.......... nie euro 4 ten silnik miał EGR ktorego nie ma w euro 5 poztym niech ktos zrobi modyfikacje i to odwroci place mu 1000pln jak mi to pokaze a czujnik kosztuje w granicach 3200 w serwisie - dobry rabat mozna kupic nawet za 2300-2500pln

    Dodano po 4 [minuty]:

    niwiem czym to jest podyktowane ale widzialem scanie hpi z 2006 z ograniczeniem mocy ale oglnie wszytkie od pazdziernika 2007 maja odnosnie oszukania scar nie ma takiej opcji jedyna opcja to wylaczenie ograniczenia mocy z czym wiaze sie modyfikacja pliku sops po tej operacji uklad adblue nie dziala wogole nie pobiera nie czyta temperatury spalin po prostu go nie ma ....operacja jest nie odwrcalna...
  • #55
    szaman108
    Level 31  
    witam kzh600 a ile tych plików SOPS przerobiłeś?
  • #56
    zbynekw
    Level 10  
    Sopsem mozna wylaczyc cale adblue ale mozna i tylko ogranicznik mocy i adblue jest normalnie a plik sops jest zawsze do poprawienia widac ze kolega nigdy nie widzial jak sie robi pliki sops i twierdzi ze to nie odwracalne.W sops masz rozne warianty parametrow i jak je znasz co do czego to zrobisz wszystko w jedna strone i w druga ale kto robi sopsy to wie o co chodzi.I nie stawiaj 1000pln. bo juz je straciles.
  • #57
    praimond
    Level 2  
    Nie chodzi mi o to żeby mi przyznać racje, chodzi mi głównie o przedstawienie całościowo problemu i odsetek tych z zapchanym katalizatorem z ktorym się spotykam jest duży, co do rosji i duzych mrozów to układ scr przestaje działać poniżej 5 stopni i ważny jest w tym czujnik temp zewnetrznej. Nie jest to usterka ze adlbue nie pobiera wtedy i nawet jest to opisane w instrukcji kierowcy ale oni z tego nie czytaja bo po co. W egr i scr chodzi o to samo, zmiejszenie emisji spalin i głownie nacisk jest na NOx, pytasz o egr ale o jaki silnik ci chodzi: 380 rozni sie od 420 i 480 ( silnik hpi) i masz nowy silnik xpi z egr. Ogólnie te silniki pala wiecej niz z adblue ( z wyjatkiem xpi)bo maja gorsze warunki spalania. Przy przebiegu okolo 500 tys uklad egr jest do wymiany ze wzgledu na jego nieszczelnosc poza tym uklad paliwowy po powyzszym przebiegu tez juz jest w nedznym stanie ze wzgedu na jakosc paliwa. W silniku 420 i 480 jest patent scanii turbocompound i tu tez jest histora takze nie mozna powiedziec tylko o samym egr bo na jego dzialanie i na spalanie masz duzo czynnikow

    Dodano po 31 [minuty]:

    A co do sopsu to tak wszystko nie mozna z plikiem zrobic, jest conajmniej jeden warunek co do zawarosci musi on posiadac jednostke tco. W serwisie tego pliku z regoly nie mozna zmodyfikowac co do waznych parametrow dla pracy silnika lub ktoregos z ukladow, wszystko robi fabryka i specjalisci na podstawie badan. Nie jestem za modyfikacja sopsu zeby ograniczenie mocy wylaczyc po pierwsze ze taka modyfikacja niedozwolona podlega kaze i tlumaczenie kierowcy ze nie moze jechac jesli ma ograniczenie 40 procet mnie nie przekonuje. Po drugie te pozostałe 60 procent starczy zeby zjechac do bazy i usterke usunac no ale pewnie szef chce zeby zrobil jeszcze pare kursow do hiszpani i wtedy sie naprawi. Po trzecie jesli sie to ogrniczenie usunie to zaloze sie ze do wlasciwej naprawy nie dojdzie
  • #58
    grzegorzw5
    Level 11  
    zamykam temat