Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Daewoo Lublin z regulatorem RNC-12 słabe ładowanie

Albus 08 Sty 2012 22:29 26258 72
  • #31 08 Sty 2012 22:29
    chomik106
    Poziom 17  

    Nowa Centra spaliła mi altek w Puncie,nowa nie znaczy zawsze sprawna.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 08 Sty 2012 22:29
    Albus
    Poziom 21  

    Skoro robisz od lat to wypowiedz się proszę na temat podniesienia napięcia przez diodę w szereg włączoną jak radzi kidu22. Oczywiście szanuję i biorę pod uwagę każdą poradę kidu22 i chyba zastosuję taką diodę. ps. odnośnie akumulatora jest sprawny , sprawdzany na innym aucie, tak samo z innego auta przekładany był do tego:)

  • Pomocny post
    #33 08 Sty 2012 22:33
    kidu22
    Poziom 35  

    Jakąkolwiek 6A . Możesz dać 3 sztuki równolegle 2A nawet.
    Robiłem to w lublinie , felicji, DF i wielu VW.

  • Pomocny post
    #34 08 Sty 2012 22:34
    chomik106
    Poziom 17  

    Jestem samoukiem i nigdy nie kombinowałem z diodami,nie miałem takiej potrzeby.Nie wypowiem sie,bo nie rozkminiałem tego tematu,Zawsze uzyskiwałem żadane ładowanie drogą naprawy uszkodzonych części lub instalacji.Szanuje wszystkich wypowiedzi,ale jestem zwolennikiem orginału.

  • #35 08 Sty 2012 22:35
    Albus
    Poziom 21  

    w lublinie II ? z takim samym alternatorem?? i działa ta opcja do tej pory?

  • #36 08 Sty 2012 22:35
    kidu22
    Poziom 35  

    chomik106 napisał:
    Jestem samoukiem i nigdy nie kombinowałem z diodami,nie miałem takiej potrzeby.Nie wypowiem sie,bo nie rozkminiałem tego tematu,Zawsze uzyskiwałem żadane ładowanie drogą naprawy uszkodzonych części lub instalacji.Szanuje wszystkich wypowiedzi,ale jestem zwolennikiem orginału.

    I bardzo dobrze, ale stare alternatory mają swoje słabe strony i nawet regulator 14,7V nie załatwia dobrego ładowania.

  • #37 08 Sty 2012 23:34
    chomik106
    Poziom 17  

    Nie twierdzę,że regulator załatwi sprawe.W tych altkach najczęściej padają diody wzbudzenia ale jeśli któraś padnie lub ma upłynność to kontrolka głupieje.Twierdzę tylko,że jeśli kontrolka gaśnnie nie zaświeca się nie zarzy to altek jest sprawny.Sprawdził bym też innym miernikiem kiedyś też się przejechałem jak mi się kończył przekłamywal o 0,5V.

  • Sklep HeluKabel
  • #38 08 Sty 2012 23:39
    Albus
    Poziom 21  

    2 mierniki brały udział w testach oraz nowy analogowy tester akumulatorów, ładowania Yato.

  • #39 09 Sty 2012 00:00
    chomik106
    Poziom 17  

    Zapodaj troche grubszy przewod od alternatora sroba 6mm bezposrednio pod kleme plusowa,jesli nic nie da zrob to samo z masa altka i klema minusowa.Czeso tam robia sie spadki napiecia.

  • #40 09 Sty 2012 00:03
    Albus
    Poziom 21  

    Masa alternatora to obudowa i dalej do silnika, więc sprawdzę jak to z karoserią umasowione jest , a plusowy przewód hmmm mierząc na alternatorze-na śrubie i na klemie akumulatora jest to samo więc od alternatora się zaczyna.

  • #41 09 Sty 2012 19:27
    johnybx
    Poziom 11  

    Witam pozwolicie że sie Podepnę pod wasz temat!!Od dłuższego czasu walczę z takim alternatorem na dzień dzisiejszy jak go Podepnę na stole to przy 1200obr/min ładowanie wynosi 14 V jednakże w aucie ładowania nie ma!! Dodam ze na B+ mam nowy prosto z aku na wzbudzeniu mam 10V wszystkie masy powymieniane łącznie z klemami na aku!! Dlatego szukam jakiegoś schematu na to wzbudzenie gdzie ono może mi zanikać!!pozdrawiam i z góry dziękuje

  • #42 09 Sty 2012 19:29
    kidu22
    Poziom 35  

    Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.

  • #43 09 Sty 2012 20:08
    johnybx
    Poziom 11  

    kidu22 to dlaczego jak go wzbudze na krutko to ładuje??

  • #44 09 Sty 2012 20:52
    kidu22
    Poziom 35  

    bo

    kidu22 napisał:
    masz diody wzbudzenia uszkodzone.

  • #45 09 Sty 2012 21:59
    Albus
    Poziom 21  

    Włączyłem w szereg diodę (w zasadzie 2 diody równolegle ze sobą połączone 3A) napięcie podbiło tak jak kidu22 pisałeś, ale generalnie z tym ładowaniem to jest tak : uruchamiam silnik - i nic nie ma ładowania a kontrolka nie świeci. dopiero po ok 2minutach ładowanie się pojawia, co ciekawe sprawdzone na 2 lublinach z takimi samymi alternatorami. Dlaczego tak się dzieje???? Ten typ tak ma :) ???

  • #46 09 Sty 2012 22:00
    chomik106
    Poziom 17  

    Uwalone diody wzbudzenia popieam kidu22

  • #47 09 Sty 2012 22:07
    Strzała138
    Poziom 10  

    Ja też miałem w swoim passacie za niskie napięcie ładowania, dwa razy rozkręcałem cały alternator wszystko zostało dokładnie sprawdzone i wszystko było OK.
    Napięcie ładowania było za niskie przy zamontowanym alternatorze jak i też na stole probierczym, dopiero po zamontowaniu dodatkowej diody szeregowej tak jak pisze Kiuda 22 sprawa została rozwiązana.
    Ładowanie jest prawidłowe, akumulator dobrze trzyma, alternator jest ciepły ale nie gorący. Od naprawy minęło już dwa lata i myślę że będzie dalej dobrze.
    Mimo, że naprawiam zespoły elektryczne już 38 lat to nie potrafię sobie odpowiedzieć co było przyczyną złego ładowania.

  • #48 09 Sty 2012 22:14
    Wodnik-W8
    Poziom 16  

    Witam. Sprawdź kolego świece żarowe. Gdy one grzeją [a grzeją kilka minut] to ładowanie jest niepełne, Świece biorą sporo prądu, i altek nie wyrabia. Ale po tych kilku minutach gdy sterownik świece odłączy, ładowanie powinno się pojawić w normie ok 14V.

  • #49 09 Sty 2012 22:18
    Albus
    Poziom 21  

    Gdy odpalam Lublina każdego jaki by nie był po włączeniu zapłonu czekam do momentu wyłączenia się grzania świec to jest wtedy gdy kliknie przekaźnik, a nie jak niektórzy myślą gdy zgaśnie kontrolka , po zgaśnięciu kontrolki jakieś 15-20 sekund jeszcze świece grzeją, sprawdzone miernikiem nie raz. Także gdy już zaczynam kręcić rozrusznikiem świece są odłączone

  • #50 09 Sty 2012 22:28
    kidu22
    Poziom 35  

    Stare VW mają słabe diody główne.
    A regulator stabilizuje wedle diod wzbudzenia a nie głównych.


    Kolego ile ci ładuje po tym zabiegu alternator, żeby zaczął ładowąć trzeba z diodą przegazować, zaraz po zapaleniu nie będzie dobrze ładował.

  • #51 09 Sty 2012 22:30
    Albus
    Poziom 21  

    Jakieś 14-14,2V. Zostawiam to już chyba tak jak jest : )

  • #52 10 Sty 2012 15:57
    johnybx
    Poziom 11  

    witam!! kidu wymieniłem wszystkie diody wzbudzenia i ku mojemu zdziwieniu żadnej poprawy!!! Jest tak samo jak kolega wyżej na początku zero ładowania,po 2-och minutach zaczyna rosnąć aż osiągnie magiczne 14 V.Sprawdziłem na innym Lublinku jest tak samo ciekawe prawda?? Dodam żę jak zakładałem nowy altek to ładowanie odpoczątku miało 14 V!!

  • #53 10 Sty 2012 16:15
    Albus
    Poziom 21  

    U mnie jest to samo, czy z diodą dołożoną czy bez diody ładowanie pojawia się po czasie dopiero...

  • #54 10 Sty 2012 17:40
    kidu22
    Poziom 35  

    Zmierz bezposrednio na alternatorze.

  • #55 10 Sty 2012 20:32
    Strzała138
    Poziom 10  

    Zgadzam się, tak jest jeżeli grzeją świece żarowe ale w moim przypadku to jest silnik benzyna.
    Być może przyczyna leży w słabych starych diodach tak jak pisze Kidu22 bo passat ma już 17 lat i przebieg 90 tys od nowego.
    Tak jak już pisałem po dołożeniu diody jest dosyć dobrze a napięcie utrzymuje się w granicach 14,7V.Bardzo mało używam tego pojazdu a akumulatora nie trzeba doładowywać, myślę że to nie jest żle.

  • #56 10 Sty 2012 20:57
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Albus napisał:
    U mnie jest to samo, czy z diodą dołożoną czy bez diody ładowanie pojawia się po czasie dopiero...

    A może warto byłoby tak sprawdzić stan koła pasowego i paska oraz jego naciągu bo wychodzi że może się ślizgać.
    Swoją drogą to ponad 50 postów na taki problem, to chyba nieco za dużo. :D

  • #57 10 Sty 2012 20:59
    Albus
    Poziom 21  

    Koło w porządku a pasek nówka, gdyby się ślizgało to kontrolka by dawała znać o sobie jak wcześniej pisano w postach. Swoją drogą wg mnie to dobrze że się rozwinęła dyskusja w końcu to polskie auto i polski alternator,

  • #58 10 Sty 2012 21:24
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Albus napisał:
    gdyby się ślizgało to kontrolka by dawała znać o sobie jak wcześniej pisano w postach.

    Szukałem i nie znalazłem, na pewno tak pisało? :D
    Pomiar napięcia z jednoczesnym pomiarem prądu ładowania wyjaśniłoby sprawę ostatecznie w tej kwestii.

  • #59 10 Sty 2012 21:49
    kidu22
    Poziom 35  

    Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje.

    Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie .

    Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej.
    Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.

  • #60 10 Sty 2012 21:58
    chomik106
    Poziom 17  

    Jeśli pasek śię ślizga raczej kontrolka sie nie zaświeci,bynajmniej ja nigdy sie z tym nie spotkałem.Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zgadzam się z kidu22 na obroty te altki lubią obroty.Pomiar jak puszczą świece i bezpośrednio przy altku.