Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Daewoo Lublin z regulatorem RNC-12 słabe ładowanie

Albus 10 Sty 2012 22:06 28694 72
  • #61
    Albus
    Poziom 21  
    kidu22 napisał:
    Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje.

    Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie .

    Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej.
    Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.


    Jest mało wydajny na wolnych i chyba każdy to powie, ja sprawdziłem to w kilku lublinach, dziś miałem okazje w 2 innych niż poprzednie i tez z tym samym alternatorem na początku dopóki się nie rozkręciły było kiepsko .
    Ps. W lublinach 3 są inne alternatory bynajmniej sposób mocowania inny, czy to jest lepsza konstrukcja od tego o którym piszemy ???
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    kidu22
    Poziom 35  
    Nieważne jakie mocowanie ważne że 9 diodowy, sterowanie wzbudzenia masą.
  • #63
    Albus
    Poziom 21  
    Podczas prób z tym alternatorem wymieniałem wcześniej regulatory napięcia( w tej chwili mam nowy zamontowany) trafiłem na taki który pozwalał osiągnąć 16V , rozumiem że szlak go trafił i nie reguluje poprawnie?
  • #64
    kidu22
    Poziom 35  
    Akumulator wyładowany to ogromne obciązenie dla alternatora, a cienki kabelek prądowy to duża strata napięcia i dlatego powoli napięcie rośnie na akumulatorzem, natomiast na alternatorze powinno byc wyższe, znamionowe.
  • Relpol przekaźniki
  • #65
    johnybx
    Poziom 11  
    albuz napisał:
    Cytat:
    Ps. W lublinach 3 są inne alternatory bynajmniej sposób mocowania inny, czy to jest lepsza konstrukcja od tego o którym piszemy ???

    Tak sa inne maja 70 ampera nie 55 tak jak nasze ponoć da sie je wsadzic do starych lublinów zmieniajac przednia część obudowy( sam nie miałem jeszcze okazji)
  • #66
    Albus
    Poziom 21  
    Do mojego lublina dołączyłem pewien element a mianowicie panelowy woltomierz zasilany z akumulatora, będę miał podgląd na ładowanie w drodze jakby coś było nie tak to szybciej zauważę.
  • #67
    jet20
    Poziom 10  
    Witam
    Sory za odgrzewanie tematu ale mam problem mianowicie po odpaleniu auta kontrolka ładowania gaśnie dopiero po dodaniu odrobiny gazu.
    Niby nic złego się puki co nie dzieje auto odpala ale wolał bym uniknąć nagłej awari
    alternatora. Dzieje się tak od niedawna więc może coś zaczyna domagac się wymiany.
  • #68
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #69
    jet20
    Poziom 10  
    ok nic nie będę ruszał. troche mnie to niepokoi żeby alternator nie siadł w trasie
  • #70
    dariodario1
    Poziom 1  
    W lublinach po odpaleniu zimnego silnika przez długi czas wystepuje dogrzewanie świec żarowych sterowane czujnikiem zamontowanym na obudowie termostatu patrząc na silnik od strony akumulatora.
    jak przewód jest zerwany a często się zdarza to świece grzeją cały czas i z łaowania nici bo ci zuzywają mase prądu . sprawdź ten kabel lub zmierz ładowanie po wyjęciu przekaźnika świec żarowych przy akumulatorze.
  • #71
    Groszek353
    Poziom 9  
    Witam
    Odgrzeje trochę temat dzisiaj zrobiłem sobie kontrolek rzeczywistego grzania świec i rzeczywiście bardzo długo dogrzewają zimny silnik.Pytanie jest jakaś opcja skrócenia czasu dogrzewania,termostat sprawny
  • #72
    maroboss215
    Poziom 10  
    Pisałem o tym w innym temacie,o alternatorze do lublina,w którym również wspominałeś o tym.Trzeba dać jakiś przełącznik do odłączania świec,albo awaryjnego włączania w razie awarii.Ale to będzie kłopotliwe,bo trzeba będzie o tym myśleć,więc ja bym to zrobił tak,ze dał bym ten przełącznik jedynie do awaryjnego grzania w razie awarii sterownika świec,a do tego,żeby odłączało po rozruchu,to wpiął bym w obwód między sterownikiem,a świecami dodatkowy przekaźnik sterowany masą z czujnika ciśnienia oleju.Kiedy silnik nie pracuje,styk przekaźnika łączy obwód świec,a po rozruchu,kiedy czujnik odetnie masę,styk również zostaje odcięty i świece przestają grzać,pomimo,że automat jeszcze ich nie rozłączył.To tak w skrócie,mniej więcej wiadomo,o co chodzi.potrzebny do tego jest przekaźnik tzw. zwierno-rozwierny typ 563.
    Alternator Daewoo Lublin z regulatorem RNC-12 słabe ładowanie
    Przecinasz przewód idący do świec i jedną stronę dajesz do 30,a drugą do 87,do 85 dajesz +12v po (po zapłonie) a do 86 dajesz masę z czujnika ciśnienia oleju.Po przekręceniu kluczyka przekaźnik dostaje zasilanie i masę i odciąga zworę do styku 87,automat grzeje świece,zapalasz silnik,ciśnienie oleju gaśnie,czujnik odcina masę,zwora wraca do styku 87a,świece odłączone.
    Tak to po krótce mi się wydaje,ze powinno działać.Elektrykiem nie jestem,więc w razie błędow,proszę poprawić,bo to tak na chłopski rozum.
  • #73
    Groszek353
    Poziom 9  
    Poradziłem sobie w inny sposób od sterownika świec żarowych odpiąłem impuls z rozrusznika. Grzeje świece raz do momentu kiedy zniknie napięcie (mam dodatkową kontrolkę świeć ) cofam kluczyk uruchamiam silnik świece są dogrzewane po rozruchu ok 20s