Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Daewoo Lublin z regulatorem RNC-12 słabe ładowanie

17 Gru 2011 15:19 29009 72
  • Poziom 21  
    Witam mam problem z alternatorem w samochodzie :Lublin 2 ,alternator A124-55D z regulatorem napięcia RNC-12 , regulator wymieniłem na nowy gdyż podejrzewałem w nim winę . W tej chwili napięcie na wolnych obrotach (mierzone na klemach )jest tylko ok 13,2V, akumulator nowy Centry, po włączeniu świateł napięcie spada , w żadnym przypadku nie osiąga książkowego poziomu 14,4V. Sprawdzałem diody te w obudowie oraz na płytce omomierzem o ile dobrze te na płytce sprawdziłem bo zrobiłem to bez wylutowania ich ?. Mierzyłem też bezpośrednio na alternatorze i efekty na zdjęciu :

    Alternator Daewoo Lublin z regulatorem RNC-12 słabe ładowanie

    Proszę o wskazówki.

    Ps. Kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika i nie zapala się podczas pracy silnika, pasek nowy i naciąg paska odpowiedni.


    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    ftp.kowal diody w obudowie każdą oddzielnie sprawdziłem a diody na takim "księżycu" odłączyłem co można było i bez wylutowywania . Szczotki wymienione .
  • spec od auto-elektro
    Ten typ alternatora tak ma i nic nie zrobisz, właściwy pomiar to włączone odbiorniki i około 2 tys. obr. jeżeli jest w granicach 14V jest w porządku nic więcej nie wyciągniesz. Na wolnych obrotach w lublinie alternator praktycznie nie ładuje-wszystko.P
  • Poziom 21  
    Ładowanie rzędu 12.1 V (w zasadzie żadne ) było na starym regulatorze , co dziwne po zmianie na nowy jest lepiej bo jest już 13V , ale po włączeniu świateł i nawet na obrotach rzędu 2-3tys obrotów napięcie spada więc musi coś być nie tak...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Nie jeszcze nie czyściłem ale zrobię to napewno i sprawdzę czy się nie grzeje . Dziwi mnie że 14,4V jest cały czas w tym miejscu jak wskazałem na foto , a na zacisku jest już lipa.Może mi ktoś to wytłumaczyć ?:)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
  • Poziom 21  
    Ok ogarnę to i dam znać o rezultacie, dzięki.
  • Poziom 21  
    Wyczyściłem śrubę. Była trochę skorodowana. Poczyściłem wszystkie styki ,oczka itp połączenia. Rezultat : 13.6 V na wolnych obrotach bez obciążenia- z obciążeniem napięcie spada i brak ładowania:( na obrotach napięcie ok 14 V , na obrotach z obciążeniem nie spada poniżej 13,6V ale ogólnie 14,4V nie osiąga w żadnym wypadku:/
  • Poziom 35  
    To przeciągnij regulator 0,7V diodą szeregową 6A na żółtym kabelku katodą w strone regulatora --i już będzie wyrabiał.

    Lublin ma duży akumulator i cienkie przewody, dobrą praktyką jest przewód 6mm2 prosto na stacyjkę, wtedy ożywają wycieraczki i światła.
  • spec od auto-elektro
    Moim zdaniem są słabe główne diody /wystarczy jedna/ podnoszenie napięcia wzbudzenia mija się z celem ponieważ w krótkim czasie spali się uzwojenie stojana.P
  • Poziom 21  
    Zmieniając końcówki na przewodach przy alternatorze zauważyłem że miedź jest czarna już więc te przewody mogą powodować pewnie straty .. ?
  • spec od auto-elektro
    Ale chyba mówimy o napięciu na alternatorze nie na akumulatorze bo rozumiem że jest ono podobne.P
  • Poziom 21  
    Masz rację viper , sam już się zakręciłem z tym alternatorem, kombinacji było wiele ale staje zawsze na tym że nie osiąga 14.4V.
  • Poziom 21  
    Wrzuć kolego zdjęcie swojego stojanu. Bo jak piszesz, że czarne druty, to może do wymiany stojan.
  • Poziom 21  
    Chodziło mi o miedź w wiązkach pod izolacją a one nie maja wplywu jak viper napisał skoro na wyjściu z alternatora jest już slabo. a na akumulatorze jest tak samo .
  • Poziom 17  
    Naprawiam altki z 8 lat i mam taka zasdę jeśli kontrolka gaśnie nie zaświeca sie lub podświeca to altek jest sprawny.Sprawdził bym naciąg paska,lub sam akumulator.Podłącz inny na nim zrób pomiary i porównaj.Miałem też kilka takich przypadków,że winny był akumulator.Jeśli nie może być spadek napięcia na plusie lub masie pojazdu.
  • Poziom 21  
    Akumulator nówka Centry , stary wysiadł p-podobnie od takiego ładowania biorąc pod uwagę dłuższy czas z takim ładowaniem bo nie sprawdzane nigdy było to skoro kontrolka świeci to wszystko OK, dopiero jak wysiadł akumulator , po zakupie nowego , sprawdziłem i od tamtego momentu rozkminiam.. , a kontrolka gaśnie i nie zaświeca się ani razu podczas pracy silnika. Pasek nowy naciąg odpowiedni.
  • Poziom 35  
    chomik106 napisał:
    Naprawiam altki z 8 lat i mam taka zasdę jeśli kontrolka gaśnie nie zaświeca sie lub podświeca to altek jest sprawny


    Jak ślizga pasek to nie podniesie ci napięcia do 13,4V.

    Tak jak viper pisał, diody do sprawdzenia, ew podciągnięcie napięcia.
  • Poziom 21  
    a nie spali stojana te podniesienie napięcia??szkoda by było, bardzo się przywiązałem już do tego alternatora :D
  • Poziom 35  
    Jak masz upaloną diode główną to może sie spalić od przeciążenia.
  • Poziom 21  
    sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
  • Poziom 35  
    A odpiąłęś uzwojenie od mostaka, jeśli nie to pomiar g... wart.
  • Poziom 21  
    Tak tak każdą oddzielnie oczywiście , mostek wyjęty był ,połączenia rozkręcone.
  • Poziom 35  
    Więc pakuj szeregową diodę i ciesz sie ładowaniem na poziomie.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie.
    Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    chomik106 napisał:
    Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie.
    Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego.


    Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i kontrolka zaczyna podświetlać się.