Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody.

603mariusz 17 Gru 2011 17:29 11236 12
  • #1 17 Gru 2011 17:29
    603mariusz
    Poziom 20  

    Witam po wymianie dwóch chłodnic wody i termostatu oraz nowy czujnik wentylatorów nadal u góry wąż parzy w Audi 80 1994r B4 silnik NG 2.300 gaz LPG 5 cylindrów z klimatyzacją.
    Zalałem nowym płynem pochodził z półgodziny i nadal wąż u góry i chłodnica na górze jest b. gorąca silnik gorący, na dole chłodnica ledwie ciepła druga chłodnica wody mała ledwie ciepła.
    Jak sprawdzić pompę wody czy działa
    Czy może to być przyczyną że pompa wody nie działa czy może inna przyczyna.

    i dla tego wentylator mi się nie włączał bo czujnik od wentylatorów jest na dole gdzie jest wkręcony do chlodnicy a tam jest slaba temperatura

    1 12
  • Pomocny post
    #2 17 Gru 2011 17:38
    jerry1960
    Poziom 33  

    Po pierwsze sprawdź termostat , wymontuj z samochodu włóż do garnka z wodą wraz z termometrem . Podgrzewaj wodę i obserwuj w jakiej temperaturze otworzy się termostat.

    0
  • #3 17 Gru 2011 17:57
    603mariusz
    Poziom 20  

    Termostat jest nowy marki Wahler ponoć lepszy,wcześniej miałem na starym termostacie to samo u góry wąż gorący parzył, i chłodnica mi ciekła wymieniłem chłodnicę na nową resztę co wyżej pisałem
    w tej nowej chłodnicy jest na samej górze korek gdy go odkręce i na zimnym silniku zapale dodając gazu to płyn będzie wypływał jeżeli pompa działa
    .
    Dodam że wąż który jest gorący parzy na górze łączy chłodnice z głowicą a wąż który wychodzi z bloku silnika od termostatu nie jest gorący
    chyba dlatego termostat się nie otworzy przy tak małej temperaturze,raczej nie możliwe żeby nowy uszkodzony,starszy musiał być dobry
    Raczej pompa nie będzie pompować parę lat temu przy wymianie rozrządu pompy nie wymieniłem a w tym modelu pompa służy jako napinacz
    Od pół roku słychać na wolnych obrotach delikatne stuki jak by łożysko się kończyło może to pompa wody,czy ktoś miał podobny przypadek
    Czy może być układ zapowietrzony jak to sprawdzić

    0
  • #4 18 Gru 2011 16:57
    603mariusz
    Poziom 20  

    Dodam że dziś było trochę czasu odkręciłem korek na zdjęciu zaznaczony żółtą strzałką chłodnica nowa pełna płynu i zbiorniczek zalany przy zapalonym silniku gazowaniu ani kropla się nie wydobyła
    Czy ktoś może potwierdzić że pompa wody nie działa.
    .
    Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody.

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Gru 2011 17:34
    wytrych121
    Poziom 21  

    Powinieneś mieć odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy. Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik, odpal go i zobacz czy płyn z układu sadzi, jeżeli tak to pompa działa. Chociaż czasami wirnik w pompie przestaje kręcić na gorącym silniku.

    0
  • #6 18 Gru 2011 18:31
    603mariusz
    Poziom 20  

    Tak wygląda może obędzie się bez wyciągania zderzaka żeby ją odkręcić nie wiem chyba jest na trzech śrubach,przy wymianie rozrządu musiałem cały zderzak wyciągać.
    Czy ktoś w tym modelu ją wyciągał tak jak widać na zdjęciu bez odkręcania zderzaka i tej pompy wspomagania nad nią.
    .
    Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody.

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Gru 2011 18:41
    carot
    Poziom 26  

    Z pompy wspomagania wystarczy zdjąć koło pasowe, a zderzak, trzeba zdjąć, chyba, ze jesteś ginekologiem :D

    0
  • #8 18 Gru 2011 18:44
    603mariusz
    Poziom 20  

    Jutro spróbuje
    Pytanie do kolegi carot
    ile ma śrub pompa wody w tym modelu czy z niego kiedyś wykręcał.
    bo jedną wykręcę spokojnie
    .
    Dodam
    Która z tych pomp będzie i jaką kupić żeby jakiś czas wytrzymała
    markę nazwę ewentualnie na PW proszę wysłać żeby reklamy nie było.
    Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody. Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody.

    0
  • Pomocny post
    #9 18 Gru 2011 19:13
    carot
    Poziom 26  

    603_mariusz napisał:
    Która z tych pomp będzie i jaką kupić żeby jakiś czas wytrzymała

    Pompę A, taka jak była oryginalnie.
    603_mariusz napisał:
    ile ma śrub pompa wody w tym modelu czy z niego kiedyś wykręcał.

    3 sztuki.
    603_mariusz napisał:
    bo jedną wykręcę spokojnie

    Pozostałe zobaczysz jak zrzucisz rozrząd i osłony.

    Co do marki, nie polecę konkretnej, celuj w środkową półkę cenową.

    0
  • #10 18 Gru 2011 19:21
    603mariusz
    Poziom 20  

    Dziękuję za info
    Jutro popuszczę napinacz i postaram się pozostałe dwie wykręcić bo mam ciasny garaż ze zderzakiem samemu nie jest wygodnie,może po trochu odkręcę je,na pasku rozrządu zaznaczę białym pisakiem znaki żebym nie musiał na nowo ustawiać rozrządu.
    .
    Dodam.
    Dziś pompa wody wyciągnięta bez wyciągania zderzaka było dość miejsca żeby zderzaka nie wyciągać.
    Nowa Niemiecka kupiona,miałem do wyboru Polską najtańszą potem Hiszpańską i Niemiecką pompy mają teraz plastikowe wirniki
    Po założeniu cały układ zalany nowym płynem z czasem temperatura rozeszła się po wszystkich wężach i całej chłodnicy i wreszcie wentylator się już dwa razy włączył podczas próby,jutro wszystko do końca pozakręcam dużo różnych osprzętu zostało.
    .
    Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?:

    0
  • Pomocny post
    #11 20 Gru 2011 19:09
    kuba021
    Poziom 14  

    Kolego mam ten motor i ja zdejmowałem zderzak ale wymieniałem cały rozrząd.Spróbuj dolać płynu na max i przegazuj mocniej i spawadz cz płyn przelewa się do zbiorniczka tym małym wężykiem od madniaru

    0
  • Pomocny post
    #12 20 Gru 2011 19:18
    carot
    Poziom 26  

    603_mariusz napisał:
    Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?:

    Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.

    0
  • #13 21 Gru 2011 18:59
    603mariusz
    Poziom 20  

    Dziękuje za wypowiedź będę odpowietrzał ja piszecie wyżej.
    Gdy wymieniałem cały rozrząd w 2006 roku to niestety też zderzak musiałem ściągać bo trzeba było się dostać do koła na wale,tutaj udało się z pompą wody bez ściągania reszty
    .
    Dodam że nie cieszyłem się długo bo chłodnica po nabraniu temperatury delikatnie cieknie u samej góry zaczyna się woda pienić na dwóch centymetrach jest koło korka odpowietrzającego pęknięta po prawej stronie kreska minimalna rysa zaznaczona strzałkami,na zimno nic nie widać nie ma prawie śladu dopiero po nagrzaniu wyciek.
    .
    Na strzęście sprzedający uczciwy na tyle że wyśle drugą nową,tylko znów wszystko odkręcać.
    .
    Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody. Audi 80 B4 2.3 NG (133KM) LPG Jak sprawdzić pompę wody.

    0