Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Actros mp2 pytanie o webasto

vigotom 17 Dec 2011 18:09 9262 11
Automation24.pl
  • #1
    vigotom
    Level 2  
    Jako ze to moj pierwszy post to witam wszystkich serdecznie.

    Przejde do rzeczy.
    Posiadam actrosa mp2. Zamontowane jest w nim webasto air top 2000.Sterowane jest przez CAN. Problem jest taki ze słabo grzeje. Z tego co wyczytalem na innych forach to czesc modeli byla produkowana typowo na rynki poludniowe. Generalnie w kabinie jest chlodno a nie ma jeszcze typowych mrozów.

    Mam takie pytanie i jesli ktos siedzi w temacie ogrzewan to prosze o odpowiedz.
    Czy jesli kupie sam "piec" od mocniejszego webasta Air Top 3500 to bedzie mi to działac ?? Czy czeka mnie wymiana calego ogrzewania na mocniejsze ?

    Z gory dziekuje za pomoc i odpowiedz.

    Tomek
  • Automation24.pl
  • #2
    jannaszek
    Level 39  
    Kolego ktoś raz z tym do mnie przyjechał i skarżył się na to samo.
    Okazało się, że prędkość przepływu powietrza była mocno ograniczona przez jakieś kłaki, zlepki kurzy itp. w kanale doprowadzającym, oraz na radiatorze samego pieca.
    To ogrzewanie jest wystarczającej mocy, trzeba posprawdzać też wszystkie klapy rozdziału nawiewu.
    Pytanie, czy jak ustawisz wysoką temp. to pracuje na wysokich obrotach cały czas?
  • Automation24.pl
  • #3
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Co chodzi o wymianę ogrzewania na 3500 to też szału niema w firmie w której pracuje jest pare actrosów z ogrzewaniem webasto 3500ST w tych autach jest ten ból że ogrzewanie ogrzewa deskę rozdzielczą ja to na swój sposób przerabiam
    ponoć lepiej ale nie wiem czy jest warto. A co do naprawy webasta 3500 to części dwa razy drosze niz do 2000 także odradzam
    Pozdrowienia
  • #4
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Proponuję przenieś je do wnętrza kabiny za siedzenie kierowcy, mniejsze koszty - takie rozwiązanie było w starszych modelach. Da się to wykonać bez większych przeróbek.
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Albo zrobić wylot z tego prostokątnego tunelu przy nogach pasażera.
    Chociaż rozprowadzenie wszystkimi kanałami kokpitu ma swoje dobre strony- jednakowa temperatura w całej kabinie- w takiej Scani w zimie w lewych drzwiach potrafi zamarznąć picie. :D
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    To jest wada fabryczna tego auta - były prowadzone akcje serwisowe ale już dokładnie nie pamiętam, bo było to sporo czasu temu - trzeba by pokopać gdzieś w literaturze. Przeniesiony był czujnik temperatury wnętrza (żeby za wcześnie nie była ograniczana moc grzania), był robiony właśnie dodatkowy wylot w przestrzeni nóg pasażera i chyba (?) był zmieniany soft. Tak więc nie jest to tylko przypadłość Twojego auta.
  • #7
    vigotom
    Level 2  
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    Jesli chodzi o przeczyszczenie ukladu to juz to zrobilem.
    Gerri ma racje. To jest wada fabryczna.

    Dziura tez juz wycieta :)

    Jednak w kabinie nadal jest chlodnawo.
    Wole wydac pare zlotych i wymienic webasto na mocniejsze niz biegac po lekarzach albo jezdzic w trase zasmarkany :|
    Ewentualnie wsadzic to webasto za fotel.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    vigotom wrote:
    Wole wydac pare zlotych i wymienic webasto na mocniejsze niz biegac po lekarzach.

    Radziłbym się dwa razy zastanowić, bo byłem świadkiem wymiany kilka razy i sama wymiana sytuacji nie uzdrawia. Problem leży gdzie indziej - moc jest w zasadzie wystarczająca do ogrzania kabiny, chodzi o to, że po pewnym czasie od załączenia sterownik Webasta zaczyna ograniczać moc grzania i piec pracuje "na pół gwizdka" pomimo że temperatura grzania jest ustawiona na max.
  • #9
    vigotom
    Level 2  
    Gerri wiec co mozna w tym temacie zrobic ? Duzo jezdze i gdy stane na pauze to kabina jest jeszcze nagrzana. Ale po paru godzinach juz jest zimno.
    Pomóż.... :cry:
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Przejrzałem dzisiaj po południu zalecenia serwisowe dotyczące tego problemu. Generalnie we wszystkich powtarza się:
    - wyczyszczenie wnętrza pieca z "kłaków" wciąganych przez wlot.
    - zamontowanie na wlotach specjalnych siatek zapobiegających dalszemu brudzeniu pieca wewnątrz.
    - sprawa chyba najważniejsza: WYMIANA SOFTU STEROWNIKA pieca co pozwala na osiągnięcie na wylocie temperatury 85 do 100 stopni Celsjusza.
    Jest w dokumentacji również cała instrukcja dotycząca obsługi nawiewów dla jak najlepszego wykorzystania nawiewu ogrzewacza.
    Jeżeli chodzi o moce, to producent określa jako wystarczającą dla klimatu środkowej Europy moc 2 kW, natomiast większy ogrzewacz 3,5 kW zalecany jest na kraje Europy Północnej. Oczywiście po zalecanych modyfikacjach.
  • #11
    jannaszek
    Level 39  
    Jeżeli zwalnia, to spowoduj zasysanie chociaż części powietrza zimnego, nie z miejsca gdzie jest ciepło, można pokombinować posiłkując się rurami spiro.
    Dystrybucję ustaw tak, by droga ciepłego była jak najdalej od wlotu pieca- tam jest czujnik (mam nadzieję że wtym modelu też) to ma sens, jeżeli piec zwalni- pytałem o to na początku.
    Albo zamontuj czujnik zewnętrzny, w chłodnej części kabiny, albo przenieść wewnętrzny przewodami w chłodną część kabiny. Te dwie rzeczy od końca, raczej przerosną Twoje możliwości, tu już do fachowca. Co do softu, to tylko jakiś autoryzowany serwis.

    Są jeszcze inne triki, typu zwiększenie dawki na pompce (ba, czasem trzeba ją sprawdzić) ale to też dla znających temat, bo może zadziałać przegrzanie, lub pojawi się kopcenie.
  • #12
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Gerri wrote:

    - sprawa chyba najważniejsza: WYMIANA SOFTU STEROWNIKA pieca co pozwala na osiągnięcie na wylocie temperatury 85 do 100 stopni Celsjusza.
    Oczywiście po zalecanych modyfikacjach.

    Najlepszym rozwiązaniem jest wyprowadzenie kanału nawiewu poza system auta (w okolice nóg pasażera) , odłączenie sterownika od CANalizacji i wyprowadzenie zwykłego pokrętła/włącznika do uruchamiania.