Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gramofon Dual 1225 zbyt mała prędkość obrotowa silnika

17 Dec 2011 18:16 2396 2
  • Level 11  
    Nabyłem właśnie w/w gramofon. Piękny sprzęt, jednak jest małe "ale"...
    Prędkość jest znacznie mniejsza niż powinna być...

    1) Gramofon zasilany jest na 110-125V 60Hz (wg tabliczki naklejonej pod blatem)
    2) Używam autotrafo KXT-150
    3) Na gramofonie jest "pokrętło" Pitch, ale regulacja za jego pomocą nic nie daje...

    EDIT: Odnalazłem instrukcję serwisową w/w modelu (w załączniku).

    No i wszystko gra... obluzowane mocowania silniczka...

    Pozdrawiam
    Paweł_S

    Proszę poprawić tytuł.
    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    GM
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten gramofon ma czterobiegunowy asynchroniczny silnik indukcyjny. Por. http://dual-reference.com/tables/1225.htm
    Prędkość obrotowa takiego silnika, jest uzależniona od częstotliwości napięcia sieciowego.
    Obawiam się, że bez zmiany rolki na osi silnika, nie uda się uzyskać właściwych obrotów dla częstotliwości 50Hz.

    Gramofon Dual 1225 zbyt mała prędkość obrotowa silnika

    GM
  • Level 11  
    Grzegorz Markowski wrote:
    Ten gramofon ma czterobiegunowy asynchroniczny silnik indukcyjny. Por. http://dual-reference.com/tables/1225.htm
    Prędkość obrotowa takiego silnika, jest uzależniona od częstotliwości napięcia sieciowego.
    Obawiam się, że bez zmiany rolki na osi silnika, nie uda się uzyskać właściwych obrotów dla częstotliwości 50Hz.


    A i owszem - ale ten silniczek może być zasilany "natywnie" i z 110V 60Hz i z 220V 50Hz. Ot w obudowie kostki z stykami od zasilania i silniczka jest taki mały "schemacik" jak podpinać na 220, a jak na 110... nawet z informacją, że dla silniczków dwubiegunowych możliwe jest zasilanie 110, 150 i 220V, a dla cztero- od 110V do 125 i od 220V do 240V...
    Z resztą załączyłem instrukcję serwisową, a nuż się komuś przyda ;)