Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

elektryczny otwieracz do butli N2o

fastback 17 Dec 2011 19:08 1640 6
  • #1
    fastback
    Level 9  
    Witam.
    Nie mam pewności czy dodałem w odpowiedni dział :?:
    Szukam sposobu na wykonanie urządzenia które za pomocą przełącznika odkręci,oraz zakręci butlę z N2O, montowaną w samochodzie.
    Jest oczywiście możliwość kupienia takiego urządzenia produkcji firm robiących instalacje N2O,ale koszt to min. 200$ szkoda mi na to tyle wydać
    tak to wygląda;


    elektryczny otwieracz do butli N2o

    Do głowy mi przyszło wykorzystanie jakiegoś silnika od wycieraczek samochodowych,ale nie wiem za pomocą czego można "wysterować" silnik aby wykonał ruch w lewo, aby odkręcić kurek,oraz zdwojony w prawo, aby zakręcić

    bardzo proszę o jakieś rady
  • Helpful post
    #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomijając niezawodność takiego rozwiązania i bezpieczeństwo, to dam ci do myślenia:
    - szyby elektryczne w aucie, gdzie silnik raz opuszcza, a raz podnosi (sprawa omawiana na forum wielokrotnie),
    - wyłącznik przeciążeniowy (też opisywane na forum),
    - ewentualnie układ podtrzymania, by jednym krótkim naciśnięciem otwierał, a drugim zamykał i nie trzeba było trzymać przycisku (też znajdziesz na forum tego typu rozwiązania).
    Funkcja SZUKAJ twoim przyjacielem :D
  • #3
    fastback
    Level 9  
    dziękuje....
    teraz wiem czego szukać, to znaczy pod jakimi hasłami,wcześniej nie wiedziałem jak się za to zabrać :D

    ps. dla czego uważasz,że takie coś może być niebezpieczne i awaryjne?
    zależy mi na takim "otwieraczu" właśnie ze względu na bezpieczeństwo
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpieczeństwo - choćby to, że nie zamknie się samoistnie po zaniku zasilania.
  • #5
    jam_es
    Level 24  
    Panowie - nie tędy droga.
    Kolega zastosuje za zaworem butli elektrozawór NC odcinający przepływ gazu i sprawa załatwiona.
  • #6
    fastback
    Level 9  
    N2O w butli musi być podgrzany do temperatury około 23-25*C co odpowiada ciśnieniu 60-65 bar, przy której uzyskuje właściwą postać.przewodem prowadzony jest do solenoidy (elektrozaworu) która otwiera się poprzez mikro-przełącznik umieszczony na przepustnicy,lub za pomocą guzika z kabiny kierowcy i tu pojawia się pierwsze niebezpieczeństwo związane z N2O gdyż istnieje prawdopodobieństwo,że solenoida się zawiesi przez co gaz mimo puszczenia pedału przyspieszenia (guzika) wciąż leci,a sam podtlenek bez dodatkowego paliwa daje ubogą mieszankę i nieuchronne zniszczenie silnika, dlatego zawór zakręcający butlę po "wyścigu" za pomocą wyłącznika daje bezpieczeństwo.
    Następna sprawa to przepisy naszego prawa nie pozwalają na korzystanie z instalacji N2O w samochodzie,ale nie zabrania jej przewożenia,jedną możliwość udowodnienia kierowcy samochodu,że korzysta z tej instalacji jest stwierdzenie przez policjanta,że na manometrze umieszczonym za butlą jest ciśnienie, to w razie kontroli zakręcam przełącznikiem butlę,a resztę gazu upuszczam poprzez "wyczystkę" purge i nic mi nie zrobią :D
    Dla tego właśnie najlepsza będzie możliwość zdalnego zakręcania butli i pomysł Błażeja z zastosowaniem do tego silnika od podnoszenia dżwi wydaje się bardzo dobry, nie martwi mnie połączenie silnika z kurkiem,ale aby wyłączało się to po zakręceniu i odwrotnie
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja nie sugerowałem zastosowania silnika od mechanizmu szyb. Ten z wycieraczek też będzie dobry. Ja ci sugerowałem zastanowienie się nad sposobem sterowania takim, jak w elektrycznych szybach, gdzie jeden silnik otwiera i zamyka, czyli kręci się raz w jedna, raz w drugą.
    Sprawa wyłączania przy końcach zakresu, to już zwykłe zabezpieczenie prądowe i ewentualnie krańcówki.