Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 centralny pneumatyczny odwrotne działanie

kkknc 18 Gru 2011 10:53 2655 10
  • #1 18 Gru 2011 10:53
    kkknc
    Poziom 41  

    Witam.
    Pacjent to Audi 80 B4 94r centralny pneumatyczny. Auto posiada fabryczny autoalarm i jakieś 4 lata temu dostało alarm altim anakonda. Działało to dobrze do czasu. Teraz objawy są następujące. Po naciśnięciu przycisku uzbrajania alarmu, alarm się uzbraja, ale drzwi się otwierają i na odwrót tzn. przy rozbrajaniu alarmu drzwi się blokują, bagażnik też. Przeciąłem dwa kabelki w alarmie odpowiedzialne za centralny zamek myśląc, że alarm zaczął fiksować, ale jak się za chwilę okazał to nie jego wina.
    Przy odblokowany drzwiach przekręcając kluczyk w pozycje otwierania widzę jak „kołek” lekko się unosi, a następnie centralny zamek zamyka wszystkie siłowniki. W środku zapala się też światło tak jak ma to miejsce przy prawidłowym otwieraniu. Natomiast przekręcając kluczyk w pozycje zamykania drzwi widzę jak „ kołek” idzie lekko w dół a następnie centralny zamek otwiera wszystkie drzwi uzbrajając jednocześnie fabryczny alarm – zaczyna mrugać kontrolka w klawiszu od awaryjnych.
    Więc panowie czekam na propozycje, co może być. Sprawdzałem i takie zachowanie jest zarówno przy drzwiach kierowcy jak i pasażera. Tak na szybko myślę o tym żeby odwrócić bieguny w sterowniku fabrycznego centralnego zamka nie wiem tylko, jakie to przewody.

  • Pomocny post
    #2 18 Gru 2011 12:14
    sandal7
    Poziom 21  

    będą to dwa przewody wewnątrz kompresorka od centralnego zamka, te idące prosto do silniczka od pompki z płyty elektronicznej, to tyle co można teraz na tą chwile wyrzeźbić, tylko czy kiedys się samo nie naprawi ale dowiesz się o tym pierwszy. pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #3 18 Gru 2011 12:19
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie kombinuj tylko znajdź usterkę. Plus zamyka, minus otwiera.

  • #4 18 Gru 2011 12:31
    kkknc
    Poziom 41  

    ociz napisał:
    Nie kombinuj tylko znajdź usterkę.

    Pytanie gdzie jej szukac i od czego zacząć.
    Auto kolegi więc bedę je widział co jakiś czas - święta, święta. Na razie chcę zebrać najwięcej informacji na ten temat. Usterka na tyle dziwna, że jak pisałem w momęcie, w którym się ma otworzyć zamek się zamyka, mimo że fabryczny sterownik twierdzi, co innego.
    ociz napisał:
    Plus zamyka, minus otwiera.

    Napewno ten typ tak ma?
    Ma ktoś może schemacik tego zamka?
    Do sterownika dochodzą trzy kostki. Że zmiana obrotów silnika to nie głupi pomysł, Jeżeli to tak działa ( zmiana obrotów silnika na otwieranie i zamykanie) zawsze spotykałem się z uszkodzeniami całkowitymi tego elementu po wstawieniu drugiego zawsze chodziło, więc nie dochodziłem, co i jak w nim jest. Czasem styki przy drzwiach śniedziały.

  • #5 18 Gru 2011 12:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Schematu nie mam, mogę tylko podpowiedzieć kolory. Do sterowania zamkiem masz 3 przewody, czerwono-niebieski stały plus, brązowy masa i zielono-niebieski lub żółto-niebieski sygnałowy. Podajesz plus na ten sygnałowy to ma się zamknąć, podajesz masę ma otworzyć.

    kkknc napisał:
    Przeciąłem dwa kabelki w alarmie odpowiedzialne za centralny zamek

    Po tym w którychś drzwiach nie powinien w ogóle działać jeśli dokładana centralka poprawnie podłączona.

  • #6 18 Gru 2011 13:07
    kkknc
    Poziom 41  

    Centralka podpięta równolegle do wiązki drzwi kierowcy po przecięciu przewodów centralny z kluczyka działał prawidłowo ( czyli odwrotnie tak jak pisałem), że wszystkich drzwi. Po zamianie przewodów w alarmie odwrotnie teoretycznie było ok. Zamek się zamykał jak miał się zamknąć i otwierał jak miał się otworzyć ( z pilota od alarmu ). Tyle tylko, że przy zamykaniu złapało się światło w środku tak jak przy otwieraniu a przy otwieraniu uzbrajał się fabryczny alarm, jak przy zamykaniu i po otwarciu drzwi wył.

  • #7 18 Gru 2011 13:24
    kristof
    Poziom 14  

    Dokop się do pompki (w bagażniku) i sprawdź jak działa..ja u siebie w 80 B4 walczyłem z centralnym aż doszedłem że mam włożoną pompkę od Passata, zupełnie inaczej sterowaną...

    No i najwięcej informacji znajdziesz na stronie audi80.pl - nie jest to reklama, ale tam sami fanatycy tej marki i mają w niektórych momentach większą wiedzę niż elektrodowicze...

  • Pomocny post
    #8 18 Gru 2011 13:30
    sandal7
    Poziom 21  

    ten model ma dwa sterowaia zamkiem z drzwi kerowcy. jedno z samego kołka czyli rygielka aby sie zamykac w czasie jazdy i na postoju i nie ma ono wpływu na zazbrojenie alarmu. drugie jest z mikrostyku we wkładce i sterowanie dwoma masami jedna zamyka i uzbraja alarm drga otwiera i rozbraja tę diodke w awaryjnych. pioerwsze sterowanie jest naprzemienne tj. raz plus raz minus a ztego co piszesz masz tę druga opcje z wpięciem równoległym.

  • #9 18 Gru 2011 13:33
    kkknc
    Poziom 41  

    Auto sprowadzone w 2007 i miało zaraz założony alarm. Działało to dobrze przez 4 lata i nikt tam nie grzebał. Pompka oprócz odwrotnego działania dział doskonale.

  • #10 18 Gru 2011 13:54
    sandal7
    Poziom 21  

    spróbuj podmienić cały kompresorek tj. pompke z elektroniką przy niezmienioym układzie z przed lat

  • #11 18 Gru 2011 14:19
    kkknc
    Poziom 41  

    Nie mam drugiej pompy na podmianke wię odpada.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME