Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 kombi 1,9 tdi 110km z 1997 roku - utrata mocy

18 Gru 2011 12:07 5659 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Passat traci moc przy ok. 3000 obr. Był u mechanika jakiś czas temu i grzabał przy turbinie ale praktycznie to nic nie dało. Podpiąłem pod vaga i pokazał błąd 66535 uszkodzenie modułu sterującego i 575-ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania. Zastanawiam się czy to nie czujnik doładowania powietrza. Ponieważ nie moge wrzucić pliku z odczytami bloków to krótko opisze co i jak.
    Próba dynamiczna:
    blok 003: pole1-3066/min, pole2-275mg/str, pole3-480mg/str, pole4-4,8%
    blok 010: pole1-485mg/strmg/str, pole2-693,6mbar, pole3-1040,4mbar, pole4-20%
    blok 011: pole1-3045/min, pole2-1009,8mbar, pole3-1040,4mbar, pole4-92,4%

    Po dynamicznej zrobilem statyczną dla jednego bloku i tym razem w polskim vagu 4.9. Dynamiczne robione w vag-com.
    Próba statyczna:
    blok 003: pole1-861/min, pole2-2850mg/godzinę, pole3-4950mg/godzine, pole4-5.9%
  • Poziom 29  
    Musisz dokładniej zrobić logi. (w necie są instrukcje dokładne nawet filmiki co jak robić).

    Widać jedynie że turbina nie pracuje. Im dokładniejsze dasz logi tym bardziej będziemy mogli pomóc.
  • Poziom 34  
    Te odczyty, które podałeś wskazują na to, że sterownik silnika był już w tym momencie w trybie awaryjnym więc nic na tym etapie nie ustalimy. Pliki z logów możesz spokojnie wkleić na tę stronę (po podaniu swego adresu e-mailowego) http://vaglog.rtnet.pl bezpośrednio z pliku "logs" vag-coma.
  • Poziom 34  
    Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. Tu masz fotki z rozbiórki sterownika.
    Ponadto kierownice spalin najprawdopodobniej stoją w turbosprężarce z powodu zapieczenia. Trzeba turbo wyjąć, zdjąć z niego muszlę od strony wydechowej i czyścić zmienną geometrię.
  • Poziom 8  
    Grubsza sprawa z tym sterownikiem, nawet jak zdemontuje to i tak co ja tam zrobie w tym sterowniku chyba że tylko wizulanie czy wygląda to dobrze i nie jest zalane czy przypalone coś itp. Z turbiną to będzie ciężko bo patrzyliśmy z braciakiem i te śruby zapieczone na maksa, poza tym z góry na turbinie jest taki okrągły element i on ani rusz a chyba powoinien ruszać się?
  • Poziom 34  
    Ten element to siłownik podciśnienia (grucha ze sztangą). Sztanga ani drgnie bo kierownice się całkiem zapiekły. Turbo i tak jest do wyjęcia więc proponuję zalewać przed demontażem śruby dobrym penetratorem aby puściły.
  • Poziom 13  
    a to czasem nie wina lezy w zaworku podcisniena
    auto po trzech tysiącach przechodziw trub awaryjny gasisz zapalasz i przez chwile jest dobrze takie są obiawy ?? czy turba nie ma wcale??
  • Poziom 8  
    Jest rak jak piszesz, ale już nawe wcześniej potrafi odciąć. Okazało się że była robiona ta urbina więc drugi raz ładować kasy w nią nie ma co tylko po regeneracji wziąć drugą. Teraz i tak nie będzie robione nic bo mechanik mówił, że na zime nie warto robić bo najczęściej zimą siadają trubiny.
  • Poziom 8  
    Witam panowie ja mam podobny problem zacina mi się turbo kombinuje na różne sposoby nic nie daje. Dzisiaj odłączyłem zawór n 75 i nie wiem ponoć działa jak elektromagnes a u mnie powietrze można dmuchać i wyciągać jak zapłon jest włączony czy wyłączony po odpaleniu silnika zasysa gruszkę przy turbo do końca i niema znaczenia czy dam gazu czy nie stoi w miejscu