Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel kadet 1,6i. Za dużo pali. Jak można zdiagnozować usterkę?

14 Gru 2004 18:34 1561 5
  • Poziom 10  
    Witam mam broblem z oplem kadetem 16i jedno punktowy wtrysk od jakiegos czasu zaczal palic ok 14l/100km wymienilem juz kopulke, kable swiece i co i nic czy moze byc to sada Lambda jak mozna to zdiagnozowac ,czy ewetualnie moze byc to cos innego Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Prawdopodobnie masz MULTEC-a. A w nim poprawność regulacji sondą można sprawdzić zwierając styki(podobnie jak odczyt kodów). Możesz też zmierzyć napięcie na sondzie (jest ona żródłem napięcia). Jednak są to małe wartości 100mV-1V.
  • Poziom 27  
    Swiece i kable oraz kopulka i palec nie powoduja duzego spalania ( jezeli chodzi na 4 cyl) Odczytac pamiec usterek za pomoca komputera albo tzw blink kod czyli kod blyskowy i porownac z tabelami. Nie sprawdzac sondy lambda w ten sposob jak opisal kolega bo to spowoduje wpisanie usterki do sterownika i pozniej beda niepotrzebne przeklamania i zmylki. Napiecie sondy na zagrzanym silniku przy obr 3000 ma miec 10 - 12 wychylen sinusoidalnych na okres 10 sekund i napiecie wacha sie od 100 do 800mV wiec w warunkach domowych lub kiepskim warsztacie nie do sprawdzenia. Wpierw sprawdzic czy nie ubywa paliwa poprzez wyciek np ze zbiornika nastepnie opory toczenia kol czyli czy hamulce nie blokuja gdy to juz sprawdzisz odczytaj blink kod jesli potrafisz ( lecz nie zawsze skutkuje) lub zainwestuj i podlacz do kompa u mechanika.
  • Poziom 17  
    witam

    sprawdz czujnik temperatury ( nie ten który podłączony jest pod wskażnik ) może on padł , a przez to silnik pracuje na ssaniu i dużo pali

    pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Filtr powietrza i sonda lambda najprawdopodobnie.