Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C4 (1994-1997) 2.5 TDI 140 KM. Czy warto kupić ?

kamiladam4 18 Gru 2011 13:32 15366 13
  • #1 18 Gru 2011 13:32
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Witam wszystkich, moje pytanie jak w temacie chodzi o to że jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C4 2.5 TDI 140 KM najlepiej Quattro moje pytanie po pierwsze : Ile to tak właściwie pali podejrzewam że gdzieś w okolicy 8 litrów, ale niech wypowie się jakiś użytkownik tego samochodu. Po drugie co najczęściej psuje się w tym aucie i na co zwrócić uwagę przy zakupie. I po trzecie jak bardzo żywotny jest silnik 2.5 TDI 140 KM kod silnika AEL bo tylko auto z takim silnikiem mnie interesuje. A i jeszcze jedno jak auto z tym silnikiem jeździ podejrzewam że nie najgorzej w końcu 140 KM robi swoje :). Czekam na opinie użytkowników i ludzi którzy jeździli takimi samochodami z góry dzięki pozdrawiam.

    0 13
  • Pomocny post
    #2 18 Gru 2011 16:39
    T5
    Admin grupy Samochody

    Piękne stare trwałe auto.Quatrro odpuść bo żre dużo więcej chyba że mieszkasz w górach.A 140KM daje sobie bez problemu z nim radę.I najlepiej w automacie-i nie kupisz innego auta więcej.

    -1
  • Pomocny post
    #3 18 Gru 2011 22:43
    spanky
    Poziom 16  

    140 ps calkiem zwawo napedza ta mase, spalanie w miescie to jakies 8 litrow ropy , generalnie trwale jednostki i najtrudniejsza rzecza w tym aucie to znalezc egzemplarz , ktory nie bedzie mial ponad 500kkm na blacie ...

    1
  • #4 19 Gru 2011 12:31
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Właśnie koledzy o takie rady mi chodziło kolego T5 nie mieszkam w górach tylko na wsi a chciałbym mieć napęd quattro dlatego że mieszkam trochę na uboczu do asfaltu mam jakieś 500 m, a zimą wiadomo taki napęd by się przydał poza tym chciałbym wiedzieć czy Audi z napędem Quattro naprawdę prowadzi się dużo lepiej od przednio napędówki a co do spalania to myślę że pewnie litr więcej musi spalić ale może ktoś podpowie jak to wygląda w praktyce. Co do skrzyni biegów przyznam szczerze że wolałbym 6 biegów w ręcznej skrzyni. Kolego spanky właśnie masz racje bardzo ciężko jest znaleźć ładnie utrzymany egzemplarz z wiarygodnym przebiegiem powiedzmy 250000 km bo o mniejszych przebiegach to już można zapomnieć. Czekam na opinie i spostrzeżenia jeśli ktoś może niech włączy się do dyskusji interesuje mnie wszystko na temat tego auta a i jeszcze jedno niech ktoś udzieli mi informacji jak jest z napędem Quattro można go wyłączyć czy cały czas jest aktywny napęd na cztery koła słyszałem też że jest tam blokada mechanizmu różnicowego. Czekam na opinie. Pozdrawiam :)

    1
  • Pomocny post
    #5 19 Gru 2011 12:47
    brandy-p
    Poziom 31  

    Napęd jest na stałe, bez blokad mostów. Jest za to kontrola trakcji. Na temat prowadzenia się powiem tyle. Miałem quattro, potem ośke którą szybko zminiłem na quattro i w pamiętniku napisałem " NIGDY WIĘCEJ PRZEDNIEGO NAPĘDU" ;-)

    0
  • Pomocny post
    #6 19 Gru 2011 21:00
    T5
    Admin grupy Samochody

    brandy-p Kontrola trakcji?Masz na myśli esp?To w nowszej.W tej to chyba tylko asr.

    0
  • Pomocny post
    #7 19 Gru 2011 23:45
    brandy-p
    Poziom 31  

    ESP odpowiada za stabilizację. ASR za trakcję i oczywiście to miałem na myśli.

    0
  • #8 21 Gru 2011 12:35
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Dzięki kolego brandy-p z tego co wszędzie czytałem napęd Quattro jest wprost legendarny wśród użytkowników dlatego nie jest dla mnie dziwne że po zmianie na ośke szybko powróciłeś do quattro. Mam rozumieć że ASR można w Audi włączyć lub wyłączyć jakimś przyciskiem ? A czy koszty eksploatacji Audi Quattro oczywiście poza paliwem są wyższe niż przednio napędowego Audi. Zapraszam wszystkich chętnych do dalszej dyskusji na temat tego auta. Dzięki wszystkim którzy zabrali głos w tej sprawie pozdrawiam :).

    0
  • Pomocny post
    #9 21 Gru 2011 14:08
    brandy-p
    Poziom 31  

    W nowszy autach jest esp, wyłączane przyciskiem (byś mógł sobie "bokiem" pojeździć). ASR przychamowuje koło, które traci przyczepność, by mechanizm różnicowy mógł przekazać moment obrotowy na inne koło/a. Jak widzisz nie ma sensu wyłączanie asr, więc i wyłącznik jest zbędny. Co do różnic w utrzymaniu, to tylne opony zużywają się szybciej niż w ośce.

    0
  • #10 21 Gru 2011 20:43
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Rozumiem dzięki za rady jetem w trakcie poszukiwań ładnego egzemplarza znalazłem jeden w Holandii może po świętach po niego pojadę :)

    -1
  • Pomocny post
    #12 01 Sty 2012 20:13
    collo
    Poziom 12  

    Kolega ma takie autko pali ok 10 litrów skrzynia automat ogólnie nie narzeka, przy wymianie rozrządu pamiętaj że tam są dwa paski

    0
  • #13 02 Sty 2012 20:13
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Ogólnie silnik ten jest bardzo ciekawie zaprojektowany.

    0
  • #14 03 Sty 2012 02:22
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Niestety po minionych świętach mojego auta już nie było ale będę szukał dalej. Dzięki wszystkim myślę że temat można uznać za zakończony pozdrawiam.

    0