Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wycieraczka tylna Fiat PANDA

18 Gru 2011 17:08 6827 9
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam podobny z wycieraczka tylna we fiacie PANDA.
    Pomimo wyczyszczenia mechanizmu raz działa prawidłowo a raz bez żadnej przyczyny zatrzymuje się w różnych miejscach.
    Nie mam pomysłu co zrobić.
    Czy ktoś z kolegów forumowiczów może pomóc ?
    Bardzo proszę o poradę.

    Pozdrawiam .
  • Poziom 17  
    Mam podobny? Chyba mam problem.
    Ja jasnowidzem nie jestem, inni chyba też, jaka to panda, jaki rok.
    Podaj dokładne dane albo moderator usunie Ci temat.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Przepraszam . tekst był kopiowany stąd to nieporozumienie.
    Fiat PANDA 2007.
    wycieraczka tylna.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Wiesz trudno powiedzieć, ale może coś blokuje,a może to wina silniczka albo styków , albo kup na szrocie całośc, ale to pewnie jakaś błachostka.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mase poprawiłem, a sam silniczek rozebrałem i wyczyściłem .
    Niby działa. Ale wcześniej było tak samo.
    Jedyna różnica to fakt że tym razem dałem mniej smaru niż poprzednio.
    Czy nadmiar smaru mógł mieć aż taki wpływ ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Silnik wycieraczki po wyłączeniu powinien samoczynnie powrócić do położenia spoczynkowego. Jeśli, po wyłączeniu, zatrzymuje się w przypadkowych miejscach to problem prawdopodobnie jest w wiązce elektrycznej - przełamuje sie przy podnoszeniu i opuszczaniu klapy. Sprawdź przejście nadwozie-klapa. Na silniku , po włączeniu zapłonu, musi być +12V i masa. Kontrolka w rękę i sprawdzaj - wtedy gdy stoi w przypadkowym miejscu, a nie w spoczynkowym.
  • Poziom 13  
    Koledzy mam podobny problem w moim Fiacie Panda 2004 r. z tylną wycieraczką. Wycieraczka zatrzymała się mi na środku tylnej szyby i ani drgnie. Co może być przyczyną, co można sprawdzić???
    Sprawdziłem bezpieczniki pod kolumna kierownicy ale wszystkie są OK. Nie wiem czy są jeszcze gdzieś w innym miejscu bezpieczniki odpowiedzialne za tylną wycieraczkę?
    Jak mogę dostać się w tylnej klapie do silniczka wycieraczki? Co jeszcze należałoby sprawdzić???
    Silniczek mógł się spalić? Jak to sprawdzić?
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązałem.

    Zdjąłem obicie tylnej klapy i dostałem się do mechanizmu wycieraczki. Wymontowałem cały mechanizm.
    Po analizie podobnych tematów choć dotyczących innych modeli doszedłem do wniosku, że przyczyną będzie prawdopodobnie zardzewienie trzpienia w tulei przenoszącej ruch z mechanizmu napędowego na wycieraczkę.
    Nie ma raczej możliwości wymontowania trzpienia z tej tulejki, bo wszystko jest dosyć silnie i ciasno spasowane, cały mechanizm.

    Zastosowałem stary sposób poluzowania zardzewiałych elementów, a mianowicie zanurzyłem tulejkę wraz z trzpieniem w coca-coli (należy uważać aby nie zalać płytki z elektroniką, która znajduje się poniżej trzpienia i jest słabo widoczna).
    Zostawiłem cały zestaw zanurzony coca-coli na 24 h i pomogło.

    Po ponownym złożeniu całego mechanizmu i podpięciu zasilania wycieraczka ruszyła, pozostało ją tylko nasmarować.

    Uwaga. Po rozebraniu mechanizmu wycieraczki nie należy podpinać zasilania, gdyż pracujące wewnątrz tryby mogą uszkodzić palce lub dłoń.