Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja obrotów silnika 1faz.-szukam

14 Gru 2004 19:50 5442 10
  • Poziom 22  
    Wentylator z silnikiem 1faz. z kondensatorem.Moc 200W.Może ktoś robił regulację,ale nie falownikiem i zechce się podzielić
    doświadczeniami.Potrzebuję prędkości 50%, 75%. Może być regulacja skokowa.
  • HELUPOWER

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów.
    Opis-schemat-druk. Jak Ci to odpowiada to podaj mail na PW z numerem A133.
  • HELUPOWER
  • Poziom 29  
    _PREDATOR_ napisał:
    Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów.....

    Autorowi tego tematu zapewne chodzi o silnik "krótkozwarty" jednofazowy (skoro jest kondensator) i dlatego w ten sposób za bardzo nie wyregulujesz jego prędkości obrotowej.
    W tego typach silników raczej trudno jest w prosty sposób zmienić predkość obrotową bez ingerencji w uzwojenia.
    Najprostszym (ale nie najlepszym) jest zmiana kondensatora na inny o mniejszej pojemności tyle, że należałoby sprawdzić czy uzwojenia nie będą przeciążone podczas takiej pracy. Inna sprawa to przy mniejszych pojemnościach kondensatora rozruchowego mogą się pojawić probleny z rozruchem ale skoro to tylko wentylator to warto sprawdzić.

    Czy możesz napisać do czego to ma być stosowane ?

    Pozdrawiam !
    Marek
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    U 2008 reguluje silniki komutatorowe,szeregowe. W przypadku silnika indukcyjnego nie ma możliwości regulacji w prosty sposób.


    Pzdr.
  • Poziom 22  
    Jest to wentylator przy chłodnicy podłączonej do centralnego ogrzewania-taki klimatyzator.Oryginalny silnik się spalił,a nowy to koszt 900zł.Po zamontowaniu innego silnika(taki miałem),obroty są za duże.
    Wiem,że regulacja na U2008 nadaje się do komutatorowych.Próbowałem regulować układem takim jak w ściemniaczu,ale pracuje fatalnie.
  • Poziom 18  
    nie jest to na pewno rozwiązanie higieniczne ale ja w podobnym przypadku zastosowałem do silnika 200W z kondensatorem 2mF regulator od odkurzacza (tzw.ściemniacz) i uzyskałem regulację praktycznie od zera do maxa .obserwowałem dość długo silnik na małych i średnich obrotach ,ale nic złego się nie działo.z zakłóceniami też nie było najgorzej.
  • Poziom 18  
    jest to regulator oparty na triaku (regulacja kąta zapłonu triaka) finalnie reguluje się napięcie zasilania silnika.jeżeli chcesz to podam ci gdzie możesz kupić za niewielkie pieniądze taki gotowy regulator.przyślij mi maila na priv.
  • Poziom 22  
    Takie to ja sobie sam robię.To właśnie taki jak narysowałem.Dzięki za chęci,ale na tym idzie nie za dobrze.
  • Poziom 18  
    a może może zrobimy to poprawnie?,sprzedam ci falownik siemensa 250W zasilany z 220V i silniczek trójfazowy ,lub sam falownik w dobrej cenie.
  • Poziom 19  
    Autotrafo będzie działało całkiem fajnie ale trzeba pamiętać aby na czas rozruchu zwiększać napięcie do nominalnego.

    Pozdrawiam

    M