Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Carisma II 2000r. 1.8 GDI - czujnik ciśnienia oleju

comedy_hut 19 Gru 2011 07:55 5944 11
  • Poziom 11  
    Witam,
    czujnik ciśnienia oleju szwankuje, zapala się kontrolka w kompletnie nieprzewidywalnym momencie. Samochód jest OK, nie ma wycieków, nie grzeje się, olej jest świeży, dedykowany i w odpowiedniej ilości, auto chodzi bez zarzutów. Interesuje mnie gdzie jest ten czujnik, bo chciałbym go wymienić?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  • Poziom 32  
    Wkręcić manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju, a nie od razu wymieniać.
  • Poziom 11  
    Nowy czujnik kosztuje 13zł - sprawdzenie ciśnienia u fachowca... chyba więcej!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    comedy_hut napisał:
    Nowy czujnik kosztuje 13zł - sprawdzenie ciśnienia u fachowca... chyba więcej!


    Sprytne podejście do tematu.
    Czujnik będzie miał jeden kabelek, najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju.
    Włącz stacyjkę, podnieś maskę silnika, poszukaj ten czujnik. Jeżeli już go będziesz miał to wyjmij z niego wtyczkę - efektem tego będzie zgaszona lampka ciśnienia oleju na desce. Przy ponownym włożeniu wtyku do czujnika, lampka powinna się zaświecić.
    Wot i wsio.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Motronic napisał:
    Aleksander_01 napisał:

    Czujnik będzie miał jeden kabelek, najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju.

    A ja znam sporo takich co mają na głowicy. A czasami sa i dwa.


    To mitsubishi a nie wieśwagen.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    W pierwszym moim poście napisałem " najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju" co nie oznacza że tylko tam się znajduje.
    Najczęściej oznacza że w losowo wybranych silnikach konstruktorzy upodobali sobie to miejsce jako najlepsze do mierzenia ciśnienia oleju (tuż za pompą olejową) i jednocześnie nie wyklucza stosowania innych rozwiązań np: czujnik zbyt niskiego i zbyt wysokiego ciśnienia oleju. Pomiar też dokonywany może być w różnych miejscach gdzie olej powinien być pod ciśnieniem.
    Można stosować czujniki i manometry - przykładem może być nasz Polonez.
    Można też stosować całą grupę takich czujników - tylko pozostaje pytanie - po co.

    Widzę że znowu czegoś nie rozumiesz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane.
    Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył.

    Tak trochę nie na temat.
    Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam) też w mitsubishi, nieznacznie falujące obroty.
    Przypadkiem podstawiłem inny akumulator i obroty stały jak drut. Nie wierzyłem. Podmiana na stary i obroty znowu jeżdżą. Zmiana na nowy i idealnie.
    Do dziś nie wiem co to było, ale podejrzewam że tam może być taki "inteligentny" alternator, coś a'la focus.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedzi...wszystkie. Faktycznie silnik to wynalazek i miewa dziwne zachowania, ogólnie można się czepiać raczej drobiazgów, bo generalnie jest niezawodny. Sprawdzę ten czujnik i jeśli tam nic nie znajdę to jadę do fachowca - młotkiem i śrubokrętem nic w tym silniku nie zrobię;)

    Dzięki i pozdrawiam!

    Dodano po 23 [minuty]:

    Panowie z Mitsumaniaków (ukłony dla Nich) podesłali mi taki obrazek - może komuś się jeszcze przyda!

    Pozdrawiam!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Obraz z rozmieszczeniem czujnika w silnikach GDI