Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampki choinkowe- połączenie szeregowe

Ireczek110 19 Gru 2011 12:01 11079 10
  • #1 19 Gru 2011 12:01
    Ireczek110
    Poziom 2  

Witam!
    Mam 3 komplety lampek choinkowych po 150szt są to zwykłe sople: http://www.hurtownicy.com.pl/images/items//76/sople32031_big.jpg Chciałbym je podłączyć wszystkie razem aby mrugały jednocześnie. Podłączyłem je wszystkie szeregowo pod jeden sterownik, lecz każdy komplet świeci inaczej (1 komplet mocniej; 2,3 dużo słabiej).
    Jak mogę je podłączyć aby uzyskać jednakową moc??
    Jestem początkującym elektronikiem więc proszę o wyrozumiałość ;]
    Pozdrawiam

1 10
  • #2 19 Gru 2011 12:08
    kindlar
    Poziom 38  

Szeregowo możesz łączyć żarówki o tej samej mocy. Jeżeli któryś zestaw ma większą moc, będzie słabiej świecił w połączeniu szeregowym. Nie chodzi tu o liczbę żarówek tylko moc. Jeden zestaw może mieć 40W a drugi 60W choć oba mogą mieć po 150 żarówek.

1
  • #3 19 Gru 2011 12:14
    kaputo
    Poziom 20  

Co powoduje że mrugają? Jeżeli masz jakiś układzik do mrugania to z tego układu zasilasz te trzy zestawy równolegle. Każdy zestaw dostaje wtedy 230V i świeci normalnie.
    A może każdy zestaw ma swój sterowniczek? To wtedy tego nie zrobisz. (W prosty sposób :)).

0
  • #4 19 Gru 2011 13:55
    Ireczek110
    Poziom 2  

Żarówki są faktycznie różnej mocy. Każdy z tych kompletów ma osobny sterownik, a jak po prostu wyjąłem odpowiednie kable ze sterowników i podłączyłem je równolegle do jednego sterownika, który jest w pierwszym komplecie.

Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

A jest jakaś inna opcja aby mrugały jednocześnie z taką samą mocą??

0
  • #5 19 Gru 2011 21:28
    kaputo
    Poziom 20