Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak Internetu na AP TP-LINK

PvelPL 19 Gru 2011 18:18 1581 17
  • #1 19 Gru 2011 18:18
    PvelPL
    Poziom 12  

    Witam, mam problem z AP TP-LINK. Konfiguruję go jako klient Liveboxa 2.0. AP widzi Liveboxa, nawiązuje z nim połączenie, jednak podłączając AP LANem do komputera nie mam dostępu do Internetu. DHCP na TP-LINKu jest wyłączone. Wszelkie zabezpieczenia także są nieaktywne. Co zrobić w tej sytuacji? Podejrzewam, że Livebox może jakoś blokować połączenie. Proszę o pomoc.

    0 17
  • #2 19 Gru 2011 18:34
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Pawelo. napisał:
    Wszelkie zabezpieczenia także są nieaktywne

    filtracja mac wyłączona na livebox-ie?
    Pawelo. napisał:
    Co zrobić w tej sytuacji?

    Jaki to dokładnie model tego TP-linka jeżeli Wr543g to zmień LAN-owy adres IP na np. 192.168.2.1 i ustaw APclient Router.

    0
  • #3 19 Gru 2011 18:43
    PvelPL
    Poziom 12  

    Tak, filtracja jest wyłączona. TP-LINK WA500G, ustawiłem mu adres 192.168.1.25

    0
  • #4 19 Gru 2011 18:48
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Co dzieje się po połączeniu z siecią liveboxa? Wrzuć screen-a ze statusu TP-Linka. Spróbuj dopisać jeszcze DNS-y do karty sieciowej.

    0
  • #5 19 Gru 2011 19:09
    PvelPL
    Poziom 12  

    Po prostu nie mam dostępu do Internetu, w ustawieniach karty sieciowej widzę:

    Połączenie lokalne
    Livebox-SSID
    Atheros

    Brak Internetu na AP TP-LINK

    jimasek napisał:
    Spróbuj dopisać jeszcze DNS-y do karty sieciowej.

    Chodzi o to, żeby dopisać je we właściwościach połączenia lokalnego, tak?

    0
  • #6 19 Gru 2011 19:10
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Pawelo. napisał:
    Chodzi o to, żeby dopisać je we właściwościach połączenia lokalnego, tak?

    Tak dopisz DNS-y do karty sieciowej (połączenie lokalne).

    0
  • #7 19 Gru 2011 19:17
    PvelPL
    Poziom 12  

    Niestety bez zmian.

    0
  • #8 19 Gru 2011 19:19
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Jeszcze zrób ipconfig /all w kompie podłączonym do TP-linka i wrzuć screen-a.

    0
  • #10 19 Gru 2011 19:33
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Sprawdź jeszcze "ping 192.168.1.1" no i "ping wp.pl".
    "Odfajkuj" jeszcze IPv6.

    0
  • #11 19 Gru 2011 19:43
    PvelPL
    Poziom 12  

    Upłynął limit czasu żądania.

    Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta wp.pl Sprawdź nazwę i ponów próbę.

    Odznaczenie v6 nic nie dało.

    0
  • #12 19 Gru 2011 19:47
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    A ping do bramy idzie? Spróbuj jeszcze ping 212.77.100.101

    0
  • #13 19 Gru 2011 19:53
    PvelPL
    Poziom 12  

    Brama to u mnie chyba 192.168.1.1, czyli nie idzie, a do adresu, który podałeś, też nie.

    0
  • #14 19 Gru 2011 20:04
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Przy samym łączeniu (connect) TP-Link nie wyrzuca jakiegoś błędu?

    0
  • #15 19 Gru 2011 20:07
    PvelPL
    Poziom 12  

    Co dziwne, wszystko jest ok. Niby połączenie jest, a jakby nie było.

    0
  • #16 20 Gru 2011 16:58
    PvelPL
    Poziom 12  

    Po 1693 resecie i ponownej konfiguracji DZIAŁA! Może mnie ktoś oświecić, jak to możliwe? :)

    0
  • #17 20 Gru 2011 17:31
    DJTrueBeliever
    Poziom 17  

    Na moje oko wygląda na to, że ustawiając go w tryb WISP ustawiałeś WLAN jako WAN, więc nie poszłoby bezpośrednio połączenie (bo router, mając adres 192.168.1.X, traktuje 192.168.1.1 jako jeden ze swoich i nie wypuści pakietu z takim adresem poza swoją sieć). Zadziała, jeśli:

    1) TP-Link będzie miał IP z innej klasy (do wyboru cała masa, 192.168.(X większe od 1).X, 10.0.X.X, 172.20.X.X), a IP WAN będzie pobierane dynamicznie. Wówczas router działa jak klasyczny NAT gateway i wszystko za nim będzie miało adres routera aż do LB.
    2) TP-Link będzie miał w ogóle wyłączony routing, WLAN ustawiony w tryb klienta, wyłączony serwer DHCP, ustawiony bridge między WLAN i LAN i adres IP z klasy tej samej, co LB. W tym przypadku TP-Link jest niewidzialny z punktu widzenia routingu.

    0
  • #18 20 Gru 2011 17:57
    PvelPL
    Poziom 12  

    Dzięki wszystkim za pomoc, problem rozwiązany.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo