Sprawdziłem diody na mostku. Dwie z nich mają wartość ok 670, a pozostałe dwie nic, to chyba oznacza że są uszkodzone. Czyli muszę je jutro kupić (1N4007 tak?) bo nie wiem za bardzo z czego mógłbym je wylutować. Wiem, że na święta z lampkami może nie zdążę ale postawiłem sobie za punkt honoru ich usprawnienie (a przy okazji się czegoś nauczę). Jutro polutuję według instrukcji jaką napisał mi pigwoz. Miejmy nadzieję, że korki nie wylecą tym razem
Add acc007 Czyli można przyjąć, że żaróweczki / diody LED są przystosowane do zasilania napięciem 230V AC, po uwzględnieniu ewentualnych spadków napięcia w układzie sterownika oraz napięcia sieci, które nie zawsze wynosi 230V AC.
Add acc007 Dioda prostownicza krzemowa w kierunku przewodzenia powinna mieć spadek napięcia około 0,7V czyli wartość z multimetru w zakresie 600 - 700 mV jest poprawna. Jeśli wartość jest dużo niższa i dioda przewodzi w obydwóch kierunkach to jest "przebita" i jest niczym przewód. Jeśli nie przewodzi prądu to jest "przerwana". W obydwóch przypadkach jest do wymiany.
Mostek prostowniczy można złożyć z pojedynczych diod prostowniczych lub kupić gotowy mostek o odpowiednich parametrach czyli napięcie 400V i orientacyjny prąd można wyliczyć z prawa Ohma (dla obciążenia typu żarówka). Jeśli w światełkach choinkowych nie ma diod LED tylko żaróweczki to stosowanie prostownika nie jest konieczne.
Witam.
Niestety przed chwilą zrobiłem zwarcie światełek i oczywiście wszystkie zgasły. Światełka sople są chińskie ze sterownikiem (załaczam obrazek) zasilanie idzie 2 kabelkami do płytki z niej wychodzi 6 i mam pytanie co mogło zostać uszkodzone? Chociaż bardziej by mi zależalo na tym żęby światełka podpiąc bez płytki jak moge te kabelki połaczyć i czy to jest mozliwe bez żadnych rezystorków itp, żarówki są zwykłe nie LED.
Interesuje mnie szybka krótka odp. który kabelek z którym połączyć i zaraz ide zakładać światełka przed dom Pzdrawiam.
Dodano po 5 [godziny] 54 [minuty]:
Wrzucam zdjecię na ktorym lepiej widać sciezki.
który kabelek z którym połaczyć?
Prosze o odpowiedź.
Add mariuszb83 Uszkodzeniu uległ prawdopodobnie co najmniej jeden z tyrystorów załączających sznur z żaróweczkami. Można by go wymienić, ale obawiam, się że również mógł zostać uszkodzony sterownik. To jest ta mała płyteczka wlutowana prostopadle w dużą płytkę. Wówczas naprawa sterownika jest nieopłacalna, bo tej płyteczki nigdzie nie kupisz. Chyba, że z nowym sterownikiem. Jeśli dysponujesz multimetrem to możesz sprawdzić czy na wyjściach tej małej płyteczki na bramki tyrystorów pojawia się napięcie sterujące. Jeśli nie ma napięcia sterującego, to naprawa sterownika jest prawdopodobnie nieopłacalna, bo jest uszkodzona płytka sterująca. Można jeszcze sprawdzić czy to tej płytki dochodzi napięcie sterujące. Jeśli płyteczka sterująca "przeżyła" zwarcie to wówczas trzeba wymienić uszkodzony tyrystor. W przypadku uszkodzenia płyteczki sterującej lub całego sterownika wyjścia są dwa. Podpiąć żaróweczki bezpośrednio do sieci 230V AC, lub zbudować własny sterownik.
Add danieldanio Sprawdzić płytkę sterownika jak wyżej. Jeśli uszkodzona (prawdopodobnie tak), podłączyć żaróweczki bezpośrednio z pominięciem sterownika. Sposób połączenia żaróweczek w sznurach można sprowadzić omomierzem. Prawdopodobnie jest trzy sznury żaróweczek, które są połączone ze sobą równolegle i sterowane przez sterownik.
Uzupełniłem o obrazek:
Trzeba sprawdzić omomierzem, które przewody są połączone z przewodami Ż1- Ż3. Te przewody Ż1-Ż3 to sterowanie żarówek od strony sterownika (tyrystorów). Prawdopodobnie odpowiadają im pozostałe trzy przewody, ale ich układ jest jakiś nietypowy. Dlatego trzeba sprawdzić to omomierzem. Dopiero te trzy szury żaróweczek należy połączyć równolegle i do sieci 230V AC.
Czyli rozumiem że moge podłączyć bezposrednio do 230 bez żadnych rezystorów itp ? Teraz pytanie jak to sprawdzić, miernik mam.
Nie ma takiego ekspert ktory powiedział by mi ktore kable razem spiąć bo napewno z tych 6 musze zrobić 2, ktore wyjdą do zasilania. Muszą być 3 i 3 czy np 2 do 4 ?
Christophorus i pigwoz uratowaliście mi święta. Ledy dumnie świecą Rano wkleję zdjęcie jak wygląda teraz odchudzona płytka, może komuś się przyda. Dzięki i Wesołych Świąt.
Tutaj zdjęcia (nie przylutowany był jeszcze przewód wspólny W+)
Panowie mam podobny problem i czy ktoś z Was mógłby pomóc także mnie (jestem zielony) jak podłączyć lampki w moim przypadku tak, aby świeciły w sposób ciągły? Moja płytka (nieco inna od powyższej wygląda tak:
Jestem na tyle zielony, że pozwolę sobie zapytać, czy aby na pewno dobrze Cię zrozumiałem... Czyli nie jest konieczne podłączanie przewodów, tak aby przechodziły przez któryś z kondensatorów czy oporników?
Wystarczy podłączyć mniej więcej tak, pomijając całkowicie płytkę?
do trekkers
Ciesze się, że tobie też świecą.
Jak juz bedzie po świętach to proponuje żebyś poprawił drobny błąd, który popełniłeś Przerwałeć scieżkę przy mostku w zwiazku z czym nie dziala on prawidłowo - tak na pierwszy rzut oka z mostka gretza zrobił ci sie chyba prostownik jednopolówkowy.
Ja przerwałem ta scieszkę blizej ukladu scalonego, tak żeby nie rozłączać polaczenia między diodami na minusie mostka.
Ale z drugiej strony jak lampki swieca dobrze, to może lepiej nie ruszać...
Ja mam prawie identyczny sterownik (kilka postów wyżej) jak kolega tylko u mnie jest 3 przewody tu gdzie u niego 4 i mam takie pytanie, dlaczego ja muszę sprawdzać omomierzem ich i nie mogę po prostu podłaczyc razem Ż1-Ż3 + ten po prawej u góry i do 230 i U2 z tym po lewej u góry i do 230? bo sciezki sa chyba identyczne
Układ pominięcia uszkodzonego sterownika jest w zasadzie tak prosty jak podłączenie bateryjki i żaróweczki. Jedyna różnica jest taka, że w tym przypadku występuje niebezpieczne dla życia napięcie 230V AC. Jeśli jesteś pewien połączenia przewodów od żaróweczek do sieci 230v AC to je podłączasz pomijając sterownik i tyle. Przewody od żaróweczek można połączyć bezpośrednio we wtyczce sieciowej.
Sprawdzenie omomierzem zalecane jest aby nie doszło do ewentualnej pomyłki i porażenia napięciem 230V AC, szczególnie jeśli ktoś jest początkujący. Ta płytka sterownika nie jest wówczas do niczego potrzebna, tak samo jak znajdujący się na niej prostownik. Chyba, że ktoś zamiast żaróweczek ma diody LED.
witam.
miałem podobny problem jak kolega "trekkes". Lampki padły po 2 dniach... Upaliła się ścieżka z wejścia zasilana AC na diody.2 diody miały przebicie. Ścieżkę zmostkowałem i wymieniłem diody na 1N5399 (takie miałem pod ręką i tylko 2 szt) Z tych chińskich nawet nie dało się odczytać wartości. Po wymianie wszystko działa OK.
U mnie chyba chip szwankuje, bo czerwone całkiem przestały świecić, a pomarańczowe tylko migają.
Jak ustawie program ciągłego świecenia to palą się tylko zielone i niebieskie. Przy migających programach - zielone, niebieskie i pomarańczowe.
Czerwone nie świecą na żadnym programie :/
Chciałbym przerobić lampki na świecenie ciągłe bez kontrolera, czyli za mostkiem dał bym rezystor, a do niego 4 kable żył lampek.
Mam zestaw 300 led z 4 kolorami, wiec czy ktoś może mi poradzić jaki dać rezystor?
Czy może być jeden rezystor, czy raczej trzeba dobrać na każdą żyłę inny w zależności od koloru?
Zależy jakie masz lampki. Czy są tam 4kanały po 75LED szeregowo? Każda dioda ma jakiś rezystor prawda? Jaki? ...
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
Tak, 4 kanaly po 75led szeregowo. Sterownik identyczny jak ten z pierwszego posta w tym temacie. Rezystory sa tylko te 2 co na plytce, nie moge ich teraz sprawdzic...
odnawiam temat mam podobny problem tyle ze juz po swietach ale chce neprawic juz ledy na przyszly rok , prosze o pomoc w mojej kwestii , posiadam sterownik taki sam jak w/w na plytce napishw-205 , po zaledwie kilku dniach zaczely slabiej swiecic i pozniej juz wogle. Chcem tylko wiedziec jak podlaczyc je na krotko tzn pod 230v zeby caly czas swiecily
W komplecie 300szt - 4x75LED do każdego kanału podłączyłbym 230V poprzez rezystor 240Ohm 5W aby uchronić ledy przed szybkim przepaleniem ograniczając im prąd ale...
Zalecam podłączenie za mostkiem i kondensatorem filtrującym aby ledy nam nie migały - ja bym tego nie zniósł. Wtedy trzeba brać pod uwagę napięcie za kondensatorem ponad 325V. Rezystor musiałby mieć wtedy wielką moc. Zatem trzeba by było zrobić ze sznura 75led szeregowo sznur 100led szeregowo. Dałoby to 330V do podziału na 100 led więc 3,3V na sztukę... Pracowały by na prądzie stałym więc ładnie by świeciły i nie musielibyśmy stosować rezystora na którym wydzielała by się moc.
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
Niestety też padłem ofiarą świątecznego szału lampkowego.
Straciłem ponad 1 godzinę na zabezpieczenie programatora przed wodą,
ale gdzie tam, mimo uszczelnienia wszystkiego klejem topliwym i przycisku taśmą izolacyjną woda wdarła się na maxa , dziś jak go rozbierałem woda z niego wylewała się litrami
Mój zestaw to lampki 500 LED niebieskie, jakieś 37metrów, z programatorem IP44, EK-04, 8 programów. Na płytce z chipem jest napis B-803A, kondensator 50V10uF
Programy naprawdę były fajne, ale cóż cieszyłem się lampkami tylko 2 tygodnie !
Jak widać na płytce podpalało się trochę, ale chciałbym je podłączyć na sucho bez niczego, z programatora wychodzi 5 żył, jak się domyślam 4 na Ledy i jedna wspólna
Jak to podłączyć do sieci 230V, czy jakieś prostowniki są potrzebne ?
W elektronice jestem lewa noga, ale zdolności manualne mam, wiec bardzo liczę na pomoc, mam nadzieje iz uda się ożywić nasza 7metrowa choinkę i teściowa zapłaci mi za działające lampki ech a wieszaliśmy je niemała przez ponad godzinę grrr
Przy okazji mam podobne lampki na ok 100LED i maja ten sam programator, jestem ciekaw czy elektronika dla nich jest jednakowa skoro można ja łączyć szeregowo, natomiast te 500 led już nie maja wtyczki końcowej
Na przyszłość uszczelniajcie programator wpakowując je w szczelną grubą torebkę foliową i okręcajcie taśmą w miejscu końca torby - na kablach. Następnie trzeba go ułożyć pionowo żeby woda po kablach nie wpływała do środka a ściekała po torbie w kierunku kabli. Wtedy będzie bezpieczny.
Dobra do tego jest prezerwatywa .
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
tak przyjrzałem sie opisom ale widzę ze przypadek trekkera jest prawie ze identyczny jednakże na mojej płytce coś sie chyba upaliło więcej, mam slaby dostęp do części, skoro LED można tylko za prostownikiem połączyć a coś morze jeszcze działa to mógłbym to dzis jeszcze zmontować przy odrobinie pomocy, mógłbyś rzucić okiem konkretniej i dosłownie pokazać palcem chłopie polutuj to, tutaj przerwij i będzie ok ? z gory dziękuje
jeśli uda się to spiąć bez jakiejkolwiek elektroniki to byłyby rewelacyjnie, uniknąłbym 2 szanse podtopienia wszystkiego
Musisz sprawdzić jak lampki są połączone bo przy 500LED nie możliwe jest aby były 4 kanały po 125led szeregowo. Zapewne na jednym kanale są dwa szeregi równolegle do siebie po 62 i 63 LED. Tu będzie problem. Najlepszym rozwiązaniem jest zrobić 4 kanały po 100LED każdy i to podłączyć za mostkiem.
Sporo roboty bo całą konstrukcję lampek trzeba zmodyfikować. Rozdzielić każdy kanał i z dwóch równoległych szeregów LED zrobić jeden szereg - wywalić łącznie 100 LED z kompletu i z tych 100 LED można zrobić kolejny komplecik .
100LED po 3,3V na sztukę (szeregowo) daje 330V czyli idealnie do podłączenia do sieci 230V wyprostowanego i przefiltrowanego - 330V.
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
obciąłem przewód w lampkach po 5 diodzie
z tego co widzę od programatora idzie 5 przewodów
4 z nich prowadzą do diod led, z diody led wchodząc kolejna 2 przewody
1 przewód być moze uciolem za wcześnie bo teraz nie mam pojęcia czy to jest wspólny dla wszystkich ale domyślam sie ze tak, bo nie mam na nim żadnej diody
tylko dlaczego miałbym modyfikować zestaw lampek skoro one świeciły razem?
nie da sie nakombinować z pozostałości czegoś w programatorze by zaskoczyło na 230V
U Ciebie się nie da tak od razu.
Chyba że chcesz aby diody Ci migały w rytm 50Hz...
Zbadaj jak masz połączone LEDY, to podstawa.
Chodzi o programator. On nie tylko daje możliwość wprowadzania efektów ale obniża wyprostowane już napięcie wyjścia na kanały.
Jeden kabel wyprowadzony z programatora to zasilanie wszystkich szeregów LED tzw W+. Pozostałe to minusy sterowane przez tyrystory (przerywają zasilanie i ściemniają - rozjaśniają).
Jest to konstrukcja nienaprawialna dla amatora. Specjalnie aby zakupił kolejny komplet.
Może zobacz czy da się naprawić programator...
Ścieżki które popaliły się dotyczą mostka. Spróbuj wymienić wszystkie diody mostka a potem zastąp moje czerwone kreski przewodami w izolacji:
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
powoli zacznijmy od początku
skoro chip steruje migotaniem i programami ustaliliśmy ze jest on psu na budę zbędny
skoro mamy co mamy jak juz powiedziano tutaj wcześniej mam zastosować sie do opisy i zdjęć podanych tutaj w wątku, programator/płytka jest identyczna
skoro wychodzą 4 żyły na lampki to można przyjąć ze 500/4=125
problem w tym ze lampki wiszą juz na 7 metrowej choince i ściągnąć sie tego nie da tak na zaraz, opieram sie bardziej na logice niz na teoriach, skoro programatory sa te same (chip sobie odpuszczamy) to co stoi na przeszkodzie by to odpalić? hmm
wiec moze zastosować więcej rezystorów, ale skoro sam programator sobie z tym radził i to funkcjonowało sprawnie to gdzie tkwi szkopuł ?
pokombinuje z programatorem, jako ze mam do jakiegoś sklepu elektrycznego z częściami jakieś 30km moze to trochę potrwać
Masz dwa wyjścia z tej sytuacji:
1. Zobaczyć czy programator działa po zlutowaniu zaznaczonych przeze mnie punktów przewodami izolowanymi.
2. Jeśli jesteś przekonany że masz 4kanały LED po 125szt to zobacz czy będą świeciły podłączone zaraz za mostkiem.
125LED szeregowo na napięciu 330V to daje ok 2,6V na diodę. Nie wszystkie będą świeciły. Nie wiadomo jakie to diody. Nie znam napięć progowych.
Jeśli masz dwa szeregi na kanale po 62 i 63 diody podłączając je za mostkiem spalą się wszystkie po jakimś czasie bo będą miały 3,7V na sztukę. Żeby obniżyć napięcie trzeba by było rezystora 0,6k-0,7k 2W - jak dobrze policzyłem. Dodatkowo trzeba dać równolegle do wszystkich diod diodę prostowniczą 1N4007 w odwrotnym kierunku niż ledy.
Jak widzisz to nie takie proste jak się wydaje.
Aktualnie zajmuje się:
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi i Ninebot, naprawą BMS oraz sterowników ESC z każdą możliwą usterką
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach i z najnowszymi kontrolerami
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC oraz CIC BMW, naprawą MULF bluetooth
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku