Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po remoncie kopci na czarno C-360

temono 20 Gru 2011 07:42 6066 20
  • #1 20 Gru 2011 07:42
    temono
    Poziom 7  

    Założony nowy komplet naprawczy, nowe panewki głowice zrobione i sprawdzone. nowe wtryski.

    Co do kompletu naprawczego to kupiony jeden z tańszych, jakaś angielska licencja [ktoś słyszał o wadliwych pierścieniach tej firmy?].
    Tak czytam i widzę, że niektórzy kupując komplet tańszy pierścienie dokupują jakieś polskie droższe, czy to ma NAPRAWDĘ JAKIEŚ ZNACZENIE?

    A może na początku zawsze trochę kopci,jeszcze się nie dotarł?
    Co radzicie pojeździć nim parę motogodzin i zobaczyć [nie zakopci olejem głowic]?
    Czy rozbierać i wymieniać pierścienie na jakiejś lepszej firmy?

  • #2 20 Gru 2011 08:26
    pawel16150
    Poziom 28  

    Wtryski ustawione, pompa sprawdzana?

  • #3 20 Gru 2011 10:18
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Kopci na czarno, czy na niebiesko?

  • #4 20 Gru 2011 22:42
    temono
    Poziom 7  

    wtryski ładnie rozpylają ,pompa sprawdzana
    Kopci bardziej na czarno niż na siwo
    Czytałem też że ponoć w 360 to normalne że odrazu po remoncie kopci olejem i że rzeba więcej motogodzin wyjeżdzić żeby przestasło,
    Ktoś tak miał?

  • #5 21 Gru 2011 00:16
    Saper 18
    Poziom 17  

    Moja c 360 po remoncie też tak miła kopciła na czarno i silnik pracował dość głośno, 'opóźniłem' trochę kąt wtrysku i zmieniła nieco barwę spalin i troszkę ucichł. Ale dopiero po ok 15 motogodzinach przestała kopcić, na twoim miejscu jeszcze bym ją trochę dotarł, kontrolują olej i temperaturę. A silnik na wysokich obrotach i niskich chodzi równo?? mocno hałasuje ??

  • #6 21 Gru 2011 16:18
    temono
    Poziom 7  

    CHodzi równiutko i ładnie na wysokich i niskich obrotach
    Jak przygazuje to dym niemieści się w kominie i jest czarny

  • #7 21 Gru 2011 16:26
    Waldi1967
    Poziom 15  

    Rozumiem, że tulei nie ruszałeś i pracuje na tych trochę przejechanych?

  • #8 21 Gru 2011 16:36
    Usunięty
  • #9 21 Gru 2011 16:46
    Waldi1967
    Poziom 15  

    Znaczy, jeżeli stare nie były mocno zużyte, to pierścienie się dotrą, więc musi pokopcić.
    Jeżeli były zużyte...tooo

  • #10 21 Gru 2011 19:48
    temono
    Poziom 7  

    tuleje nowiutkie z tłokami i pierścieniami [nowy komplet naprawczy]

  • #11 21 Gru 2011 19:52
    Usunięty
  • #12 21 Gru 2011 20:33
    Waldi1967
    Poziom 15  

    Jak podkładki regulacyjne na tulejach. Zajrzyj do płynu i oleju (ubywa, przybywa). Jeżeli OK, to jeździj musi się dopasować.

  • #13 23 Gru 2011 15:34
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    1.Po założeniu nowych par(tuleja+pierścień) slilnik powinien popracować conajmniej 10mtg(najlepiej bez obciążenia) żeby można było cokolwiek powiedzieć.
    2.po remoncie silnik nie potrzebuje tak dużej dawki paliwa, można trochę przykręcić na listwie.
    3.silniki starszej generacji,przy zwiększaniu prędkości obrotowej zawsze puszczą dyma(dymienie powinno zniknąć po wyrównaniu obrotów niezależnie od ich zakresu)
    ps. czy obserwacji dokonałeś przy nominalnej temp.pracy tj (+- 80stopni)?

  • #14 23 Gru 2011 16:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Cowboy zagrabie napisał:
    1.Po założeniu nowych par(tuleja+pierścień) slilnik powinien popracować conajmniej 10mtg(najlepiej bez obciążenia) żeby można było cokolwiek powiedzieć.

    Bzdura. Od razu po złożeniu ma chodzić tak jak powinien - bez stuków, szmerów, gwizdów i pisków.
    Cytat:

    2.po remoncie silnik nie potrzebuje tak dużej dawki paliwa, można trochę przykręcić na listwie.

    Następna. Dawkę ustawia się raz na zawsze, zgodnie z katalogiem, na stole probierczym. Co ma do tego zużycie silnika? W końcu regulator obrotów do czegoś tam jest. Problem może być w kącie wtrysku - zbyt wczesny to właśnie stuk.
    Cytat:
    3.silniki starszej generacji,przy zwiększaniu prędkości obrotowej zawsze puszczą dyma(dymienie powinno zniknąć po wyrównaniu obrotów niezależnie od ich zakresu)

    Każdy diesel dymi - tym bardziej, im ma większe obciążenie. Zwiększając dawkę obciążasz silnik - do momentu wejścia na obroty. Kwestia tylko tego, ile tego dymu może być i jakiego jest koloru.
    Jeszcze jedno - wtryski na jakie ciśnienie ustawione? Bo zdarzały się kombinacje z zamiennymi końcówkami, z inną ilością otworków.

  • #15 23 Gru 2011 16:44
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    robokop napisał:
    Bzdura. Od razu po złożeniu ma chodzić tak jak powinien - bez stuków, szmerów, gwizdów i pisków.

    Z całym szacunkiem dla kolegi moderatora, jak wytłumaczyć fakt że po złożeniu na nowych częściach silniki mają kompresję niższą niż po dotarciu?
    Jakoś nie zauważyłem aby zakładający temat wspominał coś o szmerach, stukach i gwizdach, jak narazie to
    temono napisał:
    Jak przygazuje to dym niemieści się w kominie
    i nic więcej się złego nie dzieje
    robokop napisał:
    Dawkę ustawia się raz na zawsze, zgodnie z katalogiem, na stole probierczym
    i stoii przy tej pompie policjant pilnujący żeby właściciel nie poratował się trochę większą dawką ,jak konie uciekają pod pierścienie, a traktorek jednej skiby nie chce "Łorać"

  • #16 23 Gru 2011 21:14
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak silnik nie ma kompresji, to dawkę możesz sobie zwiększać. A co do różnicy po złożeniu na nowych częściach - zmierz tę kompresję, to pogadamy - przy prawidłowym pasowaniu ma być nie niższa niż deklarowana przez producenta i nieco niższa ni dotarciu.

  • #17 23 Gru 2011 22:27
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    1. Tuleje i pierścienie nowe, a tłoki? Domniemam ze stare.. Czy pierścienie pasowały w rowkach, bez nadmiernego luzu?
    2. Spaliny czarne, a zapach? czuć spalonym olejem, czy tylko sadzą?
    Jak wygląda dolot powietrza? Filtr powietrza suchy czy olejowy?
    Jeśli olejowy to może zbyt wysoki poziom oleju w filtrze. Jeśli suchy, to nowy czysty?
    I wspomniane przez "Robocop`a" końcówki ten sam typ, czy zamienniki?

  • #18 27 Gru 2011 21:26
    rafałszabla
    Poziom 12  

    Witam sprawa 1 czy podczas składania pierścienie olejowe zostały założone znakiem TOP do góry

  • #19 28 Gru 2011 20:01
    Kalwin3
    Poziom 2  

    kopcenie na czarno może oznaczać nidrożny układ dolotowy czyli np. filtr powietrza

  • #20 30 Gru 2011 12:25
    hossi
    Poziom 9  

    Jeżeli filtr powietrza jest zapchany to będzie pobierał olej.

  • #21 30 Gru 2011 13:01
    630176
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME