Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B silnik 1.8 16v z roku 1997 faluje na obrotach.

20 Gru 2011 09:16 21542 16
  • #1 20 Gru 2011 09:16
    841059
    Usunięty  
  • #3 20 Gru 2011 10:06
    Failed13
    Poziom 9  

    Kolego wymień czujnik położenia przepustnicy.
    W 70% przypadków to jest tego wina.

  • #4 20 Gru 2011 10:34
    841059
    Usunięty  
  • #5 20 Gru 2011 10:56
    Failed13
    Poziom 9  

    tak własnie tam jest,
    sprawdź na początku kable czy nie poprzecierane, obejrzyj wtyczkę dokładnie,
    baaa nawet ją spryskaj WD40 i poczekaj aż wyschnie, i zapal autko.

    powiem Ci jak ja sprawdzić woltomierzem, a więc robisz tak:
    zapalasz silnik,
    wtyczka musi być włączona do niego ! bo na trzecim przewodzie masz napięcie 5V,
    zdubluj kabelki/lekko nakłuj igłą izolacje
    pomiedzy niebieskim a brązowym - od 0.3V do 1V zamknięta przepustnica
    4.2 - 4.9 całkiem otwarta przepustnica,

  • #6 20 Gru 2011 11:27
    841059
    Usunięty  
  • #7 21 Gru 2011 21:57
    841059
    Usunięty  
  • #8 21 Gru 2011 22:05
    1078231
    Usunięty  
  • #9 22 Gru 2011 08:42
    Failed13
    Poziom 9  

    Spawa załatwiona. Kolego to jest na bank AWARIA SONDY LAMBDA.

    Ona ma tylko objawy jak minimalnie się silnik rozgrzeje czyli tak jak pisałeś po 1-2km, zaczyna falować i odczuwasz brak mocy.

    Co do naprawy:
    Pamiętaj, że kable są cztery i każdy ma inny kolor. Uniwersalne sondy bez czarno-białych kabli nie pasują.

    Przepraszam że tak późno na to wpadłem.
    Wesołych świąt

  • #10 22 Gru 2011 09:53
    przem27
    Poziom 29  

    Motronic napisał:
    Zaden warsztat nie chce się tego podjąć? Ludzie, przecież ten Simtec jest taki prosty w naprawach!


    Właśnie:)

    ps.
    A może by tak do zaworu powietrza wolnych obrotów zajrzeć, wyczyścić, wymienić?

    poza tym wesołych świąt życzę:)

  • #11 22 Gru 2011 12:23
    1078231
    Usunięty  
  • #12 22 Gru 2011 14:10
    Art.B
    Poziom 27  

    Hehe, zawór powietrza biegu jałowego. Otwieranie wymuszone przez elektromagnes, a zamykany sprężynką i tu jest cały problem. Jest to rozbieralne i naprawialne. Czyszczenie bez demontażu niewiele daje.Lambda, tps, przepływomierz nic do tego nie mają. Jak masz dostęp do testera to zrób test zaworu i zobaczysz, że się nie zamyka prawidłowo. Wymień lub napraw i po sprawie.

  • #13 22 Gru 2011 15:11
    mozdzmar
    Poziom 17  

    Ostatnio miałem bardzo podobne objawy, wymiana cewki zapłonowej pomogła, przed wymianą można ewentualnie pomierzyć czy na wszystkich są zbliżone parametry, jedna cewka dostawała przebicia po rozgrzaniu.
    powodzenia

  • #14 13 Sty 2012 09:31
    841059
    Usunięty  
  • #15 13 Sty 2012 10:12
    bartek_j
    Poziom 35  

    Tylko że tam nie ma silnika krokowego.

  • #16 16 Sty 2012 20:36
    przem27
    Poziom 29  

    Oj tam, o wcześniej wspomniany zawór mu chodziło i już...
    pozdr

  • #17 19 Sty 2012 21:14
    841059
    Usunięty  
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo