Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jest iskra, silnik nie odpala, Vectra A 1.6 C16NZ

rf1978 20 Gru 2011 09:58 7307 40
  • #1 20 Gru 2011 09:58
    rf1978
    Poziom 8  

    Pare dni temu wracałem z pracy i nagle zgasło mi auto ( moja Vectra A, 1.6 8V, C16NZ). Kręciłem ale nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie, ani też "na popych" - czego nie powinno się robić. Zaholowałem go do garażu, i sutuacja wygląda tak: silnik kręci tak jakby chciał zapalić ale coś go dławi, cewka jest dobra (pomierzona, wyczyszczona itp), jest iskra na wszystkich świecach. Zczytałem błedy silnika: pokazuje kod 33: czujnik ciśnienia w kolektorze - za wysokie napięcie - przerwa w obwodzie. Sprawdziłem ten czujnik: wężyk gumowy OK, miałem jeszcze dwa inne takie czujniki które podmieniłem i dalej wychodzi ten błąd. Zastanawiałem się czy nie siadł i czujnik halla w aparacie zapłonowym, ale gdzieś na forum wyczytałem ze jakby on siadł to nie miałbym iskry, a iskra jest. Zastanawiam się czy nie wymienić modułu zapłonowego bo być może ten który mam daje za małą iskrę. Sprawdziłem pompkę paliwową: ona tez jest dobra - podaje paliwo (wypiąłem wężyk który doprowadza paliwo i jak przekręciłem stacyjkę to "siknęło" z niego paliwo. Założyłem "nowy" aparat zapłonowy, który zakupiłem na Allegro. Na nim też silnik nie odpalił, zachowuje się dokładnie tak samo jak na poprzednim. Nie wiem już za co się chycić?. Pokazuje dalej kod błędu 33: czujnik cisnienia w kolektorze za wysokie napięcie - przerwa w obwodzie. Spradzałem ten gumowy wężyk, jest OK, podmieniłem jeszcze ten czujnik, mam 2 inne ze szrotu. I tak samo na wszystkich. Zastanawia mnie też jedno: w okolicach kolektora zauważyłem małe ilości benzyny, napewno nie kapie mi ona z przewodu którym doprowadzana jest ona do kolektora, ani z przewodu powrotnego. Może to ma jakiś wpływ na to że nie odpala?, zastanawiałem się tez czy nie siadł mi wtryskiwacz?, myślę też żeby sprawdzić kompresję silnika bo być może mój silnik juz zakończył żywot, hiihihi. Chciałem jeszcze dodać że wnioskuję iż to nie jest wina aparatu zapłonowego, na tym który dostałem z Allegro: jest iskra na świecach, palec się obraca. Zastanawiam się też czy nie padł głowny sterownik silnika (komputer). Pompka paliwa dział: podaje benzynę.Proszę o pomoc i pzodrawiam.

    0 29
  • #2 20 Gru 2011 10:53
    zuzia3521
    Poziom 15  

    Sprawdzić rozrząd od tego bym zaczął.

    0
  • #3 20 Gru 2011 20:28
    rf1978
    Poziom 8  

    Rozrząd jest OK.

    0
  • #4 20 Gru 2011 20:34
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Po pierwsze c16nz nie ma halla.
    Po drugie ten silnik nawet mając ledwo co kompresji odpali.
    Po trzecie z chęcią ci go odpalę (mam sentyment do tego auta)

    0
  • #5 20 Gru 2011 21:53
    rf1978
    Poziom 8  

    wojtekryba napisał:
    Po pierwsze c16nz nie ma halla.
    Po drugie ten silnik nawet mając ledwo co kompresji odpali.
    Po trzecie z chęcią ci go odpalę (mam sentyment do tego auta)


    To podpowiedz mi co mogę jeszcze zrobić?.

    0
  • #6 20 Gru 2011 22:15
    Megawe
    Poziom 29  

    Próbuj zapalić na odkręconym wydechu.

    0
  • #7 20 Gru 2011 22:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Megawe napisał:
    Próbuj zapalić na odkręconym wydechu.

    I otwartych oknach. Co ma zatkany wydech do samego palenia? Najprawdopodobniej rozrząd się skończył i tyle.

    0
  • #8 20 Gru 2011 22:22
    ociz
    Moderator Samochody

    rf1978 napisał:
    Pokazuje dalej kod błędu 33

    Zapisane błędy możesz usunąć tylko przez ocięcie zasilania dla sterownika. Jeśli tak zrobiłeś w ogóle nie powinien ponownie go wywalić dopóki nie uruchomisz silnika.

    0
  • #9 20 Gru 2011 22:31
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Jak jest iskra i paliwo to trzeba kompresje sprawdzić i wszystko na ten temat .

    0
  • #10 20 Gru 2011 22:35
    robokop
    Moderator Samochody

    Jeszcze jedno - wałek rozrządu cały?

    0
  • #11 20 Gru 2011 22:40
    rf1978
    Poziom 8  

    robokop napisał:
    Megawe napisał:
    Próbuj zapalić na odkręconym wydechu.

    I otwartych oknach. Co ma zatkany wydech do samego palenia? Najprawdopodobniej rozrząd się skończył i tyle.


    Witam
    Czytam forum i widzę że jesteś fachowcem i pomogłeś już wielu osobom. Co do rozrządu: 2 miesiące temu wymieniłem wkład termostatu, a żeby to zrobic musiałem kompletnie rozebrać cały rozrząd. Przy tej okazji zakupiłem nowy pasek rozrządu z Continentala, pompę wody, wymieniłem także pasek napędzający pompę wodną i alternator. Ustawiłem cechy na rozrządzie, skoro silnik mi bezproblemo odpalał przez ten czas, to te cechy chyba ustawiłem dobrze - tak mi sie wydaje. Mam jutro iść do garażu i zaś sprawdzić cechy?.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak sprawdzić czy wałek rozrządu jest cały?, jak będę sprawdzał kompresję: to ile powinna wynosić?.

    0
  • #12 20 Gru 2011 22:46
    robokop
    Moderator Samochody

    rf1978 napisał:
    Rozrząd jest OK.

    rf1978 napisał:
    Mam jutro iść do garażu i zaś sprawdzić cechy?.

    Kolego, jaja sobie robisz? Naprawiasz samochód, siedząc przed komputerem, czy casting na usterkę sobie urządziłeś?
    Cytat:

    Jak sprawdzić czy wałek rozrządu jest cały?,
    Palec w aparacie zapłonowym się kręci? W którą stronę?
    Cytat:

    jak będę sprawdzał kompresję: to ile powinna wynosić?.

    Tyle ile pokaże manometr.

    0
  • #13 20 Gru 2011 22:46
    ociz
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    Jeszcze jedno - wałek rozrządu cały?

    Aparat na końcu wałka więc iskry by nie miał.
    rf1978 napisał:
    wymieniłem także pasek napędzający pompę wodną i alternator

    Coś słabo pamiętasz tą robotę bo to pasek rozrządu napędza pompę wodną.
    rf1978 napisał:
    Mam jutro iść do garażu i zaś sprawdzić cechy?

    Tak.

    0
  • #14 20 Gru 2011 22:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Ociz, pewnie tak samo ma iskrę, jak rozrząd sprawdzał. Kabaret i tyle.

    0
  • #15 20 Gru 2011 22:57
    T5
    Moderator Samochody

    Mój kolega kilka lat temu też wymienił rozrząd w 1.6.Po 15 tyś auto mu zgasło.Zadzwonił o 23.I pyta czy go scholuje 50 km.Zapytałem czy może załatwić pasek rozrządu o tej porze.Załatwił.Wymiana trwała 20 min.Dojazd trochę dłużej.W oplu co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate.Zużywają się i podcinają pasek.

    0
  • #16 20 Gru 2011 23:00
    robokop
    Moderator Samochody

    E tam. Mało kto z "naprawiaczy" wie że pasek naciąga się pompą wody, a nie napinaczem. Tu się sekret kryje.

    0
  • #17 20 Gru 2011 23:05
    ociz
    Moderator Samochody

    Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :)

    T5 napisał:
    co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate

    Wystarczy samo dolne.

    0
  • #18 20 Gru 2011 23:05
    adam7009
    Poziom 38  

    Iskra jest,paliwo jest to musi palic ,chyba że iskra nie w tym miejscu ,albo wydech nie drożny.
    Iskra nie w tym miejscu znaczy rozrząd źle ustawiony co by błąd odczytany o podciśnieniu sugerował.

    0
  • #19 20 Gru 2011 23:05
    rf1978
    Poziom 8  

    Z tym paskiem to troche namieszałem, rzeczywiście pasek rozrządu napędza pompę. Chodziło mi o ten pasek który jest na alternatorze, wypadła mi fachowa nazwa,sorry. Rano sprawdzę cechy rozrządu i napisze co i jak. Może jestem już zmęczony po pracy. Iskra jest na 100% na wszystkich świecach, sprawdzałem z kolegą, palec też się obraca - podmieniałem kopułki i był w innych pozycjach.

    0
  • #20 20 Gru 2011 23:10
    robokop
    Moderator Samochody

    Adam, nawet gdybyś dębowy kołek w tłumik wbił, to samochód by zapalał. A co do podciśnienia to zwracam panom uwagę na informację z pierwszego postu - "za wysokie napięcie, przerwa w obwodzie" - przerwany kabel itp.

    0
  • #21 21 Gru 2011 06:41
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pompa podaje paliwo , ale nie wiemy czy wrtyskuje , tej wiedzy nie mamy!

    0
  • #22 21 Gru 2011 09:02
    rf1978
    Poziom 8  

    Witam
    Zaraz zbieram się na garaż sprawdzić rozrząd. Tak jak pisałem wcześniej pompa podaje paliwo a czy wtryskiwacz wtryskuje to nie wiem, jak to sprawdzić?, może zadaje głupie pytania ale chciałbym sam naprawić ten samochód - oczywiście z Waszą pomocą.

    0
  • #23 21 Gru 2011 09:37
    carrot
    Moderator Samochody

    Ja bym zerknął na prawy słupek do sterownika, czy czasem w kostkach nie jest zielono

    0
  • #24 21 Gru 2011 10:00
    adam7009
    Poziom 38  

    robokop napisał:
    Adam, nawet gdybyś dębowy kołek w tłumik wbił, to samochód by zapalał.
    Uwierz ,że nie zapali,może się tylko odezwac co jakiś czas.Miałem w tamtym roku w zimę ,przytargali punto które tylko próbowało się odezeać na chwilę,jeśli chwilę postało jeśli od razu próbowałeś to nic.Okazało sie ,że w tłumniku nazbierało się wody która przez noc zamarzła.Miałem VW SDi gdzie kat się rozleciał i część wpadła do rury tłumnika zaślepiając drożność to palił tak jak by immo blokowało,1sek i gasł,ale nie też raz po raz ,musiał chwilę odpocząć.

    0
  • #25 28 Gru 2011 23:59
    rf1978
    Poziom 8  

    Witam
    Sorry, ale dopiero dzisiaj znalazłem czas aby iść do garażu i sprawdzić kompresje i rozrząd, i:
    - kompresja na cylindrach, zaczynając od tego który jest najblizej aparatu zapłonowegi wynosi: 13, 11,11,11. Więc myślę że jak na wiek samochodu to jest OK.
    - rozrząd: górne cechy:ustawiłem cechę koła rozrządu tak aby pokrywała się z cechą na obudowie, następnie wszedłem do kanału aby zobaczyć czy pokrywa się cecha na kole pasowym wału korbowego (cecha tzn to "wcięcie") z tą "szpilką" na bloku silnika i: patrząc na to z boku zauważyłem że się nie pokrywają. To wcięcie jeest ok 1cm niżej w stosunku do tej szpilki. Oczywiście jutro sprawdzę to jeszcze raz ale przy zdemontowanym kole, patrząc na to z przodu, bo dzisiaj już nie miałem na to czasu.
    I teraz moje pytania:
    1.Jeśli jutro po ściągnięciu koła patrząc na to z przodu okaże się że cechy się nie zgrywają tzn to "wcięcie" na kole pasowyym korbowodu z tą "szpilką to jak mam to zrobić żeby wszystko było OK?
    2.Czy pownieniem może zdemontować koło pasowe korbowodu i zobaczyć czy pokrywa się cecha koła zębatego wału korbowego( kropka) z cechą na obudowie?, bo ostanio jak ustawiałem rozrząd to właśnie tak zrobiłem a później zamontowałem koło pasowe i jak sprawdzałem czy to wcięcie się pokrywało z tą szpilką to się nie zgadzało. Rozrząd ustawiałem wówczas według tej instrukcji:
    http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html

    0
  • #27 29 Gru 2011 10:04
    carrot
    Moderator Samochody

    Odkręć koło pasowe, będziesz miał pewność jak zobaczysz znak na kółku zębatym wału

    0
  • #28 29 Gru 2011 16:49
    rf1978
    Poziom 8  

    Odkręciłem koło pasowe korbowodu, i stwierdziełem że rozrząd się nie przestawił, tak jak to ustawiłem ostatnio kiedy wymieniałem wkład termostatu i przy okazji dałem nowy pasek rozrządu i nową pompę wody, tak samo dzisiaj to wygląda. Pstryknąłem fotke. Teraz to już nie wiem za co się zabrać, proszę Was Fachowców o kolejną podpowiedź ;). Pozdro.

    0
  • #29 29 Gru 2011 21:49
    rf1978
    Poziom 8  

    Zapomniałem zapytać: jak sprawdzić czy wtryskiwacz jest dobry?. Bo nie odpala ani na benzynie ani na gazie więc teraz "czepiam" się wtryskiwacza.

    Dodano po 4 [godziny] 39 [minuty]:

    Sprawdzilem wtryskiwacz. Jest dobry.

    0
  • #30 29 Gru 2011 22:23
    robokop
    Moderator Samochody

    A ta iskra w końcu jest w trakcie kręcenia silnikiem? Elektrozawory gazu się otwierają?

    0