Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy warto kupić mondeo 2007 2.0tdci

putin2208 20 Gru 2011 18:02 3264 10
  • #1 20 Gru 2011 18:02
    putin2208
    Poziom 18  

    Witam
    Za niezłe pieniądze mogę kupić mondeo 2007 2.0 tdci. wersja titanium ale bez radia sony(jest fordowskie) Przebieg 100tys.km. Auto służbowe ale bardzo zadbane. Na co zwracać szczególną uwagę? Co w tym modelu się najbardziej psuje? Czy problem z egr i wtryskami a także dpf zostały rozwiązane? Pamiętam że w poprzedniej generacji problemy te spędzały sen z powiek właścicielom. Jak sprawa wygląda obecnie?

    0 10
  • #2 21 Gru 2011 21:16
    putin2208
    Poziom 18  

    Panowie ciśnie mnie na ten samochód. Wypowiecie się może?

    0
  • #3 22 Gru 2011 13:24
    ToLo84
    Poziom 16  

    Nie wiem czy chodzi o model najnowszy czy przedostatni ale jak przedostatni to odradzam. Ten którym jeździłem był 2006 2,0tdci - problem z odpalaniem, dziwne dźwięki z silnika, padające sprzęgło. Wszystko jakoś między 150-180 tys. km przebiegu. Może to norma dla nowych aut bo z tego co się czyta i słyszy to każdy nowy samochód może już zwariować w okolicy 200.000km.

    0
  • #4 22 Gru 2011 13:29
    putin2208
    Poziom 18  

    Chodzi już o ten najnowszy model. Tolo84 jak wygląda ogólnie sprawa z serwisem niekoniecznie autoryzowanym?

    0
  • #5 22 Gru 2011 13:45
    ToLo84
    Poziom 16  

    sprzęgło kompletne 2000zl z wymianą w pierwszym lepszym nieautoryzowanym serwisie, reszty nawet nie tykałem. Przygoda z tym Fordem była chwilowa. W Bydgosczy nie ma problemu z naprawami Forda. Jest 2 dobrych (jeden drogi drugi nie wiem) słynących z Fordów speców a jak w ASO to nie wiem. Jeśli chodzi o fordy Focusa 1 milej wspominam.

    0
  • #6 22 Gru 2011 16:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Wtryski były problemem we wczesnych modelach mk.3. DPF i EGR... cóż jak w każdym dieslu - jeśli jest odpowiednio eksploatowany i w większości na trasie to te elementy nie sprawiają problemów, jak się jeździ "po bułki" to zawsze problemy będą.
    Ogólnie teraz kupno diesla jest mało zasadne i ich ceny powinny zacząć spadać. Jeśli potrzebujesz auto na trasę to jest to dobry wybór, do miasta - poszukaj mniejszego auta z silnikiem benzynowym.
    Jeśli chodzi o samochody firmowe to uważam, że to lepsze niż od handlarza ściągane z zagranicy, a tej kasy co Mondeo to było raczej auto jakiegoś co najmniej dyrektora/menedżera, a nie typowa służbówka którą jeździło 15 różnych osób na zmianę.

    0
  • #7 22 Gru 2011 16:51
    ToLo84
    Poziom 16  

    tzok napisał:
    ich ceny powinny zacząć spadać.


    już to nasąpiło, np vectry c i mondeo te nowe właśnie. Do jakiejś wyznaczonej kwoty jak spojrzysz w ogłoszenia to 80% diesli jest, dopiero jak podniesiesz nieco przedział cenowy wyskakują benzyny. Za granicą (Niemcy) sytuacja ma się jeszcze lepiej, szukając pewnego dość nowego modelu Volvo, wersja benzynowa była praktycznie nieosiągalna.

    Diesel jest dobry jak jest nowy, jak pali max 8l i jak masz na firmę, vat...

    0
  • #8 22 Gru 2011 17:46
    putin2208
    Poziom 18  

    Auto przeważnie eksploatowane na trasie. Spalanie po mieście 6.5litra. Naprawdę realne. W grę jeszcze wchodzi auto takie jak toyota avensis II wersja benzynowa. Tylko że ona łyka 10litrów. Mowa o 2.0 vvti. Do tego będzie znacznie starsze. Co proponujecie? Wiem że serwis toyoty na dolnym śląsku to porażka.... dopiero w Wawie zdiagnozowali co dolegało poprzedniemu pojazdowi.

    0
  • #9 22 Gru 2011 18:12
    ToLo84
    Poziom 16  

    Avensisa II 1,8 129KM ma kolega - czasem nim jeżdżę. Poza wymianą silnika przy około 140.000km nic się nie działo. Urwał się korbowód. 1,8 do 2005 roku o ile się nie mylę mają jakąś wadę i żrą olej (obecnie używany silnik z anglika też żre). 2,0 ponoć chodzi. Zawieszenie mają super trwałe ale są dość podatne na podmuchy wiatru przy autostradowych prędkościach. Spalanie 8-10l. Taka Toyota cenowo korzystniej wyjdzie niż Ford ale to "starsza buda" i mniej atrakcyjna wizualnie. Ja na prywatne auto nie odważyłbym się kupić diesla w żadnym z tych modeli. Ogólnie z tej klasy to jeszcze Vectra C z silnikiem 1,8 140KM jest godna uwagi.

    0
  • #10 22 Gru 2011 19:20
    putin2208
    Poziom 18  

    Ja śmigałem tylko tym 2.0 i byłem/ jestem zachwycony. Czemu te toyoty są takie drogie? Więc ten 1.8 ze względu na wadę fabryczną odpada. Opel również.

    0
  • #11 27 Gru 2011 18:27
    putin2208
    Poziom 18  

    Zanabyłem:)

    0