Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Palio 1.2 8V 2001R - Zbyt duże spalanie

matiajr 18 Lut 2012 20:07 11239 36
  • #31
    tzok
    Moderator Samochody
    Miernik wpinasz równolegle do sondy, ale skoro na analizatorze spalin wyniki są poprawne, to można przyjąć, że lambda działa poprawnie.

    Może masz podciągniętą linkę gazu i komputer nigdy nie widzi pełnego zamknięcia przepustnicy, sprawdź to:

    Link


    Tak wygląda kąt wyprzedzenia zapłonu w sprawnym Puncie (to jest akurat 16V):
    Fiat Palio 1.2 8V 2001R - Zbyt duże spalanie
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    romulus73
    Poziom 21  
    Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie masz wrażenia osłuchowe gdy pracuje na luzie, łatwo wchodzi w obroty?
    Jakie masz czasy np. wtrysku na jałowym i rozgrzanym aucie bez obciążenia zwiększone spalanie może być nawet od pompy wspomagania czy alternatora, wszelkie gadżety mają wpływ na obciążenie. dla przykładu punto w nominale ma 2.7ms po włączeniu świateł już 3.5 nissan u mnie 3.3ms i 3.7 mimo że wtryski są większe z uszkodzoną cewką zapłonową siał błędami i na 3 garach miał ponad 4.5 ms. Może i głupoty piszę ale wszystko do czegoś prowadzi. Kiedyś w seju 900 falowały mi obroty i nie miał mocy, czego to ludzie nie wymyślali(pompa, mapsensor, krokowy, przepustnica, komp) a był uszkodzony tylko kabel od wtrysku :)
  • Texa PolandTexa Poland
  • #33
    matiajr
    Poziom 15  
    silnik prawidłowo utrzymuje obroty po puszczeniu gazu nie ma porblemu z krokowcem, jedyne co to przy zapalaniu ma wysokie obroty na zimnym bo przeważnie z 1600 obr a parę razy się zdarzyło że miał 2000 ale po minucie dwóch spadają do 1200. Obroty nie falują rozrząd jak znajdę chwilę sprawdzę gdy jest na luzie to tak średnio reaguje na gaz dopiero musi się wkręcić tak do 3 tyś później już idzie. Co do cewki kiedyś zaraz po zakupie miałem błąd z jednej no ale od momentu jak ja skasowałem nie ma z nią problemów, tak samo jak z paleniem nawet przy - 30, jedyne co zauważyłem to to że przy zimnym silniku auto bardziej warczy i dużo lepiej się zbiera niż po nagrzaniu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaś jeśli chodzi o podciągniętą linkę sprawdzę i spróbuje dziś wstawić log z IAW Scan z zimnego i ciepłego silnika.
  • #34
    matiajr
    Poziom 15  
    Witam kąt otwarcia przepustnicy na jałowych obrotach i puszczonym gazie wynosi 6,35 stopnia mam nagrania z jazdy z odczytem paru parametrów może później wstawię i ew log z iAW
  • Pomocny post
    #35
    tzok
    Moderator Samochody
    Nie tyle jest istotna wartość tego kąta co płynność jego zmian podczas powolnego wciskania i zwalniania pedału przyspieszenia (przy wyłączonym silniku) oraz stan flagi "Przepustnica w skrajnej pozycji".
  • #36
    matiajr
    Poziom 15  
    przepustnica w skrajnej pozycji się pojawia jak puszczę gaz co do wykresu z czujnika położenia jutro wykonam test
  • #37
    matiajr
    Poziom 15  
    Witam chwile minęło... ale wydaje mi się że problem przynajmniej częściowo rozwiązałem, przepustnica faktycznie ma niewielkie przeskoki na wykresie wg mnie są minimalne schodki. Jeśli chodzi o spalanie to chyba rozwiązałem problem spalania całkowicie przypadkiem gdyż miałem problem z immobiliserem ( po przekręceniu kluczyka nie zawsze zaświecała się kontrolka CODE a ECU zgłaszał błąd że nie otrzymał kodu.. auto oczywiście wtedy nie odpalało ). Po wielu testach i wymianie pętli doszedłem do wniosku że wadliwa jest kostka stacyjki - nie zawsze kontaktowała po gwałtownym wsunięciu kluczyka stacyjka funkcjonowała) po wymianie stacyjki na nową auto spala ok 7,6 l / 100km w cyklu mieszanym co chyba jak na to auto z tym silnikiem jest dobrym wynikiem?. A teraz proszę ekspertów żeby się wypowiedzieli co ma wspólnego stacyjka ze spalaniem ?. Dodam że poprawa nastąpiła natychmiast. Silnik też jakby lepiej pracował czyżby błąd immobilisera przełączał sterownik silnika w tryb awaryjny ? no chyba że stał się jakiś cud. Teraz czeka mnie jeszcze wymiana czujnika położenia wału bo czasami pojawia się z niego błąd