Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik zamka AMT TOP-146 - uszkodzony kondensator, szukam schematu

James596 20 Dec 2011 22:12 1674 4
  • #1
    James596
    Level 21  
    Witam.

    W moim samochodzie zamontowany jest sterownik centralnego zamka produkcji AMT, model TOP-146. Jest on podpięty do oryginalnej instalacji, w której zamek sterowany jest kluczykiem.

    Od pewnego czasu centralka zamiast otwierać zamykać samochód, jedynie mruga kierunkowskazami. Za którymś naciśnięciem pilota w końcu otworzy/zamknie.

    Otworzyłem sterownik, i pierwsze co daje się zauważyć, to brak kondensatora C5 i osmolony ślad po nim.

    Potrzebuję wartości tego kondensatora, względnie schematu urządzenia. Czy ktoś z Was posiada?

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    emeryt2
    Level 42  
    Jest to na pewno elektrolityczny koń - "kuńdensator". Wartość to 100 - 200 mikroF. na napięcie 25 V , nie pomyl polaryzacji. Lutuj i próba. Jak nie pomoże , to nowy sterownik z dwoma pilotami w granicach 60 zł. O schemacie ideowym zapomnij.
    Sprawdź też napięcie ładowania w samochodzie!!!
  • #3
    James596
    Level 21  
    Witam!

    Kondensator elektrolityczny nie zmieści się na miejsce tego uszkodzonego. Wygląda, jakby był tam jakiś mały monolityczny. Kondensator jest podpięty równolegle do wyprowadzeń na siłownik główny "master" i jednocześnie równolegle do dwóch wyprowadzeń przekaźnika.

    Obok niego zamontowany jest podobny gabarytowo kondensator, podłączony do drugiego bliźniaczego przekaźnika. Jego wartość to 100nF. Czy jest szansa że podobny będzie użyty w aplikacji pierwszego przekaźnika?

    Pozdrawiam serdecznie!
  • Helpful post
    #4
    emeryt2
    Level 42  
    To włóż 100 nF i próba! Pod elektrolitami , na fachowej płytce oznakowana jest polaryzacja , przynajmniej +.
  • #5
    James596
    Level 21  
    Dziękuję za poradę. Wlutowałem 100nF - jutro podłączę centralkę do samochodu, zobaczę czy zadziała.

    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Damian.