Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 308CDI 2000rok Pompa ABS działa podczas jazdy

20 Gru 2011 22:42 3044 3
  • Poziom 2  
    Witam. Problem jak w temacie. Kupiłem Sprintera stał trochę czasu i kiedy zacząłem go użytkować zaczęło lecieć ze siemeringów przy półosiach (tylnego mostu). Kupiłem części i zawiozłem auto do "mechanika". "Mechanik" majac problem ze zdjeciem piasty (ograniczony przez krótkie kable czójników ABS i zapieczone czujniki) nie mogąc ich zdemontować obciął kable i po wymianie łożysk i siemeringów "polutował" je zpowrotem. Odebralem auto i podczas hamowania z prędkości ok 60km/h do 0km/h zaczął działać abs (na suchej drodze) i slychac było pompe abs z cyklicznym pukaniem jakby przy kazdym obrocie piasty. Wyczuwalne jest również drżenie pedalu gazu podczas tego pukania i przygasanie świateł. Podczas jazdy tez puka ale przestaje po wciśnięciu sprzęgła lub po odjęciu gazu.

    Po rozebraniu kabli, ktore "mechanik" "polutował" opadły mi ręce. Naboblone i owinięte taśmą izolacyjną. Rozebralem hamulce i zdjąłem tarcz. Wymienilem czujniki na nowe, kable polutowałem, zabezpieczylem wszystko koszulkami termokurczliwymi. Okienka na piaście wydmuchane i wyczyszczone. Luzów na lozyskach nie ma. Slyszalem ze to tez czasem powód problemów z ABS. Wydawało by sie ze ok.

    Niestety problem dalej ten sam.
    Pompa puka cyklicznie dalej (coraz głośniej) i przygasaja światła. Przy dojezdzaniu do krzyżówki działa abs jak bym jechał po lodzie. Auto jest niestety w Danii i serwis cholernie drogi. Cena za godzine 300zl plus vat. Jesli ktoś sie spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc. Auto zjedzie do Polski dopiero w lutym a dobrze by było mieć abs na zime. Naprawa auta w Danii przekroczy jego wartość jak znam zapał do pracy duńczyków.

    Z góry dziękuję.
  • Poziom 39  
    Niestety nie mam dla ciebie dobrych wiadomości, w dalszym ciągu masz luz na tylnych łożyskach co powoduje odsuwanie koronki w czasie hamowania od czujnika. System przestaje widzieć sygnał z jednego z kół (lub obu) i traktuje to jako jego blokadę. Całkowita naprawa to ponowny demontaż i weryfikacja gdzie występuje luz. Doraźnie wyłącz abs, będzie to i tak bezpieczniejsze niż jazda z tym uszkodzeniem.
  • Poziom 39  
    Teraz to tam może być już wszystko. Duński mechanik( z nopisu trochę nieogarnięty)+ polski laik= ???????????????
  • Poziom 2  
    manta napisał:
    w dalszym ciągu masz luz na tylnych łożyskach co powoduje odsuwanie koronki w czasie hamowania od czujnika


    Pewnie jeśli przy hamowaniu to i przy ruszaniu.. hmm.. musze rozebrac i zobaczyć.

    trans-serwis: Bylem autem w Polsce na weekend i chcialem sie pozbyc szybko wycieku. Szwagier mi polecil tego kolesia. Chcialem dobrze.. lozyska ladne niemieckie.. prawie 800zl.. no ale mechanik tego nie docenil.. Chciałbym wrócić czas lecz niestety..

    Co do mechaników w Danii to powiem ze roboczogodziny drogie.. wszyscy sa przyzwyczajeni ze samochód obchodzi 2ch mechaników a nie jeden.. czyli juz masz 600zl za godzine.. ogladaja. obchodza.. wzdychaja.. na koncu zamontują Ci część za trylion koron duńskich i wystawia fakture. I mają w d*p*e. Zadzwonia z uśmiechem ze auto naprawione. Nie chce dać go tu do mechanika bo: 1. nie wiem czy naprawią. 2. Nie bede mial zadnej kontroli nad kosztami. Nie naprawiają elektroniki w Danii tylko wymieniaja wszystko na nowe lub uzywane ktore jest w cenie nowej części w Polsce. szok.

    dzieki za wskazówki. moze do świąt juz nie dam rady tego zrobic ale po świętach napisze czy skladanie od nowa cos pomoglo. dzieki