Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.8 ADR 95r - problem z zimnym silnikiem

jakto 27 Cze 2012 22:37 20715 47
  • #31 27 Cze 2012 22:37
    jakto
    Poziom 9  

    kidu22 napisał:
    A czy jest tak że w pewnym położeniu pedału silnik sie krztusi i nie może wogóle sie zebrac na obroty?
    I trzeba bardziej przydusić pedał zeby nie zgasł?

    Sprawdz teraz co sonda pokazuje podczas krztuszenia.


    Nie ma tak że dławi się w określonym położeniu pedału. Zauważyłem że przydławienie następuje przy szybkim wciśnięciu pedału gazu i nie ma znaczenia czy wciśniesz go do połowy czy do oporu. Przy szybkim wciśnięciu pedału gazu wzrasta czas wrtysku do 14 ms, natomiast jak powolutku wciskałem pedał gazu to nie dławił się, obroty wzrastały a czas wtrysku utrzymywał w granicach 3,40 ms.
    Sonda lambda cały czas, niezależnie czy sie dławi czy nie to pokazuje od 0.01 V do 0,77 V.

  • #32 26 Lip 2012 14:21
    jakto
    Poziom 9  

    jakto napisał:
    kidu22 napisał:
    Kolego zobacz czy czas wtrysku sie wydłuża przy nacisnięciu pedąłu gazu.
    Bo jeśli nie to ecu nie ma info o tym.


    Odpaliłem i na wolnych obrotach przy lekko ciepłym silniku czas wtrysku miałem 3.71 ms, naciśnięcie pedału gazu spowodowało że silnik sie zadławił a czas wtrysku podskoczył do 11,5 ms a nawet do 14,3 ms bo próbowałem kilka razy.
    To dławienie nie trwało długo bo nie zdejmując nogi z gazu zaraz podskoczyły obroty a czas wtrysku spadł też do około 3,5 ms.
    Trzymając 3000 obr/min czas wtrysku też jest około 3,4 ms
    Każdorazowe wciśnięcie pedału gazu powoduje wzrost czasu wtrysku.

    ociz napisał:
    Powietrza jakby trochę za dużo wciąga. Masz jak sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym?
    Napisz jeszcze jakie masz elementy instalacji gazowej. Nie było problemu z szarpaniem na zimnym na gazie? Jeśli tak to jak został rozwiązany?


    Ciśnienie w kolektorze ssącym? Chyba chodzi o podciśnienie, nie mam turbo. Podciśnienie nie mam jak sprawdzić.
    A odnośnie elementów instalacji gazowej to mam wtrysk sekwencyjny,a po kolei: zespół filtrujący fazy ciekłej, reduktor, filtr fazy lotnej, przewody gumowe, wtryskiwacze, sensor ciśnienia gazu i komputer sterujący. Mam jeszcze grzałkę na wtryskiwaczach ale to "opcja".
    Na gazie silnik chodzi OK i nie szarpie. Dawniej tylko jak miałem inne wtryskiwacze to w zimie był kłopot w momencie przełączenia na gaz ale to jest temat na inny wątek. Skupmy się na tym co w temacie.


    Odłączyłem akumulator na całą noc i rano sprawdziłem czasy wtrysków.
    Po odpaleniu oczywiście od razu zaczął się dławić, obroty na 200-250/min, czas wtrysku 10 - 11 ms. Ściśnąłem wężyk od przelewu paliwa, czas wtrysku się nie prawie nie zmienił a silnik wszedł na 1100 obrotów. Jak puściłem wężyk to od razu 250 obrotów i dławienie.

  • #33 26 Lip 2012 15:40
    ociz
    Moderator Samochody

    10-11ms i jeszcze mu mało paliwa? Na zimnym zaraz po uruchomieniu powinien mieć koło 6ms, i to już na bogato. Sprawdź jeszcze raz to ciśnienie jak należy.

  • #34 26 Lip 2012 21:31
    jakto
    Poziom 9  

    No nie wiem czy mu mało paliwa ale na to mi wygląda. Przecież jak ścisnę przelew to w układzie wzrasta ciśnienie. I jak do tej pory to silnik reaguje tylko na ściśnięcie przelewu. Sprawdziłem jeszcze raz te czasy i tak jak pisałem: jak zapale to 10-11 ms, po kilkudziesięciu sekundach schodzi z tym czasem do 7 ms, potem 6-5 ms a jak się już troche zagrzeje to to zostaje na 3,7-3,4 ms. Szybkie wciśnięcie pedału gazu daje 12-14 ms w momencie wciśnięcia, zadławi się ale wejdzie na obroty. I jak jest na wyższych obrotach to ma te około 3,5 ms.

  • #35 06 Paź 2012 16:50
    Pajak1984
    Poziom 2  

    Odświeżam temat mam ten sam problem.
    Macie już jakieś rozwiązanie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odświeżam temat mam ten sam problem.
    Macie już jakieś rozwiązanie?

  • #36 21 Paź 2012 17:29
    jakto
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    10-11ms i jeszcze mu mało paliwa? Na zimnym zaraz po uruchomieniu powinien mieć koło 6ms, i to już na bogato. Sprawdź jeszcze raz to ciśnienie jak należy.


    ociz, powiedz mi co może być powodem tego że czas wtrysku w momencie energicznego wciśnięcia pedału gazu wynosi od 10 do nawet 14 ms skoro jak napisałeś że 6 ms to już bogato.

  • #37 21 Paź 2012 20:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Miałem na myśli sam bieg jałowy na zimnym silniku. To że czasy wtrysku idą na maksa w górę jak depniesz na pedał gazu to normalne.

  • #38 22 Paź 2012 20:39
    jakto
    Poziom 9  

    Grzebałem dziś przy aucie i zauważyłem pękniętą odmę. Wymieniłem ją bo pomyślałem że może przez lewe powietrze silnik świruje ale jednak to nie to.
    Podpiąłem VAG i odpaliłem zimny silnik - odpalił ładnie i wszedł na 1200 obr/min i nawet nie zdążyłem się ucieszyć a on już zaczął zdychać, zerknąłem na parametry a tam właśnie czas wtrysku wyleciał na 8,5 ms a powietrze tak koło 8-9 g/s. Ścisnąłem wąż od przelewu paliwa i silnik wszedł na 1200 obr i czas wtrysku spadł do 4ms a powietrze spadło do 3.12 g/s - Jednak gdy wężyk puściłem to znowu zaczął się dusić. Chyba kupię jakiś używany regulator ciśnienia paliwa i zobaczę co będzie. Skoro ściskając wężyk zwiększam ciśnienie w układzie wtryskowym to na chłopski rozum regulator nie utrzymuje tego co ma być.

  • #39 29 Paź 2012 08:32
    nopro
    Poziom 10  

    W moim przypadku miałem te same objawy (po uruchomieniu silnika praca przez kilka sekund ok, jak chciałem ruszyć (po dodaniu gazu) obroty zaczęły falować i ostatecznie gasł). Przy tych objawach słyszalna zaczęła być u mnie pompa paliwa i do tego zauważyłem syczące powietrze przy korku wlewu paliwa. Sprawdzałem, gdy silnik zaczął tak szarpać wyjmowałem fajki świec (te 2 na kablach), odczuwalnie nie było różnicy w pracy silnika, więc zdawało się, że powodem było wypadanie zapłonu. Silnik po rozgrzaniu pracował poprawnie, jazda na gazie też była poprawna. Jednak głośniejsza praca pompy skłoniła mnie do jej sprawdzenia. Podłączyłem ją na krótko, bliższe przyjrzenie się jej uwidoczniło, że zacinała (a przy zmianie biegunowości obracała się bez oporów). Po wymianie pompy silnik uruchamiał się prawidłowo. Pozostało syczące powietrze, które po odkręceniu korka paliwa - nie było słyszalne. Wymieniłem też zaworek węgla aktywnego (przy filtrze powietrza), dzięki czemu dźwięku zasysanego powietrza już nie było. Już po wymianie pompy, a jeszcze przed wymianą zaworka palił mi bezpiecznik pompy paliwa, po wymianie zaworka spalił mi jeszcze 2 razy. Łącznie wymieniłem 3 bezpieczniki, ale defekt ten póki co znikł i już od kilku tygodni nie przepala mi bezp. Instalacja była przejrzana - nie było żadnej ingerencji w przewody, ani żadnej wilgoci itp. Jednym z powodów przepalającego się tego bezpiecznika bywa właśnie ten zaworek, który przycinając się pobiera większy prąd i potrafi spalić owy bezpiecznik). Wydawać by się mogło, że problem został już rozwiązany, ale pomimo wymiany pompy, pojawił się na nowo problem z uruchamianiem silnika - po rozgrzaniu jest ok. Pompę wymieniłem na zamiennik za 270zł. - słyszałem o dobrych rekomendacjach tej pompy - mało zwrotów i nie jest z tych całkiem tanich za ok 150zł. To mój przypadek. Pompa i zaworek były na 100% do wymiany, teraz szukam co jeszcze (pompa pomimo wymiany na nową też jest do zbadania). W moim przypadku pamiętam, że jeździłem na niskim poziomie paliwa, na rezerwie kilka dni. Po zdemontowaniu pompy były wypłynęły z niej z paliwem opiłki żelaza, więc ewidentnie nie miała smarowania. W twoim przypadku dało mi do myślenia to, że gdy ściskasz wężyk to silnik pracuje poprawniej. Gdybam w tym momencie, ale zmiana przekroju powoduje może większe ciśnienie na listwie (o ile nie domaga pompa) i przywraca poprawna pracę silnika.

  • #40 29 Paź 2012 09:50
    carrot
    Moderator Samochody

    Panowie, sprawa jest prosta: trzeba podpiąć manometr i zmierzyć ciśnienie paliwa, takie gdybanie, a może pompa, a może regulator ciśnienia do niczego nie prowadzi

  • #41 29 Paź 2012 15:18
    gallanonim26
    Poziom 8  

    Ja swój zrobiłem za duża dawka gazu była i pieprzyła mapę silnika byłem u gazownika powiedziałem co ma zrobić i już po bólu żadne halle choć Vag pokazywał żadne świece,przewody zacznijcie od ustawienia gazu

  • #42 04 Lis 2012 17:36
    misamasyga
    Poziom 1  

    Panowie spróbujcie popatrzeć na odpowietrzenie wlewu paliwa.

  • #43 11 Gru 2012 09:14
    jakto
    Poziom 9  

    jakto napisał:
    Grzebałem dziś przy aucie i zauważyłem pękniętą odmę. Wymieniłem ją bo pomyślałem że może przez lewe powietrze silnik świruje ale jednak to nie to.
    Podpiąłem VAG i odpaliłem zimny silnik - odpalił ładnie i wszedł na 1200 obr/min i nawet nie zdążyłem się ucieszyć a on już zaczął zdychać, zerknąłem na parametry a tam właśnie czas wtrysku wyleciał na 8,5 ms a powietrze tak koło 8-9 g/s. Ścisnąłem wąż od przelewu paliwa i silnik wszedł na 1200 obr i czas wtrysku spadł do 4ms a powietrze spadło do 3.12 g/s - Jednak gdy wężyk puściłem to znowu zaczął się dusić. Chyba kupię jakiś używany regulator ciśnienia paliwa i zobaczę co będzie. Skoro ściskając wężyk zwiększam ciśnienie w układzie wtryskowym to na chłopski rozum regulator nie utrzymuje tego co ma być.


    Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa oraz pompę paliwa - bez żadnej poprawy. Jest tak jak było, nic się nie zmieniło. Dalęj drążę temat.

  • #44 20 Sty 2013 16:10
    jakto
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    10-11ms i jeszcze mu mało paliwa? Na zimnym zaraz po uruchomieniu powinien mieć koło 6ms, i to już na bogato. Sprawdź jeszcze raz to ciśnienie jak należy.


    Ciśnienie paliwa sprawdzone - wynosi 3.5 bar, po odłączeniu wężyka podciśnienia od regulatora ciśnienie paliwa wynosi 3.9 bar.

  • #46 19 Lis 2013 18:03
    jakto
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    jakto napisał:
    na gazie nie ma żadnych problemów

    I dlatego do niczego nie dojdziesz bo będziesz się niesłusznie upierać że to nie wina instalacji gazowej.


    Zapomniałem napisać ale problem został rozwiązany już w styczniu 2013r. poprzez rozebranie i dokładne wyczyszczenie przepływomierza. Jak widać to jednak nie była wina instalacji gazowej.
    Silnik zachowuje się już normalnie.

  • #47 19 Lis 2013 19:06
    opelek corsa c
    Poziom 6  

    Zawalone syfem wtryski moim zdaniem.

  • #48 20 Lis 2013 08:52
    jakto
    Poziom 9  

    opelek corsa c napisał:
    Zawalone syfem wtryski moim zdaniem.

    Napisałem że zachowanie silnika jest OK.
    Czy silnik z "zawalonymi syfem wtryskami" może zachowywać się normalnie?