Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki kl 500 brak iskry .

21 Gru 2011 12:24 4483 10
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zakupiłem kawasaki kl 500.Motor nie posiada dokumentów wiec nie mogę wypowiedzieć sie dokładnie na temat jego rocznika według mnie ok 93r (2 tarcze hamulcowe i elektryczny rozrusznik )lecz mogę sie i w tej kwestii mylić. A wiec tak . Motor kupiłem z uszkodzona wiązka elektryczna i bez cewki / Zakupiłem na .... kompletna używana wiązkę oraz nowa cewkę z 4 suwa jakiegoś prawdo podobnie Chinol. Wszystko podłączone zostało do oryginalnych podzespół czyli regulator napięcia <sprawdzony działa> moduł zapłonowy <działa> licznika nie ma wiec kable połączone aby był przepływ podobnie stacyjka/ . I teraz tak . Po podłączeniu akumulatora i naciśnięciu przycisku START rozrusznik zaczyna kręcić lecz nie ma iskry wychodzącej z cewki . I teraz moje pytanie czy może cos jeszcze powinno być podłączone lub co może być nie tak . powiem jeszcze ze cewki w uzwojeniu przewinięte i czujnik hala podłączony. Z góry dziękuje za odpowiedzi
  • Poziom 8  
    Czujnik mam podłączony. Moduł tez podłączony ;(
  • Poziom 42  
    Czy robiłeś jakieś pomiary? Na wskazanej stronie jest sporo informacji ma temat prawidłowych parametrów. Np. napięcie szczytowe czujnika położenia wału - 3V.
    Nie wiadomo tylko na ile te informacje są adekwatne do twojego motocykla.
    Czy podłączałeś jakieś krańcówki wpływające na układ zapłonowy?
    Np. tą od stopki bocznej. Może trzeba coś zewrzeć aby była iskra...
    Bez pewnego schematu d....a
  • Poziom 8  
    Wiem że schemat by się przydał. Nauczka na przyszłość żeby nie kupować złomu. Wydaje się że wszystko jest podłączone.
    A co myślicie żeby wywalić» to wszystko i zrobić taki zapłon jak robią koledzy z innego forum : http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/zaplon-cdi-w-silniku-223,14828.html . Myślicie ze powinno się udać założyć takie coś w kawie bez większego problemu co o tym myślicie??
  • Poziom 10  
    Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny, jeżeli generuje odpowiednie napięcie w odpowiednim punkcie. No i jeszcze przewinąć cewki w alternatorze, aby dawały wysokie napięcie do modułów. Teoretycznie do zrobienia, ale czy się opłaca? :)
  • Poziom 42  
    Jeżeli Kamil9010 nie ma cierpliwości i porzucił temat, to trudno.
    Ku potomności napiszę, że pomysł zastosowania zapłonu kolegi miloszeek jest zupełnie chybiony i to nie z powodów wyżej opisanych.
    Przede wszystkim Kawasaki kl 500 ma silnik 4T! wymaga modułu z przyśpieszaczem zapłonu.
    Oryginalny moduł (a może jest sprawny???) jest TCI a nie CDI i wymaga podania pewnych sygnałów. Choćby od czujnika stopki, blokady rozrusznika i czujnika luzu.
    Nie wiadomo jak to zostało podłączone...
  • Poziom 8  
    Dzięki chłopaki za odpowiedzi . Motorek ma iskrę :):) i to strasznie mocna. Założony został patent kolegi od Jawki i powiem szczerze ;p spisuje się i elegancko działa . Dziękuje wszystkim .