Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 1.6i nie chce zapalić.

15 Gru 2004 09:41 6317 31
  • Poziom 11  
    Od pewnego czasu mam taki problem. Usiłuje zapalic zimny silnik, rozrusznik kręci, iskra jest a silnik nie zaskakuje. po włączeniu zapłonu słychac krótkotrwałą pracę pompy paliwa. Jednak po dłuzszym kręceniu rozrusznikiem i po wykęceniu świec są one suche. Lampka od silnika sie nie zapala więc nie mogę zczytać błędów. Przychodze np. po 2-3 godzinach przekręcam kluczyk i pali od razu. Co to może być czyżby zacinał się wtryskiwacz, co jeszcze można sprawdzić. Jechanie do mechanika nie ma sensu bo nigdy nie wiem kiedy zapali a kiedy nie.
    Ignacy
  • Poziom 34  
    Korzystając z pomocy drugiej osoby zrób tak.
    Przy zdjętym filtrze powietrza jedna osoba "kręci" rozrusznikiem a druga patrzy czy wtryskiwacz rozpyla paliwo.

    A tak ogólnie jak słyszę że "16nz" nie chce zapalić to widzę w myślach moduł zapłonu.
  • Poziom 11  
    W swieta sytuacja sie powtorzyla. Znowu nie chciala zapalic. Wtryskiwacz suchy nic nie rozpyla. Po wypieciu kabla z wtryskiwacza napiecie zmierzone na przewodach jest okolo 4V. Jakie mozna podac napiecie na wtryskiwacz aby go nie uszkodzic. jazda do serwisu nic nie da bo nigdy nie wiadomo kiedy zapali a kiedy nie. Lampka kontrolan od silnika sie nie zapala. Bledow brak. Co tomoze byc bo juz nie mam cierpliwosci. Istra na swiecach jest na 100 procent.
    Ignacy
  • Poziom 39  
    Modół zapłonowy dokładnie jego części odpowiedzialnej za sterowanie ukł. wtryskowym,o ile wykluczyłeś awarie połączeń w aparacie zapłonowym.
  • Spec od samochodów
    Ja stawialbym na przekaznik pompy masz ja na slupku przednim po stronie pasazera
  • Poziom 15  
    Zmierz jeszcze opór wtryskiwacza i napisz czemu lampka od silnika nie świeci spalona czy z kompa nie przychodzi
  • Poziom 11  
    Lampka od silnika nie swieci bo nie dostaje takiego sygnalu o bledzie z komputera. Czy mozna jakos sprawdzic ten modul zaplonowy / bo dziwne jest ze po krotkim czasie zapala bez problemu / a pozniej jak ciepla to pali za kazdym razem. Czy awaria modulu zaplonowego nie jest sygnalizowana lampka awarii silnika. Pompa paliwa dziala prawidlowo.
    Ignacy
  • Poziom 34  
    zodiak318 napisał:

    A tak ogólnie jak słyszę że "16nz" nie chce zapalić to widzę w myślach moduł zapłonu.


    Przy osprzęcie Delco te moduły "padają jak muchy" a kontrolka nie pokazuje wtedy błędów.
  • Poziom 16  
    Witam.
    Ja w takim silniku miałem uszkodzony palec rozdzielacza. Na oko iskra była ale nie zapalał, żadnych błędów kompa, wymieniłem modół, podmieniłem cewke zapłonową na koniec już chciałem użyć siekiery i szlifierki kątowej bo laski trotylu nie miałem i znalazłem minimalną ryske na palcu rozdzielacza okazoło się to pęknięciem. Bez przekonania wymieniłem i silnik chodzi do dziś. Osprzęt Delco jest strasznie tandetny posprawdzaj złącza one nieraz rozpadają się w rękach tak jakby użyte tworzywa nie były olejoodporne.
  • Poziom 11  
    W tym roku bylo wymieniane: palec rozdzielacza, kopulka, przewody wysokiego napiecia oraz na wiosne czujnik Halla. Faktycznie przedtem pod kopulka byl taki syf ze trudno to opisac. Przewody wchodzace do aparatu zaplonowego tez byly jakies sztywne i odpadala z nich izolacja, ale je poskracalem , poczyscilem i wszystko bylo w porzadku. Nie jest to jakies trwale uszkodzenie bo by wcale nie zapalal, wiec byc moze jest to faktycznie ten modul zaplonowy / ile moze kosztowac nowy silnik 1.6i z 1991 roku /. Problem z zapalaniem jest tylko jak jest zimny silnik. Skoro ten modul steruje praca wtryskiwacza to jak go mozna sprawdzic w momencie jak nie chce zapalic. Czy mozna podac 12V bezposrednio na wtryskiwacz aby zobaczyc czy sie otwiera.
    Ignacy
  • Poziom 15  
    Skoro nie zapala ja jest zimny silnik to zostaje czujnik temperatury a do zasilania wtryskiwacza podłacz próbnik jesli miga to jest ok i układ sprawny jesli swieci to cos ze sterownikiem a jesli wcale nie swieci to zostaje przekaznik pompy paliwa lub tez sterownik ale zacznij od czujnika temp. zmierz go rezystancja powina być przy tem około 0 stopni w granicach 4.8 do 6.6 ohma im cieplej opór sie bedzie zmniejszał
  • Poziom 27  
    pieprzenie o matko kto tu podpowiada? jaki palec jaka kopulka pisze chlopak ze iskara jest. Na wtryskiwaczu napiecie ma byc ok 5V a co czujnik temp ma z tym wspolnego zdemontujesz caly wtrysk i osprzet wtrysniesz paliwa do kolektora topowinien zalapywac wiec jaki modul zaplonu tym bardziej ze pisze ze iskra jest. Jaki przekaznik pompy skoro chlopak slyszy pompe jak po zapaleniu podaje. Boze zajmijcie sie robieniem sweterkow. IGNACY jezeli masz iskre to sprawdz jak sugerowal zodiak czyli czy paliwo jest rozpylane jak nie to sprawdz czy pompa je podaje jakie cisnienie i jaka wydajnosc. Mozesz ja slyszec ale paliwa moze okresowo nie podawac . Mialem wiele przypadkow z filtrem paliwa nawet po miesiacu od wymiany klient potrafil zrobic taki syf z niego tankujac gdzie popadnie ze nic nie przepuszczal lub po odstaniu. - sprawdzic ewentualnie wymienic.
  • Poziom 15  
    Właśnie widać kto tutaj już zrobił dużo sweterków kolego Cobraa to nie maluch i troche elektroniki tam jest a chyba też nie zauważyłeś że Ignacy napisał że ciepły silnik pracuje bez problemu że nie wspomne że jak miałem vectrę z takim samym problemem to właśnie był uszkodzony aparat zapłonowy była słaba izolacja silnik po nagrzani chodził bo izolacja w aparacie sie poprawiała niestety to co ty wypisujesz to są bzdury jeśli pompa by była uszkodzona silnik dusił by sie lub nie zapalał nawet na ciepłym miałby kłopoty z przyśpieszaniem co do tego czujnika temperatury który też Cię boli dodam że to nie ten w chłodnicy:-)
  • Poziom 10  
    Mylisz sie niestety w takim przypadku jak ty piszesz swiece byly by mokre wczytaj sie kolego w tekst. A czujnik zostaje wykryty przez sterownik jeseli nie ma bledow to jest uszkodzenie poza diagnoza sterownika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Arro idz do sweterkow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 34  
    Radzę wymienić kostkę stacyjki "check" się nie świeci brak zasilania,nie dochodzi "15"-ka za stacyjką.
  • Poziom 11  
    Wczoraj znowu to samo. Pompa podaje paliwo , po zdjeciu wezyka doprowadzajacego i zmostkowaniu przekaznika paliwo leci / w 30 sekund chyba z 1,5 litra / iskra jest a wtryskiwacz suchy. Poradzcie bo juz nie wiem co sprawdzac. Teraz idac do samochodu nie wiem czy zapali czy nie. Jak jechac do mechanika kiedy nie wiadomo kiedy mu sie to przytrafi. Jak juz zapali to chodzi super.
    Ignacy
  • Poziom 34  
    Może zacina się wtryskiwacz wymień na drugi.
  • Poziom 27  
    Calkiem mozliwe ze to wtryskiwacz jak zauwazyl kolega wyzej sprawdziles cz regulator cisnienia utrzymuje prawidlowa wartosc? Podmienic wtryskiwacz skoro napiecie doniego dochodzi.
  • Poziom 16  
    Więc tak ja iskre też miałem, śliczną jak w katalogu bosha na zdjęciu i co z tego jak nie zapalał, a przez to wszyscy podejrzewali komputer wtrysk moduł. Ja sam palec rozdzielacza dokładnie sprawdziłem i wymieniłem dopiero po bezskutecznej wymianie modułu zapłonowego i podmianie cewki WN. W większości przypadków na jakie trafiam przy naprawie opli to cholerna korozja instalacji. Rozlatujące się złącza przewodów brak masy itp. Jeśli masz iskrę i otwiera się wtryskiwacz to wykluczył bym moduł zapłonowy. Może rzeczywiście blokuje się wtryskiwacz, poprostu jak ruszy to działa, silnik się nagrzeje i wszystko jako tako pracuje, po wystygnięciu od czasu do czasu się blokuje i po rozruchu. Jeśli masz możliwość to podmień wtryskiwacz bo tak prawde mówiąc to już nic więcej nie zostało :)

    Pozdrawiam i powodzenia...
  • Poziom 19  
    proponuję zmierzyć ciśnienie pompy paliwa a szczególnie wymienić filtr
  • Poziom 11  
    A ile moze kosztowac wtryskiwacz do Vectry A 1.6i monowtrysk.
    Ignacy
  • Poziom 34  
    Nie wiem ile kosztuje nówka ale cały monowtrysk (używany) można już kupić za ok 60-70 zł. (Brat ostatnio kupił taki na allegro za 60zł).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Nowy wtryskiwacz ostatnio kupowałem za 130zł. Używany tak jak Kolega powyżej pisze przy odrobinie szczęścia trafisz na allegro cały zespół wtryskiwacza wraz z silnikiem krokowym za około 150 zł

    Pozdrawiam i śmigam na impre. Szczęśliwego Nowego Roku bez probleów z autkiem życze....
  • Poziom 11  
    Miałem podobny problem - czasem nie odpalał bez sensowenj przyczyny - brak było iskry - ale zapalał za kilka godzin. Wszystko do czasu aż padł na amen. Pomogła wymiana modułu zaplonowego. Minęło 2 lata i jakieś 40000 km, i po 2 ostrzeżeniach / chwilowy brak iskry / padł całkowicie - powrót na sznurku.

    Proponuję gdy nie będzie chcial zapalić i wtryskiwacz nie będzie podawał paliwa podać rozpylone paliwo np strzykawką do układu dolotowego w okolicy wtryskiwacza. Jeżeli zapali to wina po ztronie układu zasilania.

    Jednak musisz pamiętać, że gdy brak iskry to wtryskiwacz nie podaje paliwa.
  • Poziom 12  
    Miałem Vektre 1,6 i i miałem również dwa razy taki przypadek .Pompa paliwowa po przekręceniu kluczyka podawała paliwo , iskra była , wtryskiwacz nie rozpylał paliwa . Jak już ktoś wcześniej mówił po właniu paliwa do kolektora silnik na chwilę zapalał . Czyli pompa paliwowa dawała wstępne ciśnienie , ale wtryskiwacz nie pracował . A przyczyną był impulsator , który znajduje się w aparacie zapłonowym . Wtryskiwacze w tych autach psują bardzo żadko ( chyba że im ktoś pomoże - to słowa Pana Grabowskiego z warsztatu elektroniki pojazdowej w Piasecznie koło Warszawy) . Po wymianie aparatu zapłonowego wszystko było ok
  • Poziom 34  
    Jestem na 90% przekonany że winny jest aparat zapłonu (albo moduł albo cewka w aparacie). Po wymianie aparatu na sprawną "używkę" powinno być ok.
    Mój brat w kadecie już to przerabiał, znajomy w vectrze też. Ten typ tak ma (16NZ) :( .
  • Poziom 10  
    Niedawno Kupiłem Sobie Vectre 1.6 z 90r i mam taki sam problem jak kolega :( ide rano gdzy jest wilgotno to nie zapali ide popoludniu do samochodu pali, czasem skatuje tak akumulator ze niechce kręcic i nic ! poprostu jak sie uprze to nie odpali i juz :( myslalem ze to przewody ktore ida do modułu gdyz juz osłona przewodow zmurszała wiec je zmienilem ale nic to nie dało nie wiem co mam robic nieznam sie na tym a nie stac mnie na mechanika a pozatym nie wiem czy u niego tez nie bedzie chcial zapalic :( gdy jest ciepły silnik pali bez zarzutu prosze pozuzcie i wytumaczcie mi tak abym mogl to zrobic sam :)
  • Poziom 24  
    Radze wymienić kopułkę +palec + kable WN i powinno byc ok :)
  • Poziom 10  
    ale jak rozkrecilem kopułkę to widac bylo ze jest dobra palec tak samo a przewody WN mam silikonowe czyli dobre jak powiedział mechanik wiec mysle ze to nie to
    :(
  • Poziom 34  
    Polecam wymianę aparatu zapłonowego (czujnik obrotów wałka często pada w tyxh silnikach).
    Ciekawostką jest, iż częśto , gdy nie chce odpalić z kluczyka to "z pychu" odpala. Jeśli w tym przypadku jest tak samo to na 90% aparat.