Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obwod z LED, dioda przygasa.

21 Gru 2011 17:36 2149 9
  • Poziom 2  
    Witam!

Wzorowalem sie na schemacie ponizej, wykorzystalem do tego 1 diode 3V, 2 baterie 1.5V, rezystor 880 Omow i tranzystor BC337 - bez cewki.

Dioda zapala sie, mija pare sekund i coraz slabiej swieci az dochodzi do tego ze ledwo daje swiatlo. Jestem zielony w tych tematach i nie bardzo wiem z czym moze byc problem. Osobiscie strzelam ze to wina tranzystora, sprzedawca w sklepie powiedzial ze nie ma pewnosci czy to dobry zamiennik.

Schemat:
    http://www.e-elektronika.net/wp-content/uploads/2009/02/schemat2.jpg

[Przypominam, że na forum stosujemy polską czcionkę oraz przyjęte zasady pisowni. Proszę poprawić posty. Regulamin, punkt 3.1.13 (dawniej 15). Mariusz Ch.]
  • Poziom 12  
    Do czego ci to?
    Jak ja robiłem lampkę to tylko baterie i lampki led i jakoś działa.
  • Poziom 2  
    Coz, potrzebuje zeby dzialalo to w ten sposob a nie inny, nie bede sie rozpisywal w jakim celu tego potrzebuje. :) Chcialbym tylko wiedziec co jest przyczyna przygasania diody.
  • Poziom 28  
    Ale co ty chcesz osiągnąć!?
    Jeśli chesz by świeciła dioda, to podłącz ją przez rezystor np.30 om(dlatego taki mały, bo masz diode 3V i napięcie baterii 3V), do baterii.

A ten schemat jest po to, aby z baterii 1,5V zasilić białą diodę(która potrzebuje większe napięcie) i niezbędna jest tam ta CEWKA!
  • Poziom 15  
    Bez cewki? Tzn. pomijamy ten toroid? Tranzystor się otwiera i zwiera diodę (nie całkowicie, więc stąd to delikatne świecenie). Poza tym jeżeli miało być wg. schematu, to dlaczego nie dałeś trafa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Bez transformatora ????????? Bez sensu - to typowy generator samodławny robiący za najprostrzą przetwornice do LEDó białych i niebieskich o wyższym napięciu - jak ktoś tu słusznie napisał.