Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zaparowane szyby FORD MONDEO

Maciej_OLS 15 Dec 2004 11:09 16862 23
Texa Poland
  • #1
    Maciej_OLS
    Level 14  
    Witam

    Mam ogromny problem z parowaniem szyb w samochodzie Ford Mondeo kombi.

    Dwa tygodnie temu był wymieniony filtr przeciwpyłkowy ale nic to nie pomogło. Podczas jazdy z 2-3 osobami szyby tak parują że nic nie daje włączenie nawiewu na jakwyższe obroty.

    Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić.

    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    remiorn
    Level 18  
    A może trzeba przelączyć obieg powietrza z zewnątrz :D.
  • #3
    adamjur1
    Level 41  
    Jest taki preparat anti foog jest to izoprpropylenw atomizerze, napsikać na szyby i rozprowadzić suchą szmatką, pomaga na ok 14 dni, stosuję to w passacie kombi od czasu uszkodzenia klimatyzacji.( z klima wystarczyło puścić chłodne powietrze i po sprawie. Dostępny na stacjach benzynowych,i w marketach.
    Pozdr.J.
  • #4
    staszekk7
    Level 18  
    Napisz czy masz dobry nawiew na szyby bo z twojej wypowiedzi wynika że go nie ma i dlatego tak parują pod schowkiem jest taki siłownik pneumatyczny który steruje klapą dolotu powietrza sprawdź czy on się otwiera bo jeśli nie to jest przyczyną parowania szyb
  • Texa Poland
  • #5
    cobraa
    Level 27  
    jak nie pomoze obieg z zewnatrz to muszisz zakazac oddychac swoim pasazerom :) a tak powaznie to podobno jak sie przemyje szybe szamponem dla dzieci chyba jonsona to szyby nie paruja. Wyprobowac moze warto i tanie
  • #6
    Gary 309
    Level 12  
    Sprawdż,czy nie masz przecieku płynu chłodzącego z nagrzewnicy.Miałem ten sam problem w swoim Peugeocie.Wczoraj wymieniłem cieknącą nagrzewnice i szyby przestały parować.
  • #7
    Rekin1980
    Level 12  
    Nie no przemywanie szyb to nic nie da. Moze tak jak kolega pisal wystarczy wylaczyc obieg wewnetrzny jezeli nie to to wilgoc w samochodzie byc moze cieknaca nagrzewnica moze wylecial kolek plastikowy w podwoziu albo rdza sprawdz wszystkie dywany czy suche moze jeszcze ktoras uszczelka drzwi klapy
  • #8
    Skolmi
    Level 16  
    Najprościej napisać, że to typowa przypadłość Mondków. Sam Ford przyznał się do nieudanej konstrukcji systemu wentylacji.

    Okresy między wymianami filtra kabinowego trzeba skrócić do 10kkm (zwłaszcza na terenach aglomeracji).

    Zobasz jeszcze, czy pod dywanikami z przodu nie zbiera się wilgoć.

    Jeśli w zakamarkach auta jest sucho, filtr czysty, nawiew sprawny i z zewnątrz, a szybki parują nadal, to przyzwyczaj się używania "antifogów".
    Pomaga też najzwyklejsze mycie szyb (brudne bardziej parują) i klasyczne "uchylona szyba"

    Pozdrawiam
    Skolmi
    www.fordclubpolska.org
  • #9
    dual
    Level 21  
    Niestety , muszę potwierdzić ten mankament Mondeo lecz ja to zauważałem tylko przy mocno zanieczyszczonym filtrze . Z praktyki mogę doradzić lekkie uchylenie szyby, nawet na kilka mm co wymusza dodatkowy ruch powietrza i znacznie pomaga w przypadku zaparowania .
  • #10
    Maciej_OLS
    Level 14  
    Mam wrażenie że po prostu wilgotne powietrze nie ma się którędy wydostać i dlatego szyby parują.
    W instrukcji znalazłem że wylot powietrza znajduję się w bagażniku i faktycznie są tam jakieś otowry wentylacyjne ale nic nie wentulują.
    Szyby zaczynają parować właśnie od tyłu. Czy ktoś wie którędy są poprowadzone kanały wentylacyjne w bagażniku samochodu ?
    Przypominam że to kombi !

    Maciej_ols
  • #11
    kordel
    Level 25  
    Ustaw dmuchawe na przednia szybe, temperature przestaw na max i wlacz zewnetrzny obieg (powiedzmy 3 lub 4 poziom). Jezeli przednia szyba zacznie parowac to znaczy, ze gdzies nagrzewnica przecieka.

    P.S. A co do mitu o parujacych szybach w mondeo to sie nie zgodze. Sam jestem uzytkownikiem mondeo (2.5 '95) od 5 lat i nawiew dziala dobrze. Jezdze duzo tez innymi samochodami, to prawda, ze filtr trzeba zmienia czesciej niz normalnie, ale w koncu kazdy samochod ma jakies wady i zalety (jak dla mnie w mondeo ciezko szukac wad).

    Pozdrawiam.
  • #12
    szwaga
    Level 12  
    Rekin1980 wrote:
    Nie no przemywanie szyb to nic nie da. Moze tak jak kolega pisal wystarczy wylaczyc obieg wewnetrzny jezeli nie to to wilgoc w samochodzie byc moze cieknaca nagrzewnica moze wylecial kolek plastikowy w podwoziu albo rdza sprawdz wszystkie dywany czy suche moze jeszcze ktoras uszczelka drzwi klapy


    racja - obieg wewnętrzny musi być WYŁĄCZONY - nawet krótka jazda przy włączonym obiegu powoduje właśnie parowanie szyb , jeżeli to nie pomoże to raczej stawiałbym na przeciek w układzie nagrzewania.

    pozdrawiam
    Marek
  • #13
    Maciej_OLS
    Level 14  
    >od autur pytania <

    Problem jest taki że nie bardzo da się włączyć czy wyłączyć obiegu wewnętrznego - nie ma w instrukcji takiego przełącznika w wersji bez klimy.

    Przecieku z nagrzewnicy też raczej nie ma ponieważ ilość płynu jest taka sama już od 4 miesięcy.

    M.P.
  • #14
    GofNet
    Level 15  
    Obieg wewnętrzny/zewnętrzy przełącza się zazwyczaj suwakiem (tak przynajmniej mam w Mazdzie). Zawsze w każdym aucie (przynajmniej bez klimy) taka opcja istnieje, gdyż np. jeśli jedziesz za śmierdzącym autobusem, to na obiegu zewnętrznym całe jego spaliny do Twojej kabiny by się dosatawało a na wewnętrznym tego nie ma. Lecz na wewnętrznym szyby parują, zaś na zewnętrznym znacząco mniej lub wcale. Suwak zazwyczaj jest na panelu sterowania ogrzewaniem w okolicach regulacji obrotów wentylatora nadmuchu.

    Sprawdź jeszcze jedną rzecz. A mianowicie choć powiadasz w tylnej części odpowietrzenie :) auta, to mogą one być zapchane (np. przez konserwację albo jakieś inne "syfy"). Przeczyść te otwory i wtedy wentylacja powinna się poprawić (cyrkulacja powietrza). Skuteczną metodą jest również lekkie uchylenia tylnych szyb (na kilka milimetrów, może centymetr).

    Powodzenia.
  • #15
    w_grzybek
    Level 11  
    Zobacz. czy nie ma wycieku z nagrzewnicy. Napewno jest.
  • #16
    jaceksu25
    Level 19  
    Mam ten sam problem w swoim kombi. Tez strasznie szyby zachodzą.
  • #17
    oost
    Level 13  
    Co do suwaka wewnetrznego i zewnetrznego,moze byc narysowany taki samochod ze strzalka do wewnatrz-na panelu sterowania i to jest ten wlacznik.
  • #18
    tomekb
    Level 25  
    do jaceksu25
    czy dokładnie umyłeś szyby wewnątrz auta?
    to ze zaparują wcale nie musi oznaczać wilgoći wewnątrz auta mogą być po prostu brudne
  • #19
    kornel111
    Level 10  
    masz klimatyzacje??Moze byc problem z freonem i to moze byc przyczyna
  • #20
    jaceksu25
    Level 19  
    tomekb wrote:
    do jaceksu25
    czy dokładnie umyłeś szyby wewnątrz auta?
    to ze zaparują wcale nie musi oznaczać wilgoći wewnątrz auta mogą być po prostu brudne

    Tak
  • #21
    kordel
    Level 25  
    W mondeo na przelaczniku sily nadmuchu jest na samej gorze 1, po prawej 2, 3 i 4, i po lewej 2, 3 i 4. 1, 2, 3 i 4 w prawo to jest obieg zewnetrzny, a 2, 3 i 4 w lewo to obieg wewnetrzny. Tym samym przelacznikiem wlacza sie klime. A caly nawiew mozna wylaczyc przelacznikiem kierunku nadmuchu, ustawiajac go w pozycji na biala kropke.

    Nie wiem dzlaczego sie tak przyczepiliscie do obiegu wewnetrznego. U mnie jak go wlacze to szyby nic a nic nie paruja.

    Maciej_OLS przeczysc wszystkie otwory wentylacyjne. Jak nie pomoze to sprawdz uklad nagrzewania. Jak nic nie pomoze to daj znac.

    Pozdrawiam.
  • #22
    Digital123
    Level 13  
    Witam

    Ja tez niestety nie moge sie pozbyc zaparowywania szyb w moim mondeo, bocznych i tylniej do tego stopnia ze musze miec nawiew na przednia szybe puszczony non stop, i miec wlaczone ogrzewanie szyby tylnej, bo w momencie paruje. Co do przednich bocznych szyb, to nie umiem sobie z tym poradzic, i strasznie mnie to wkurza bo musze je co chwilke przecierac, pomaga otwarcie szyby na troche, ale nieraz nie moge bo wize dziecko z tylu. Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly na zniwelowanie tego...
  • #23
    adamjur1
    Level 41  
    Ponownie polecam przetarcie sazyb od wewnątrz spirytusem polipropylenowym sprzedawanym w pojemnikach z atomizerem pod nazwą anti-foog. Na suche szyby napsikać trochę środka i suchą szmatką rozprowadzić dokładni po całej powierzchni. wystarcza na ok 2-3 tygodnie.
    Sprawdziłem w Espero i VW PAssat kombi. Działa!
    Pozdr.J.
  • #24
    didas
    Level 14  
    nie wiem jak wyglada spraaw przelacznika sily nadmuch ale w neiktorych wersjach istnieje tylko jedna skala co by oznaczalo za jest tylko cyrkulacja zewnetrzna. a to ze obroty sa na max-a nie znaczy ze dmuchawa daje z siebie wszystko sprawdzcie czy przy zmianie predkosci nawiewu faktycznie wzrasta ilosc tloczonego powietrza bo przyczyna moga byc zbyt male obroty dmuchawy (przypalenie rezystora drutowego i przepalenie konektorow) przy kostce podlaczeniowej do dmuchwy znajduje sie ona za schowkiem. przyczynom moze byc tez zewieszenie sie ukladu przelaczajacego nawiew. w mondeo jest to sterowane powietrzem i tu tez zdazaja sie awarie!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do problemow ze stykami sa opisane rozwiazania tu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic162866.html