Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 3.0 HDI skaczące ciśnienie paliwa ale nie zawór regulacji ciśnieni

21 Gru 2011 23:30 15895 12
  • Poziom 11  
    Problem dotyczy PEUGEOTA BOXERA 3.0 HDI 160 KM 2007r mianowicie na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje i po podpieciu pod PEUGEOT PLANET 2000 wyświetla zero błędów a w parametrach:

    -Zmierzone cisnienie paliwa: 430-595 bar
    -Nastawa ciśnienia paliwa: 300-576bar
    -Wartość zadana wydatku paliwa: 26.51 - 31.35 Mm3/wtrysk
    -Debit carburant injecte mesure: 3.51 - 28.54 Mm3/wtrysk

    Przy samochodzie zostały przeprowadzone naprawy:
    -Zregenerowano wtryski 0445110248 na komputerze idealne parametry oraz test z maszyny BOSCHA Oczywiście już zaprogramowane
    -Podstawiono listwę paliwową z IVECO 3.0 (bez zmian)
    -Podstawiono pompę wysokiego ciśnienia z IVECO 3.0 ( bez zmian)
    -Co najważniejsze założony nowy zawór regulacji ciśnienia 0928400739 efekt taki sam jak na starym 0928400607
    - Wkład filtra paliwa wyciągnięty do sprawdzenia (bez zmian)
    -Pompa paliwa wyczyszczona, sprawdzona wyłącznie wizualnie( przez czas załaczenia sie pompki do wyłaczenia pompuje okolo 0,6L
    -zastanawiający jest tzw. łącznik gaźnika w serwisie koszt 550 zł:D zdj. poglądowe
    https://obrazki.elektroda.pl/4787733800_1324505937.jpg
    otóż zasilanie na łączniku było pominięte ( na krótko) więc całe paliwo musiało iść przez pompę. Po podpięciu poprawnie brak możliwości odpalenia ( ciśnienie paliwa osiąga 4 bary więc daleko do 350bar) ale na pompie podstawionej z IVECO odpala bez problemu ale nadal obroty nierówne i skaczące parametry. Co mozna jeszcze sprawdzić, wymienić? Jakieś pomysły sugestie?
  • MetalWork
  • Poziom 35  
    Jakos nie wierze w regeneracje wtrysków. Podaj ile leja na powrotach? Zmierz cisnienie sprezania. Co z EGR?
  • Poziom 31  
    Cudów niema sprawdź wtryski na przelew
  • MetalWork
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Sprężanie było sprawdzane, na wszystkich cylindrach jest w granicach 32 atm. EGR również wcześniej czyszczony. Świece sprawdzone ale one by wyszły na kompie i spiralka by się świeciła jak dobrze pamiętam. Ale na zimnym przez około 3 min pracuje równo (ale to inne dawkowanie idzie) Dziś mało miałem czasu na posprawdzanie wytycznych, ale... po rozpięciu wtyczki od elektrozaworu EGR samochód zaczął pracować idealnie. Oczywiście błąd musiał się zaświecić.
  • Poziom 27  
    jakie jest podcisnienie na zasilaniu zaworka elektrycznego EGR w mbarach?
    ile wychodzi z tego zaworka po 5s. od przegazowania nagrzanego motoru, podaj tez w mbarach
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Panowie jak wyżej pisałem EGR wyczyszczony. Podciśnienia na tą chwile sprawdzone wizualnie palcem i wygląda że są OK. Auto powróciło do równych obrotów po odpięciu zasilania elektr.(wtyka do elektrozaworu) ale jest błąd. Jakiegoś obciążenia po mojemu dostaje po wpięciu wtyczki zasilania... We wtorek jeszcze pomierzę prąd jaki idzie do elektrozaworu.
  • Poziom 35  
    Kolego pracę zaworu mozna sprawdzić poprzez przepływomierz, pozaztym pozdrawiam na święta i douczcie sie troszke o pracy diezla i wpływie EGR na wolnych obrotach, bo czytam i literkom nie wierzę .
  • Poziom 11  
    Nie no kolego od życzeń świątecznych, tu każdy wie, że EGR ma powiązanie z przepływką. Na PEUGEOT PLANET 2000 przepływomierz idealne ma parametry. Napisz coś o konkretach a nie zwracaj uwagę, że ktoś coś gdyba... Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    2 i 3 odpowiedź, czyli test przelewów, + wykres ciśnienia magistrali + co ci skacze w ciśnieniu paliwa i w jakich granicach?

    Pozatym przed samą pompą zastosuj kawałek przezroczystego węza i zobacz czy nie ciągnie powietrza!!!

    I w 40minut masz odpowiedź.
  • Poziom 27  
    fhukonrad napisał:
    Panowie jak wyżej pisałem EGR wyczyszczony. Podciśnienia na tą chwile sprawdzone wizualnie palcem i wygląda że są OK. Auto powróciło do równych obrotów po odpięciu zasilania elektr.(wtyka do elektrozaworu) ale jest błąd. Jakiegoś obciążenia po mojemu dostaje po wpięciu wtyczki zasilania... We wtorek jeszcze pomierzę prąd jaki idzie do elektrozaworu.


    palcem to wiesz co mozna sprawdzać

    skorzystaj z manometru i podaj wyniki
  • Poziom 11  
    test przelewów to: 65, 65, 80, 90/ml. Podciśnienia OK. Okazało się, że efekt nierównych obrotów (skaczącego ciśnienia) był po stronie przepustnicy. Po podstawieniu innego mechanizmu sterowania przepustnicą wszystko się wyrównało ale zaczęło wyrzucać błąd. Po nocy ciężko odpala i podczas jazdy przy przyspieszaniu miedzy 1000-2000 obr. ma efekt szarpania i słychać "strzelanie" wtryskiwaczy... Zostaje założyć przewód przed pompą jak wspomniał Kidu 22 i pobawić się z tą przepustnicą;/