Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna Instalacja

22 Gru 2011 20:00 5529 7
  • Poziom 14  
    Witam

    Poszukuję schematu elektrycznego (elektronicznego) do samochodu: Renault Laguna II Kombi 2002r. 1,9 DCI.

    Poszukuję schematu ponieważ muszę wiedzieć gdzie są umieszczone masy ( do ramy silnika ITD.) ponieważ wiem, że gubi mi jedną z mas przez co akumulator mi się wyładowywuje.

    Alternator odpada ponieważ był u regeneracji tydzień temu, a na pulpicie nadal wyświetla się błąd o akumulatorze ( słaby). Akumulator był nowy kupione miesiąc temu i wyładował się już 2 razy, napięcie było sprawdzane zarówno na chodzie silnika jak i na postoju z wyłączonym silnikiem.


    Jakby ktoś mógł mi podać schemat instalacji byłbym bardzo wdzięczny.


    Opiszę co się działo zanim się rozładował:

    W czasie jazdy zaczeły migać światła i przygasać na pulpicie włączały się różne kontrolki takie jak poduszka powietrzna, abs, asr, czy nawet grzanie foteli i skrzynia biegów w czasie jazdy doszło nawet do tego, że zgasł cały komputer i pulpit tyle, że silnik chodził i mogłem jakoś dojechać do domu. W domu sprawdziłem prąd na akumulatorze i okazało się, że jest 8.4V zamiast 12.4V. Po doładowaniu prostownikiem akumulatora wszystko wróciło do normy oprócz błędu wyświetlanego na pulpicie opisanego wyżej ( czerwony akumulator).


    Prosze o odpowiedź i jakby ktoś posiadał to schemat instalacji.


    Pozdrawiam Michał.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 42  
    Skoro umiesz już mierzyć "prąd" w postaci napięcia to czy sprawdziłeś jakie jest to napięcie jak silnik pracuje i jakie jest to napięcie pod obciążeniem?
    I jak w ogóle pracuje alternator?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    michal3060 napisał:
    Alternator odpada ponieważ był u regeneracji tydzień temu


    No i co z tego?

    Jakie napięcie ładowania?

    michal3060 napisał:
    ponieważ wiem, że gubi mi jedną z mas przez co akumulator mi się wyładowywuje.


    Tego to nie kumam.
  • Poziom 14  
    Ad.1 Alternator pracuje odpowiednio nie ma żadnych luzów.
    Ad.2 Napięcie gdy auto jest włączone mierzyłem i wychodziło (pod ładowaniem alternatorem) 14,2V a gdy włączyłem wszystkie światła i radio granie foteli itd to wynosiło 13,8 czyli tak jak jest książkowo.

    Ad.3 Wiem, że gubi masę mi ponieważ gdy byłem u gościa który na komputerze mi "niby kasował błąd" (który cały czas i tak się jarzy mówił, że auto gubi gdzieś masę, wynajmniej tak mu pokazał program którego używał.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masy są na lewej podłużnicy, pod nadkolem jakieś znajdziesz, pod akumulatorem chyba też są.

    michal3060 napisał:
    Ad.3 Wiem, że gubi masę mi ponieważ gdy byłem u gościa który na komputerze mi "niby kasował błąd" (który cały czas i tak się jarzy mówił, że auto gubi gdzieś masę, wynajmniej tak mu pokazał program którego używał.


    Chciałbym mieć taki wspaniały program :(

    Jeśli nie doprowadzisz swoich postów do porządku, temat usunę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    tanio napisał:
    Masę zawsze warto wyczyścić ale nie sądzę by to była przyczyna


    Więc co jest przyczyną?