Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podlączyć do sieci silnik 3kW

Dolce 22 Dec 2011 20:47 26176 21
Wago
    Dolce
    Level 22  
    Witam.
    Mam prośbę o pomoc w sprawie odpowiedniego podłączenia silnika. Zakupiłem silnik Siemens 3kW na Allegro. Przedstawiam zdjęcia na których dla zorientowanych chyba wszystko jest wyczerpująco opisane. Niestety nie jestem elektrykiem dlatego wolę się poradzić. Silnik chce zastosować do budowy łuparki drewna.
    Posiadam w domu "siłę" - 3 fazy oraz "zero". Pomiędzy "zerem" a poszczególnymi fazami (0-L1, 0-L2, 0-L3) napięcie wynosi po 220V, natomiast napięcie pomiędzy fazami "międzyfazowe" (L1-L2, L2-L3, L1-L3) wynosi po 390V.
    Mam następujące pytania :
    1) Czy ten silnik można podłączyć do mojej sieci zarówno w konfiguracji gwiazdy jak i trójkąta ? Przy częstotliwości 50Hz i symbolach "gwiazda"/"trójkąt" (z lewej strony pionowej kreski) są podane napięcia 400/230V oraz prądy 6.4/11.1A. Wówczas moc silnika wynosi 3kW. Natomiast przy częstotliwości 60Hz i symbolu samej gwiazdy (z prawej strony pionowej kreski) jest podane napięcie 460V, prąd 6.7A oraz moc silnika 3.6kW.
    Co to oznacza w praktyce w moim przypadku - jak najlepiej podłączyć ten silnik ?
    2) Jakich bezpieczników użyć ? Chodzi mi o amperaż. Czy wystarczą bezpieczniki 16A i czy mogą być użyte bezpieczniki automatyczne z jedną dźwignią (np. C16) ?
    3) Jakiej grubości kabli lepiej użyć ? Czy 4x1,5mm czy też 4x2,5mm ? Długość
    kabla doprowadzającego napięcie wyniesie ok. 20m.
    4) Do czego służą dwa czarne kabelki w czerwonej koszulce zakończone kostką ? One są cieńsze niż te z cewek. Czy to wyjście czujnika temperatury czy też coś innego ?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Jak podlączyć do sieci silnik 3kW[/img]
  • Wago
  • Helpful post
    apistograma
    Level 13