Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TZR 125 brak iskry przy większych obrotach.

kamilsz20 23 Gru 2011 14:36 2043 5
  • #1 23 Gru 2011 14:36
    kamilsz20
    Poziom 9  

    TZR gubi iskrę na wyższych obrotach.
    Jakie mogą być skutki tego, oprócz padniętego modułu? Moduł kupiłem, bo mój padł. Koleś co kupiłem od niego zarzeka się, że był sprawny, więc może przyczyna leży u mnie? Dodam, że musiałem odłączyć od modułu czarno biały kabelek od gaszenia, bo wtedy iskry nie było.

  • #2 23 Gru 2011 16:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cewka, podłącz kontrolkę do cewki i będzie pewne gdzie problem

  • #3 23 Gru 2011 16:53
    kamilsz20
    Poziom 9  

    goldwinger napisał:
    Cewka, podłącz kontrolkę do cewki i będzie pewne gdzie problem


    Cewkę zmieniałem.

    Możliwe że np. cewka na iskrowniku jest zaśniedziała?

  • #4 27 Gru 2011 23:49
    maras52
    Poziom 14  

    Na moje oko :
    1. Coś nie wyrabia
    2. Coś "przerabia"

    1. Cewka dają ma za mała wydajność lub impulsator "się gubi"
    2. Cewka daje zbyt wielkie napięcie przez co cały układ (w module) się "zatyka"

    Osobiście u siebie przerabiałem pkt 2. cewka (nawijana wg artykułu w EDW odnośnie zapłony CDI w Simsonie) daje przy kopie napięcie rzędu 120-150V AC niby ok, ale po odpaleniu silnika na platynkach i pomiarze napięcia wyszło mi grubo ponad 0.5kV przy średnich obrotach (wyżej platyny nie pozwoliły)


    Lub też opcja nr 3 - moduł z blokadą RPM

    Jaki tam masz zapłon AC-CDI czy DC-CDI ?
    AC- zasilanie zapłony z prądnicy
    DC- zasilanie z akumulatora

    Jeśli AC to zmontuj najprostszy moduł z strony www.zaplon.pl.tl i sprawdź.

  • #5 28 Gru 2011 01:33
    kamilsz20
    Poziom 9  

    Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :)
    Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny?

    Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem.

    Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI.

    Mam zasilanie AC.

  • #6 28 Gru 2011 02:19
    maras52
    Poziom 14  

    Impulsator można jeszcze sprawdzić oscyloskopem (śmiem twierdzić że nie posiadasz ;) )


    A jeszcze spytam jak tam wygląda sprawa zaworu wydechowego (jeśli jest) chodzi mi o starowanie, bo w Aprilli RS właśnie moduł nim steruje i tu może być problem.


    Zmontuj na szybko (jeśli moduł nie ma nic wspólnego z zaworem) :
    TZR 125 brak iskry przy większych obrotach.

    Koszt znikomy, a będzie wiadomo co z Twoim modułem ;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME