Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hydraulika w tz4k14 jak zrobić?

23 Gru 2011 15:01 4636 10
  • Poziom 8  
    Posiadam tz4k14 z silnikiem fiat 126p i chciałbym w nim zrobić podnośnik jednak oryginalna hydraulika padła i z czego by można w takim sprzęcie zrobić podnośnik taki żeby miał już trochę udźwigu i by to nie było nie wiadomo jak kosztowne jak np. oryginalna hydraulika tz .Jeśli ktos ma jakieś dobre rozwiązanie to proszę o pomoc. z góry wielkie dzięki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Oryginalny siłownik faktycznie drogi. Kup o podobnym rozmiarze w sklepie rolniczym -koszt ok. 300zł. Tam za bardzo nie pokombinujesz. Mało miejsca i specyficzne podnoszenie.
  • Poziom 8  
    no dobra siłownik już zamówiłem tańszy spoko jest o mniej więcej takich samych parametrach a z czego pompa i rozdzielacz proponujesz???

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    Poradźcie mi jak by to dobrze i solidnie zrobić.Mam siłownik podobny do oryginalnego a z czego dokładnie dać pompę i rozdzielacz może być np.pompa od ursusa c 330 i rozdzielacz o podobnym przepływie jak w c 330 czy nie. Nie znam się na tym tak dobrze dlatego pytam fachowców z prawdziwego zdarzenia.Jeśli ktoś może i potrafi to proszę o wytłumaczenie.
  • Poziom 31  
    Ja ma pompę oryginał, ale przyglądałem sie pompie od DT 75- wspomagania. Z napędem trzeba pokombinować bo jest napędzana z rozrządu, ale gabarytowo podobna, a i wydajność wystarczająca do TZ. Rozdzielacz mam podwójny /na pług z przodu jeszcze/ chyba od cyklopa, ale nie jestem pewien. Zresztą znajdź tani dwustronny i będzie git, choć oryginał, jest jednostronny - nie dociśniesz.
  • Poziom 8  
    znaczy wiesz z ta pompą co mówisz mogło by być dobrze ale mam jeszcze pytanie czy mogło by to działać z pompą od c 330 i rozdzielacz dopasowany np z allegro 2 stronny i siłownik o podobnych parametrach do oryginału tz.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Znalazłem jeszcze w parametrach pompy od c 330 że ona obroty powinna miec w lewą stronę a ja mam w swoim tz włożony silnik z malucha a tam są obroty w prawo i teraz czy pompa z c 330 może miec prawe obroty i czy będzie działać?>??

    W trybie natychmiastowym proszę oprawić wszystkie swoje posty, doprowadzając je do stanu zgodnego z zasadami pisowni, w przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty. [r]
  • Poziom 31  
    [quote="marcinbg"]znaczy wiesz z ta pompą co mówisz mogło by być dobrze ale mam jeszcze pytanie czy mogło by to działać z pompą od c 330 i rozdzielacz dopasowany np z allegro 2 stronny i siłownik o podobnych parametrach do oryginału tz.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Znalazłem jeszcze w parametrach pompy od c 330 że ona obroty powinna miec w lewą stronę a ja mam w swoim tz włożony silnik z malucha a tam są obroty w prawo i teraz czy pompa z c 330 może miec prawe obroty i czy będzie działać?>??

    Odwróć ją i będzie działać. Nie pamiętam jak wygląda p-pa od 30-tki. Jeżeli jest standardowa i nowa, to w zasadzie będzie działała i na "odwrotnych" obrotach /budowa p-py jest 'lustrzana" i w zasadzie nie wiem po co dają na nich strzałki, skoro różnią się tylko średnicą wlotu i wylotu /i to tylko po wkręceniu łącznika/ Czy ma to związek z tym, która zębatka jest napędzająca - pierwsza od wlotu?. Może ktoś z obecnych mi to wytłumaczy, to będę wdzięczny /mówie o np. pompie od Cyklopa/.
    Tz4 nie ma jakiejś cudownej hydrauliki, żeby jej nie odtworzyć. Siłownika z tyłu nie przestawisz ze względów konstrukcyjnych, ale pompa, przewody i zbiornik to elementy do własnego "dorobienia".
  • Poziom 39  
    Dawno miałem z tym do czynienia w szczegółach. Mam jednak wrażenie, że chodzi o smarowanie łożyskowania. Iststne przy pełnym obciążeniu, ponieważ w skrajnych przypadkach moze wystąpić ukręcenie wałka.
  • Poziom 21  
    toku74 napisał:
    obrotach /budowa p-py jest 'lustrzana" i w zasadzie nie wiem po co dają na nich strzałki, skoro różnią się tylko średnicą wlotu i wylotu /i to tylko po wkręceniu łącznika/ Czy ma to związek z tym, która zębatka jest napędzająca - pierwsza od wlotu?. Może ktoś z obecnych mi to wytłumaczy, to będę wdzięczny

    Czasem w pompach zębatych jest odprowadzenie wewnętrznych przecieków wałka napędzającego do króćca ssącego wtedy zrobimy sobie ała. Są pompy doszczelniane wewnętrznym ciśnieniem oleju, tu też nie można zmienić króćców.
    Dla samej zasady działania pompy zębatej kierunek obrotow nie ma znaczenia.
  • Poziom 8  
    Ale panowie mi tu mówicie o swoich sprawach a mi chodzi o to z czego zrobić mam sobie pompę w tz4k14 z silnikiem z malucha. Żeby można było łatwo i stosunkowo nie drogo dostać do tego wszystkiego części??
  • Poziom 9  
    podłączam do tematu swój problem. posiadam od niedawna tz4k14 z totalnie przerobioną hydrauliką, na 3 siłowniki dwustronnego działania. jeden z nich poważnie cieknie z "miejsca gdzie się rozsuwa". Jak odłączyć siłownik od instalacji, co z olejem co z ciśnieniem w wężach? w zamiarze mam; rozebrać siłownik i wymienić siemering?