Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz - Nie odpala

zonkil 23 Dec 2011 15:52 24734 22
Relpol
  • #1
    zonkil
    Level 31  
    Witam
    Mamy problem z Matizem. Nie da się go odpalić. Na wszystkich świecach jest iskra. Wymieniliśmy świece, kopułkę + palec (poprzedni był uszkodzony). Dodam, że na po tej wymianie samochód jeździł dwa dni. Kable ustawione zgodnie z schematami 1,3,2 od znaku 1 na kopułce. Zapłon nie przestawiany od nowości. Ciągle zalewa świece tak jakby był problem z jakością paliwa. Pompa pracuje. Nie wiem gdzie dalej szukać.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol
  • #3
    mota88gb
    Level 19  
    zonkil wrote:
    Witam
    Ciągle zalewa świece tak jakby był problem z jakością paliwa.

    Uwaga kolegi powyżej jak najbardziej trafna.
  • Relpol
  • #5
    nowy_90
    Level 14  
    Sprawdź czujnik położenia wału.
  • #7
    sandamiano
    Level 30  
    Nie odpala w ogóle czy chwyta i gaśnie zaraz? Skoro iskra jest a paliwo zalewa świece więc tego paliwa jest za dużo... Regulator ciśnienia paliwa uszkodzony,wtryski leją (uszkodzenie centralki sterującej). Inną przyczyną i od tego zacznij - uszkodzony palec rozdzielacza lub kopułka która była wymieniona.Pracował na niej dwa dni i naraz przestał.To że jest iskra po wykręceniu świecy nie znaczy że jest ona nadal na świecy wkręconej w głowicę gdzie pod ciśnieniem może się gubić.Silnik strzela w układ wydechowy?Jeśli nie to teoria zaniku iskry na świecy wkręconej w głowicę jest dość realna
  • #8
    stanleym126
    Level 19  
    W matizie można wybłyskać błędy zapisane w sterowniku (opis jest w instrukcji obsługi) i zapisane błędy wskażą z dużą dozą prawdopodobieństwa uszkodzony element, bowiem konkretny błąd to konkretny element układu.
    Np. błąd nr 1100 - to układ regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej, itd.
  • #10
    stanleym126
    Level 19  
    kidu22 wrote:
    stanleym126 wrote:
    Np. błąd nr 1100 - to układ regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej,


    I co można na tej podstawie wywnioskowac? Co wymienić?

    Mechanik od matizów będzie wiedział.To jest trop gdzie szukać, na pewno nie w lampie 3 światła stop.
    W matizie córki po wybłyskaniu błędu 0320 z góry wiedziałem,że wysiadł moduł optyczny ( i tak podejrzewałem moduł),wymieniłem na nowy i chory natychmiast odzyskał zdrowie.
  • #11
    kidu22
    Level 35  
    stanleym126 wrote:
    Mechanik od matizów będzie wiedział.To jest trop gdzie szukać, na pewno nie w lampie 3 światła stop.


    Mechanik od matizów nie potrzebuje mrygania ani podpowiedzi z elektrody , bo to auto jest proste jak h... w lasku bolońskim.
  • #12
    stanleym126
    Level 19  
    Jak widać nie dla wszystkich proste.
  • #13
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam . Odłącz na próbę filtr powietrza. Sprawdź stan wkładu. Pozdrawiam.
  • #14
    zonkil
    Level 31  
    Kontrolka Check gaśnie po kilku sekundach. Kompresja zmierzona w granicy 10 atm. Paliwo zlane i wymienione na nowe. Pompka paliwa pracuje poprawnie wylewaliśmy nią całe paliwo z baku. Raz na 10 prób odpalenia coś tam strzeliło, parsknęło i tyle. Iskra na wyjściu cewki jest bardzo dobra.
  • #15
    rafałszabla
    Level 13  
    To jest bardzo prosty silnik[z TIKO tu dostał wtrysk] odepnij piny od wtrysku skoro ci zalewa gaz na maksa i pal jeżeli się odezwie to paliwo nie tak ,jak nic to iskra na bank zobacz jeszcze czyna1cyl. jak jest w cyklu GMP czy palec jest w kopułce na 1 jak strzela to zapłon
  • #16
    zonkil
    Level 31  
    Po ustawieniu kabli na 1,3,2 zero reakcji. Po zmianie na 1,2,3 silnik odpalił ale na 1 tłok. Czy moglibyście mi przesłać zdjęcie jak mają być ułożone kable? Korzystałem ze schematu ale nie wiem czy jest on dobry.

    Wyłączyliśmy światło i okazało się, że kabel doprowadzający jest uszkodzony i na całej długości miał przebicie. Wymieniliśmy i nic to nie dało. Dodatkowo cewka ma małe przebicie do obudowy ale iskra jest.
  • #17
    mikusia22
    Level 2  
    hejka wystapił problem z Matizem...czasem odpapala czase nie, jak mu sie zachce...macie jakies pomysły...wymioniony został filrt paliwa...ale bez zmian...jak myslicie co to moze być...? i jesli ktoś jest zorientowany gdzie jest przekaxźnik od pompy paliwa czy to tylko ten 15a czy jest cjeszcze jakiś inny..proszę o pomoc bo próbowałam już wszystkich stronek ale nic nie znalazłam tylko ten 15a...pliska o pomoc..pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    chodzi mi dokładnie o przekaźnik ef19, czy to ten czy jest jakiś inny...
  • #18
    sandamiano
    Level 30  
    A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
  • #19
    mikusia22
    Level 2  
    a gdzie on sie znajduje i jak to sprawwdzić???? czasem pompe słychać....wiec nie wiem...

    Dodano po 18 [minuty]:

    Nie mam problemów w czasie jazdy, tylko czasem jak odpalam, a czasem odpala bez problemu
  • #20
    zonkil
    Level 31  
    Witam
    Problem okazał się bardzo błahy ale nie daje mi on spokoju. Wymieniliśmy kable, cewkę i na koniec okazało się, że palec jest źle założony. Przekręciliśmy go o 180 stopni i samochód normalnie odpalił. Teraz pytanie z innej beczki ten aparat to DAC i na wałku jak się zakłada ma takie wycięcie i w palcu jest ta blaszka czy ona powinna być w miejscu tego wycięcia czy na odwrót? To tak jakbym koło pasowa zakładał klinem do tyłu.
  • #21
    rafałszabla
    Level 13  
    blaszka musi być 180 stopni od wycięcia na klin pozdrawiam :D
  • #22
    sandamiano
    Level 30  
    No faktycznie problem błahy. Dziwnie że pracował tak dwa dni i nic się nie działo.Toż to podstawa skontrolować palec rozdzielacza przy aparacie rozdzielaczowym zapłonu