Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

działanie docisku sprzęgła opel corsa b silni c14nz

kiuik 24 Gru 2011 13:33 5821 22
  • #1 24 Gru 2011 13:33
    kiuik
    Poziom 10  

    Witam, mechanik wymieniał w mojej maszynce sprzęgło i zastanawiam się czy dobrze jest ustawione, czy łożysko oporowe może przy nie wciśniętym pedale dotykać docisku? pytam ponieważ sprzęgło bierze przy końcu skoku pedału sprzęgła (na samej górze). Nie czuć w początkowej fazie naciskania na pedał luzu, tak jakby od razu łożysko wciskało docisk. Jak słyszałem tak ma być że łożysko oporowe przylega do docisku i kręci się cały czas? ja sądziłem że dla oszczędności zużycia łożyska oporowego kręci się ono tylko w momencie dociskania na docisk, a tu jednak cały czas zapitala;] czy we wszystkich autach łożysko oporowe pracuje cały czas czy tylko w oplach?

    0 22
  • #2 24 Gru 2011 13:36
    robokop
    Moderator Samochody

    Prawie we wszystkich. W Oplu jak najbardziej normalne.

    0
  • #3 24 Gru 2011 13:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 24 Gru 2011 14:01
    robokop
    Moderator Samochody

    Więc kolega tanio wyjaśni teraz na czym to się ustawia luz łożyska oporowego.

    0
  • #5 24 Gru 2011 14:02
    pioart
    Poziom 37  

    tanio napisał:
    kiuik napisał:
    czy łożysko oporowe może przy nie wciśniętym pedale dotykać docisku?
    Nie
    kiuik napisał:
    kręci się ono tylko w momencie dociskania na docisk
    dokładnie

    No to się popisałeś. Można wiedzieć gdzie wyczytałeś takie rewelacje? I wytłumacz może nam w jaki sposób działa taki wyprzęgnik? Łożysko pewnie ze strachu ucieka przed dociskiem.
    Ale jaja, a to Gwiazdka.
    Pozdrawiam
    Wesołych Świąt.

    0
  • #6 24 Gru 2011 14:17
    robokop
    Moderator Samochody

    Kolega tanio skończył edukację na żukach widocznie, w czasach kiedy to sprzęgło bez skoku jałowego było nowością. O gwiżdżących łożyskach oporowych, których gwizd cichnie w momencie naciśnięcia na pedał sprzęgła również nie słyszał.

    0
  • #7 24 Gru 2011 14:52
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    robokop napisał:
    Więc kolega tanio wyjaśni teraz na czym to się ustawia luz łożyska oporowego.


    To może ja odpowiem :D W tym modelu sterowanie sprzeęgła jest po staremu, na lince ; regulacja skoku jałowego jest nakrętką na lince sprzęgła.

    0
  • #8 24 Gru 2011 14:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Następny.....
    Mistrzu, to nie jest żadna regulacja skoku jałowego, tylko regulacja wysokości pedału. Regulację skoku jałowego miałeś np. w starym 125p z hydraulicznym sprzęgłem - nakrętkami na bolcu wysprzęglika.

    0
  • #9 24 Gru 2011 15:06
    pioart
    Poziom 37  

    kiuik napisał:
    pytam ponieważ sprzęgło bierze przy końcu skoku pedału sprzęgła (na samej górze). Nie czuć w początkowej fazie naciskania na pedał luzu, tak jakby od razu łożysko wciskało docisk. Jak słyszałem tak ma być że łożysko oporowe przylega do docisku i kręci się cały czas?

    Jeśli łapie na samej „górze”, to znaczy że jest trochę za bardzo podciągnięte, bo chyba tam jest linka. Oczywiście bez luzu.
    Co do :
    robokop napisał:
    Kolega tanio skończył edukację na żukach widocznie, w czasach kiedy to sprzęgło bez skoku jałowego było nowością. O gwiżdżących łożyskach oporowych, których gwizd cichnie w momencie naciśnięcia na pedał sprzęgła również nie słyszał.

    To się wypowiadać już nie będę, ubawiłem się. Może słuchał, ale stary jest i głuchota dopadła, a ze wzrok nie ten, to nie widział, a nawet jeśli te dwa zmysły sprawne, to i tak skleroza pewnie dopadła. Starość jest straszna.
    Skąd tacy ludzie się biorą i jeszcze dzielą się niewiedzą?

    0
  • #10 24 Gru 2011 15:12
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Wg Ciebie nieprawidłowo wyregulowany skok pedału sprzęgła , nie ma nic wspólnego ze skokiem jałowym.

    To kwestia nazewnictwa, a efekt mechaniczny ten sam.

    0
  • #11 24 Gru 2011 15:24
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie. Polatałbyś z kałachem nad głową dookoła auli wykładowej, to byś rozróżniał. Ale cóż - jak wymagać znajomości zjawiska, z którym nie miało się doczynienia.
    Skok jałowy, to skok pedału od jego pozycji spoczynkowej, do momentu zadziałania uruchamianego mechanizmu - czyli w tym przypadku nacisku łożyska oporowego na sprężynę docisku. W przypadku Corsy, nie masz skoku jałowego - pedał niezależnie od pozycji w której się znajduje, zaczyna swoją właściwą pracę, czyli od razu po naciśnięciu wciska łożysko w sprężynę. Podciągając linkę nakrętką, podnosisz pedał. Gdzie tu masz jakikolwiek skok jałowy? Pojedź np. na zlot "kredensów", poszukaj takiego z hydraulicznym sprzęgłem (sprzed 2 połowy 1983r), i zobacz - wciskasz pedał i opór sugerujący początek działania mechanizmu masz dopiero po kilku cm jego drogi. Oczywiście pod warunkiem że mechanizm jest w oryginale, tzn ze sprężyną powrotną wysprzęglika.

    0
  • #12 24 Gru 2011 15:46
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Zastanowię się nad tym głębiej.

    Do autora tematu: pedał sprzęgła musi być wyżej od pedału h-ca, jeśli masz je równolegle na tej samej wysokości to nie jest to poprawne.

    Pomiar wykonujesz od czoła pedału w spoczynku do spodu fajery i od czoła pedału wciśniętego max do spodu fajery. Różnica pomiędzy tymi wymiarami to 130mm +- 2.

    0
  • #13 24 Gru 2011 15:47
    andexp
    Poziom 18  

    W tym przypadku reguluje się jedynie wysokość pedału sprzęgła. Kręcąc nakrętką na lince sprzęgła tak ustawiasz pedał aby był około 5 mm wyżej niż pedał hamulca. I to cała regulacja, na resztę nie masz wpływu. Jeżeli cała reszta jest sprawna (linka, widełki, oś widełek, pedał sprzęgła) musi działać prawidłowo.

    0
  • #14 24 Gru 2011 16:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 24 Gru 2011 16:53
    robokop
    Moderator Samochody

    tanio napisał:
    [ dlaczego każde łożysko wyciskowe jest "wyślizgane" skoro cały czas dotyka sprężyny centralnej?

    Co to znaczy "wyślizgane" ?

    0
  • #16 24 Gru 2011 17:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 24 Gru 2011 17:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak widzę to o takich zjawiskach jak tarcie i bezwładność nie słyszałeś - cóż, braki okropne.

    0
  • #18 24 Gru 2011 17:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 24 Gru 2011 17:38
    robokop
    Moderator Samochody

    Doucz się może i dopiero kontynuuj dyskusję - łożysko dotyka do sprężyny docisku, nie jest z nią zazębione - tak że sprzężenie jest tylko poprzez tarcie, w dodatku dość twardych metali o siebie. Bezwładność masy wirującej występuje zawsze - tym bardziej gdy dochodzi jeszcze tarcie w łożysku. Masz blade pojęcie o czymkolwiek (np. o przewodach i świecach w 1.6HDI) a usiłujesz w uczone dyskusje wpadać.

    0
  • #20 24 Gru 2011 20:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Tu nie trzeba nawet bezwładności, sam smar w łożysku przez swoją lepkość stawia spory opór.

    0
  • #21 24 Gru 2011 20:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 24 Gru 2011 21:09
    pioart
    Poziom 37  

    tanio napisał:
    a więc jest luz Nareszcie!

    Co Ty chcesz i komu udowodnić? Jaki luz? Jak chcesz go wyregulować? Odpuść sobie już te teorie i co Ty wiesz o bezwładności i materiałach na powierzchnie współpracujące ze sobą.
    Poza tym już dawno temat odpłynął, tyle że w złym kierunku.

    0
  • #23 24 Gru 2011 21:21
    ancus
    Poziom 16  

    tanio napisał:
    a więc jest luz
    Nareszcie!

    Kolego!!! Przestań się ośmieszać w tym temacie jak i w wielu innych. Nawet nie masz bladego pojęcia co to jest tarcie pisząc, że jest luz!!!
    Wracając do tematu, łożysko cały czas się kręci, nie ma żadnego skoku, skok z tego co zauważyłem to mają stare traktorki między innymi C330, MF255 i całą ta reszta:)

    0