Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 95r poduszki 2 lewe pompuje 2 prawe nie...

25 Gru 2011 02:47 3760 10
  • Poziom 8  
    Witam.
    Problem jest taki, że gdy rozpiąłem ciągnik z naczepą, poduszki z prawej strony napompowały się na maksymalną wysokość.
    Po zostawieniu auta na 2 dni, powietrze z lewych poduszek spuściło się, a natomiast z prawej nic. Kompletnie nic nie opadły.
    Spuściłem ręcznie z poduszek powietrze i gdy chciałem je powtórnie napompować okazało się, ze poduszki z prawej strony (te z których nie zeszło powietrze) nie napompowały się nic a nic. Z lewej strony wszystko ok. Powietrze wchodzi w poduchy i równie dobrze z nich uchodzi.
    Może ktoś jest wstanie wytłumaczyć co się porobiło z tymi prawymi poduchami?
    Pozdrawiam.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Mysle ze problem tkwi w elektrozaworze pneumatycznym sterowania poduszek.Sprawdz zloncze elektryczne przy zaworze lub wymien elektrozawor
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 30  
    witam może na początek czujnik ciśnienia w jednej z poduszek na stronie gdzie występuje problem miałem taki problem jakiś czas temu
  • Poziom 8  
    a jak mozna sprawdzić jego poprawne działanie?? i gdzie on jest umiejscowiony w aucie??
  • Poziom 15  
    Przede wszystkim napisz, jaki masz system poziomowania, ponieważ w jego równolatkach jest wersji więcej jak pomysłów. Nawet na "linkę".
  • Poziom 9  
    Nie wiem jak w Volvie, ale w Steyr-ze miałem 2 zawory od sterowania poduszek i właśnie jeden ześwirował i lewa miała "normalny" stan powietrza a prawa raz na full nabita a raz bez wiatru, wymiana tego z prawej strony pomogła. Jeśli to Volvo to podejrzewam że będzie jeden zawór.
  • Poziom 14  
    Jeżeli masz samochód 4x2 i pneumatykę tylko z tylu to masz 1 zawór kontrolujący zawieszenie 5 portów na zaworze, port 11 zasilanie, port 21 strona lewa, port 22 strona prawa, port 23 zaślepiony (dodatkowa opcja) port 4 wydech (najczęściej z sitkiem plastykowym)
    Czujnik poziomu powinien być 1 na os (przynajmniej w starszej wersji) lub 2 po każdej stronie. W nowszej nie wiem którą masz bo nie napisałeś VIN należy sprawdzić oba bo lubią skorodować.
    Jak masz 1 czujnik poziomu, to masz 1 czujnik ciśnienia na poduszkach, wtedy należy się doszukiwać usterki zaworu elektrycznego, pneumatyki lub wiązki kabli sterującej zaworem.

    Gdy masz 2 czujniki poziomu (muszą być skalibrowane po zamontowaniu lub wymianie na nowe !!!) to masz 2 czujniki ciśnienia powietrza, porównaj manometrem z ciśnieniem rejestrowanym przez czujnik i masz odpowiedz czy czujnik, czy zawór.

    Żeby wyeliminować np zaciśnięty przewód poduszek zamień przewody portu 21 z 22 i sprawdź czy napompuje powietrze po przeciwnej stronie.
  • Poziom 8  
    Wina tkwiła w zaworze..
    Po odkręceniu przewodu powietrznego okazało się że na prawe poduchy nie pompuje wiatru.
    Naprawiłem to prosty sposób.
    Do wyjścia na lewe poduchy podłączyłem trójnik i pompuje poduchy.
    Nie wiem czy to dobry sposób ale zależało mi na czasie.
  • Poziom 14  
    tzn NIE NAPRAWIŁEŚ tylko odstawiłeś kaszankę
    dalej nie wiesz czy to wina zaworu, czujnika , czy wiązka przecięta .....
    ma 5 min może i Ci wystarczy ale raczej zalecałbym prawidłową diagnostykę i usunięcie usterki
  • Poziom 8  
    Dziś podłączyłem zawór z drugiego auta i bez żadnych trójników. Wiało na wszystkie poduchy.
    Ale tak jak juz napisałem potrzebowałem szybkiej naprawy aby zjechać do domu.
    Teraz troche będzie luzu więc zaworek pójdzie do wymiany.