Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH12 95r poduszki 2 lewe pompuje 2 prawe nie...

25 Dec 2011 02:47 3964 10
  • Level 9  
    Witam.
    Problem jest taki, że gdy rozpiąłem ciągnik z naczepą, poduszki z prawej strony napompowały się na maksymalną wysokość.
    Po zostawieniu auta na 2 dni, powietrze z lewych poduszek spuściło się, a natomiast z prawej nic. Kompletnie nic nie opadły.
    Spuściłem ręcznie z poduszek powietrze i gdy chciałem je powtórnie napompować okazało się, ze poduszki z prawej strony (te z których nie zeszło powietrze) nie napompowały się nic a nic. Z lewej strony wszystko ok. Powietrze wchodzi w poduchy i równie dobrze z nich uchodzi.
    Może ktoś jest wstanie wytłumaczyć co się porobiło z tymi prawymi poduchami?
    Pozdrawiam.
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 10  
    Mysle ze problem tkwi w elektrozaworze pneumatycznym sterowania poduszek.Sprawdz zloncze elektryczne przy zaworze lub wymien elektrozawor
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 30  
    witam może na początek czujnik ciśnienia w jednej z poduszek na stronie gdzie występuje problem miałem taki problem jakiś czas temu
  • Level 9  
    a jak mozna sprawdzić jego poprawne działanie?? i gdzie on jest umiejscowiony w aucie??
  • Level 15  
    Przede wszystkim napisz, jaki masz system poziomowania, ponieważ w jego równolatkach jest wersji więcej jak pomysłów. Nawet na "linkę".
  • Level 9  
    Nie wiem jak w Volvie, ale w Steyr-ze miałem 2 zawory od sterowania poduszek i właśnie jeden ześwirował i lewa miała "normalny" stan powietrza a prawa raz na full nabita a raz bez wiatru, wymiana tego z prawej strony pomogła. Jeśli to Volvo to podejrzewam że będzie jeden zawór.
  • Level 14  
    Jeżeli masz samochód 4x2 i pneumatykę tylko z tylu to masz 1 zawór kontrolujący zawieszenie 5 portów na zaworze, port 11 zasilanie, port 21 strona lewa, port 22 strona prawa, port 23 zaślepiony (dodatkowa opcja) port 4 wydech (najczęściej z sitkiem plastykowym)
    Czujnik poziomu powinien być 1 na os (przynajmniej w starszej wersji) lub 2 po każdej stronie. W nowszej nie wiem którą masz bo nie napisałeś VIN należy sprawdzić oba bo lubią skorodować.
    Jak masz 1 czujnik poziomu, to masz 1 czujnik ciśnienia na poduszkach, wtedy należy się doszukiwać usterki zaworu elektrycznego, pneumatyki lub wiązki kabli sterującej zaworem.

    Gdy masz 2 czujniki poziomu (muszą być skalibrowane po zamontowaniu lub wymianie na nowe !!!) to masz 2 czujniki ciśnienia powietrza, porównaj manometrem z ciśnieniem rejestrowanym przez czujnik i masz odpowiedz czy czujnik, czy zawór.

    Żeby wyeliminować np zaciśnięty przewód poduszek zamień przewody portu 21 z 22 i sprawdź czy napompuje powietrze po przeciwnej stronie.
  • Level 9  
    Wina tkwiła w zaworze..
    Po odkręceniu przewodu powietrznego okazało się że na prawe poduchy nie pompuje wiatru.
    Naprawiłem to prosty sposób.
    Do wyjścia na lewe poduchy podłączyłem trójnik i pompuje poduchy.
    Nie wiem czy to dobry sposób ale zależało mi na czasie.
  • Level 14  
    tzn NIE NAPRAWIŁEŚ tylko odstawiłeś kaszankę
    dalej nie wiesz czy to wina zaworu, czujnika , czy wiązka przecięta .....
    ma 5 min może i Ci wystarczy ale raczej zalecałbym prawidłową diagnostykę i usunięcie usterki
  • Level 9  
    Dziś podłączyłem zawór z drugiego auta i bez żadnych trójników. Wiało na wszystkie poduchy.
    Ale tak jak juz napisałem potrzebowałem szybkiej naprawy aby zjechać do domu.
    Teraz troche będzie luzu więc zaworek pójdzie do wymiany.