Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b4 podgrzewacz cieczy

91michal91 25 Dec 2011 12:08 3384 10
Relpol
  • #1
    91michal91
    Level 11  
    Witam, mam problem z passatem b4 1.9tdi silnik 1z, nie działają świece podgrzewające ciecz, autko bardzo wolno nagrzewa się. Na schemacie są dwa przekaźniki tylko gdzie w aucie je znajdę. Proszę o pomoc. :cry:
  • Relpol
  • #2
    Brave Merc
    Level 15  
    W środku auta za bezpiecznikami na przy samej ścianie grodziowej
  • Relpol
  • #3
    91michal91
    Level 11  
    Znalazłem 3 przekaźniki za skrzynką bezp. 2 mają bezpeczniki 30A, a jak wyjąłem 3 to nie kreci rozrusznik, 2 jest od abs, a po zmostkowaniu 1 na swiecach dogrzewacza jest brak napiecia. Auto przez to pali okol 1.4litra więcej temperatura nie osiąga nawet 70°C, zaczyna zbierać się masełko na korku oleju..
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    To ile km robisz dziennie?
  • #5
    91michal91
    Level 11  
    Coś około 15-20km.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    No to woda powinna z oleju odparować.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    decybel91 wrote:
    No to woda powinna z oleju odparować.

    Zimą TDI na takim dystansie w trasie nie zdąrzy się nawet zagrzać do normalnej temperatury pracy.
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    15 km i 70 stopni? Sprawdz i przy okazji termostat.
  • #9
    91michal91
    Level 11  
    Termostat jest ok, po podłączeniu na krótko (na pracującym silniku) auto po 10km ma juz ponad 70°C....
  • #10
    Sztomel
    Level 35  
    Twój termostat już przepuszcza i wymień go. Podgrzewacz płynu nie ma z nim żadnego związku. Służy do odszronienia przedniej szyby i jak włączysz maksymalną prędkość nawiewu oraz maksymalną temperaturę to tym samym uruchomisz trzy świece na raz ale i szybciej będzie oddawane z nich ciepło na przednią szybę. Bez włączonych świec podgrzewacza szybciej mój silnik osiąga temperaturę roboczą niż z włączonym podgrzewaczem. Weź to pod uwagę.
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    91michal91 wrote:
    Termostat jest ok, po podłączeniu na krótko (na pracującym silniku) auto po 10km ma juz ponad 70°C....


    To nie tak.

    Sprawdź czy jak go odpalisz na wolnych, to czy chłodnica zrobi się ciepła dopiero chwile po osiągnięciu 90 stopni, czy wcześniej.