Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Bravo kopci na biało po wymianie UPG i pierścieni

limciooo 25 Dec 2011 13:26 3868 11
  • #1
    limciooo
    Level 9  
    Witam.
    Mam to taki problem.
    Posiadam Fiata Bravo 97r 1.4 12V z lpg.
    Wymieniałem 3 tygodnie temu pierścienie uszczelniacze na zaworach i uszczelkę pod głowicą.
    Auto po tej wymianie nie kopciło na biało a teraz kopci jak nie wiem od czego to zależy?
    Co może być powodem?
    Na benzynie czy na gazie kopci tak samo.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    ZGG
    Level 27  
    A sam pierścienie wymieniałeś? Może któryś olejowy pękł ci podaczas montażu. Olej powinien ci znikać jeżeli tak masz. Gdyby to był diesel, to postawiłbym na lejące wtryski .A tak pozostaje ci tylko olej. Który dostaje ci się do komory spalania. Ile już przejechałeś po tej wymianie?
  • #3
    limciooo
    Level 9  
    oleju nie ubywa... przejechałem juz ok 400km... mysle że moze to przez LPG , albo moze i tez peknieta głowica tylko musze zaobserwować płyn chłodniczy
  • #5
    limciooo
    Level 9  
    tak chyba zrobię .... wezmę i go przegonie z 50 km
  • #6
    RobertLodz09
    Level 30  
    Wlej paliwo i przejedż za jednym razem tak min. około 100km i powinien "wypalić" wode z ukladu wydechowego. Przypuszczam że dostała się do niego jak ściągałes głowice i nie do końca spuściłeś cały płyn z układu chłodzenia. Pozdrawiam!
    ps. Sprawdz jednak także czy płynu nie ubywa w układzie.
  • #7
    motorek26
    Level 11  
    sprawdź też czy nie robi ci sie ciśnienie w układzie chłodniczym bo może jest pęknieta głowica
  • #8
    limciooo
    Level 9  
    a jak sprawdzić te cisnienie w układzie chłodniczym ??
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kwok
    Level 39  
    Węże zawsze twardnieją - to już czysta fizyka. Jeśli głowica pęknięta i pompuje kompresję to będzie wywalało płyn korkiem a w chłodnicy będzie się zbierało "powietrze". Wystarczy odkręcić odpowietrznik w chłodnicy, tyle że w tym pędzidle nawet jak jest wszystko ok to trzeba odpowietrzać chłodnicę ze 3 razy.
    Ja i tak zostanę przy wodzie w wydechu bo: ostatnio jakoś bardzo wilgotno jest, po remonciku pewnie silniczek sobie trochę popyrkał i wydech się zafaflunił wodą a potem pyrkałeś jak emeryt więc wydech się nie nagrzał i woda nie miała się kiedy wyparować. Poza tym pędzidełko ma tłumiki prawie na końcu i to jest przyczyna tego że woda długo się trzyma a jak sądzę przed remoncikiem nie było takowych problemów więc jeśli nikt nie spieprzył montażu to głowica jest w porządku.
    Wobec tego polecam jak najbardziej te 50 - 100km przelecieć na benzynce bo na gazie nawet po 10km jeśli nie ma dymu w czasie jazdy to podczas 5min postoju już się pojawia.
    Dodam że bogata mieszanka LPG też powoduje dużo pary z wydechu zwłaszcza jeśli wilgotność powietrza jest duża.
  • #12
    limciooo
    Level 9  
    Witam...

    zrobiłem tak jak żeście mi proponowali przejechałem z ok 50 km na benzynie i autko juz nie kopci na biało.... :) kłopot z głowy ...
    dzięx