Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 lpg schemat podłączenia monowtrysku.

25 Gru 2011 15:44 5671 12
  • Poziom 9  
    Czy ktoś może wie które kable odłączyć przekaźnikiem w monowtrysku Boscha, żeby wtrysk nie pracował na sucho przy zasilaniu gazem a jednocześnie, żeby CPU nie wyświetlało błędu?
    I czy tak po prostu się da i nie trzeba w tym modelu stosować emulatora wtrysku?
    Chcę do Peugeota 106 1.0 zamontować STAG L a w tej instalacji odcięcie benzyny standardowo uzyskuje się poprzez zamontowanie elektrozaworu benzyny, co może mieć szkodliwe znaczenie dla wtrysku pracującego na sucho. Błagam pomóżcie.
    I proszę Szanownych Moderatorów o nie umieszczanie mojego postu w koszu.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Dla układu wtrysku paliwa nie stosuje się zaworu do odcięcia paliwa.
    Stosuje się emulator do zatrzymania pracy wtryskiwacza. Dla tego modelu można zastosować przekaźniki, ale to jest mało opłacalne (potrzebne 3 sztuki) 1czek, 2 kasowanie pamięci, 3 wtryskiwacz. Emulatorem odcinasz przewód pin 3 i po sprawie. Pamiętaj żeby mieć zawsze stan paliwa w zbiorniku, bo padnie pompa paliwa. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Czy mógłbyś mi wytłumaczyć tak jak piszesz dlaczego do układu wtrysku paliwa w lpg nie stosuje się elektrozaworu benzyny?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Żeby montować instalację LPG trzeba mieć odpowiednie uprawnienia albo lepiej wiedzę.
    Montować elektrozawór benzyny to najgłupsze co można wymyślić. Pompa padnie, wtrysk padnie, przewody i zawór też mogą nie wytrzymać.
    Stag-a L też sobie odpuść, ale z innych powodów niż sobie wymyślasz.
  • Poziom 9  
    A dlaczego kolego Ociz mam odpuścić sobie STAGA?Jeździłem juz na tych instalacjach i naprawdę jestem zadowolony ? Do kolegi s.q: czyli jak to najlepiej podłączyć? Przez emulator jeśli tak to jaki,i jak go dokładnie podłączyć?
  • Poziom 21  
    Jak kolega nie wie to raczej nie ma pojęcia jak działa instalacja gazowa, i co się dzieje gdy przełączy się na GAZ. Więc proponuję odpuścić sobie temat samodzielnego montarzu, bo można wyrządzić krzywdę nie tylko sobie ale i bliskim.
  • Poziom 9  
    Kolego ryzyko jest zawsze,a ja po prostu nie ufam miejscowym gazownikom bo widziałem jak ich uczniaki montują elektrykę to dopiero jest strach jeździć. Wiem co robię,i o co się pytam nie martw się.
  • Moderator Samochody
    Podpowiem tylko żebyś sygnału obrotów nie brał z cewki zapłonowej żeby nie zakłócać jej pracy, tylko w sterowniku masz wyjście na obrotomierz i tam podłączaj. Będą to 2 impulsy na obrót wału, czyli w sterowniku (o ile to będzie jakiś bardziej cywilizowany niż ten śmieć stag l) ustawiasz "4 cylindry 1 cewka" mimo że faktycznie masz 2 cewki.
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego taka informacja to zawsze coś. Na razie zaryzykuję z tym stag l,a jak będzie szwankował to wymienię na coś nowszego.
  • Poziom 9  
    Dzięki koledzy,zasugerowałem się waszymi wskazówkami,przestudiowałem trochę fora i jestem mądrzejszy. Zrobię emulator z przekaznika i rezystora 3 ohm(bo taką opornosć wykazuje cewka wtrysku) i być może niedługo napiszę jak to działa. Faktycznie STAG l to prymityw,ale w takim ekonomicznym aucie może jednak zadziała.
  • Moderator Samochody
    Rezystory to się stosuje przeważnie 100ohm, i nie zamiast wtryskiwacza tylko w szereg z nim, ale tu raczej nie będzie w ogóle potrzebny wystarczy samo odcięcie.
  • Poziom 9  
    I tu kolego zdania na forach są podzielone,większość co prawda też twierdzi że w szereg i jest problem bo wtrysk może puszczać,ale są też tacy którzy piszą że stosuje się zamiast i to równy oporności wtryskiwacza. Na razie spróbuję samo odcięcie.
  • Poziom 9  
    Kończąc temat potwierdzam że w Peugeocie 106 1.0 93'r wystarczy samo odcięcie 3 pinu wtryskiwacza zwykłym przekaźnikiem bez żadnego emulatora. Emulację sondy ustawiamy na masę gdyż w wypadku emulacji na falę CPU ma skłonności do przekombinowywania mapy wtrysku co objawić się może na początek nierównymi wolnymi obrotami na benzynie. Oczywiście przy emulacji sondy na mase mapa się nie zmienia,jednak czasem,na krótką chwilę zapala się check,zwłaszcza na dłuższej trasie. Stag L plus przy tak małej pojemności silnika działa dość poprawnie,ale niestety nie posiada mozliwości regulacj dawki gazu zależnie od temperatury silnika.Trzeba też uważać by przypadkowo nie załączyć gazu na mrozie gdyż sterownik nie współpracuje z żadnym czujnikiem temperatury i na to pozwala,a przełączenie zimnego silnika w niskich temperaturach na gaz ma wiadome konsekwencje. Zużycie gazu w cyklu miejskim przy temperaturach zimowych oscyluje wokół 8.5/100km co raczej jest dobrym wynikiem. Dla zainteresowanych do tego modelu polecał bym jednak nowocześniejszego Staga 50 który zapewni jeszcze bardziej ekonomiczną jazdę.