Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa sprężarki napędzanej WOM

25 Gru 2011 16:08 7160 21
  • Poziom 11  
    Witam.
    Chciałbym zbudować sprężarkę napędzaną WOM do zasilania sekatorów pneumatycznych.
    Nie zakładałbym tu oddzielnego tematu, gdyby nie to że będzie ona pracować ciągle, tzn. nie będzie tak jak w klasycznych kompresorach, że nabije i będzie się wyłączać tylko raczej będzie tak jak w samochodach ciężarowych, że jak nabije do pewnego ciśnienia to zawór upuści powietrza.
    Czy popularne na portalu aukcyjnym sprężarki dwu i trzy tłokowe w cenie od 500 do 700 zł dadzą radę (chodzi o niezawodność)?
    Wiem, że najlepsze z punktu wytrzymałości byłyby sprężarki wymontowane z ciężarówki ale wolałbym coś nowego i z własnym smarowaniem, żebym nie musiał nic kombinować z układem dodatkowego obiegu oleju.
    Proszę o jakiej rady i sugestie.
    Piotrek.
  • Poziom 18  
    Te sprężarki za 700 zł z allegro to chiński szmelc .
    Musisz jeszcze podać zapotrzebowanie na powietrze tych sekatorów i czas jak długo będzie to pracowało .
  • Poziom 11  
    dziękuje za zainteresowanie.
    taki jeden sekator ma zapotrzebowanie na poziomie do 50-100l/min(tak wynik z not katalogowych), będę używał czterech.
    pracowałby przez kilkanaście do kilkudziesięciu dni w roku po ok 8 godz non stop.
    Mam już zakupioną przystawkę z dużym kołem pasowym więc z obrotami nie będzie problemu.
  • Moderator Samochody
    400l/min, plus jakiś zapas. Obawiam się że żaden kompresor z Allegro nie pożyje długo z obciążeniem ciągłym 8h. Szukaj lepiej używanego "atlasa" - czasem niedrogie do remontu się trafiają.
  • Poziom 11  
    firma Campagnola oferuje swoja sprężarkę napędzanej WOM na bazie takiej z allegro z serii K....
    http://www.jagoda.com.pl/campagnola/32/pl
    niby ta mniejsza ma wydajność 310 l ale może to też wystarczy...
    czy mógłby Pan coś więcej napisać a tym "atlasie"?
  • Poziom 35  
    A czemu nie kupisz sprężarki do piaskowania?
  • Poziom 11  
    najbardziej obawiam się że nie wytrzyma on pracy ciągłej.
  • Poziom 35  
    Czemu sie obawiasz? Zapewnisz chłodzenie cylindra i smarowanie, chłodzenie oleju i będzie ok.
  • Poziom 11  
    ale nie ukrywam że chciałbym uniknąć aż takich komplikacji...
    jeśli zdecyduje się na zastosowanie układu smarowania zewnętrznego to najlepszym rozwiązaniem z ptk. widzenia ekonomi będzie zakup kompresora od samochodu jelcz(który ma wydajność ok 310l)

    a ktoś z Państwa może się wypowie co sądzi o tym kompresorze do którego wrzuciłem link?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A nie myślałeś o zrobieniu kompresora z silnika samochodowego? W necie są opisy jak taki silnik przerobić , wydajność takich sprężarek jest ogromna.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Ma Pan rację, ale zawsze można wykorzystać dwie.
    Na chwile obecną zdobyłem HS19, to tak na początek, dołożę smarowanie za pomocą pompy od wspomagania i zobaczymy jaki będzie efekt.
  • Poziom 12  
    Proctor nie zgodzę się z opinią nie nie warto przerabiać natomiast zgodzę się że zakup wana to dobry pomysł


    Pisaleś że potrzebujesz ok 4 m3/min a on daje 2,5
  • Poziom 11  
    400l a nie 4m3

    Dodano po 4 [minuty]:

    a czy ta co wkleiłem link do dobry pomysl?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Widzę że jest Pan takim kompendium wiedzy na ten temat:)
    Proszę mi powiedzieć jeszcze, gdybym zdecydował się na razie pracować na tej HS19 to gdzie bym mógł szukać jakiś zestawów naprawczych żeby pracowała właściwie?
  • Poziom 15  
    Odnośnie kompresora powinieneś szukać kompresora dwutłokowego ,dwustopniowego o ciśnieniu sprężania 11-15 bar Zbiornik Czym większy tym lepszy, nawet pow 2000l . Przy sprężarkach o smarowaniu rozbryzgowym jest bardzo ważne ustawienie kompresora pod względem poziomu (niebezpieczeństwo spłynięcia oleju w komorze korbowej) zawór ciśnieniowy powinien być ustawiony kilka bar powyżej ciśnienia roboczego( w Twoim przypadku pow. 10 Bar ale poniżej maksymalnego ciśnienia sprężania pompy. Wydajność 310 l/min powinna wystarczyć 400l/min będzie jeszcze lepiej. Jeżeli utrzymasz ciśnienie w zbiorniku o na poziomie 11-15 bar będziesz miał bardzo duży zapas powietrza do pracy sekatorami, w tym momencie sprężarka będzie "odpoczywać "( będzie pracowała bez obciążenia tak jak w ciężarówkach) . Ciśnienie robocze ustawiasz regulatorem ciśnienia najlepiej indywidualnym dla każdego sekatora Przy budowie pamiętaj zaworach zwrotnych i materiałach przystosowanych do tych ciśnień a także naolejaczu do urządzeń pneumatycznych . Pamiętaj także o 100% szczelności instalacji bo napompowanie dużego zbiornika co dzień rano przed pracą może być kosztowne . Koszt zrobienia dobrego i żywotnego urządzenia też parę groszy kosztuje ,ale porównując do używek z zachodu (6000-16000PLN ) to się zawsze opłaci .