Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat bravo 1.8 zanik mocy po długim kręceniu...

grzegorz190291 25 Gru 2011 22:06 2776 12
  • #1 25 Gru 2011 22:06
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    Witam.
    Kilka dni temu nie mogłem odpalić auta, myślałem ze to być może przez mróz ale to nie było to. W baku nie było paliwa, pompka się zatarła. Już wymieniłem. Problem w tym że kiedy nie chciał odpalić strasznie długo kręciłem nim... Teraz jak odpali słychać spod maski jakiś taki zgrzyt przez jakąś sekundę albo dwie. Czuje teraz że ma mniej mocy... Dodam ze przypalił mi się tłumik bo strasznie burczy i chodzi jak traktor...:(
    Czy to może być wina układu wydechowego?
    Czy gdy kręciłem rozrusznikiem coś się zepsuło... (ten dźwięk z maski) a może trzeba wymienić świece i zobaczyć kable, a jak myślicie czy cewka mogła się przypalić?

    Po świętach będę spawał tłumik a później zajrzę do świec i kabli.

    Co warto jeszcze sprawdzić?

    0 12
  • #2 25 Gru 2011 22:20
    mirek12
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie w czasie odpalania przytarłeś tulejki rozrusznika i stąd ten dźwięk po odpaleniu silnika.A co do spadku mocy sprawdź filtr paliwa.

    0
  • #3 28 Gru 2011 22:47
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    wydech pospawany..... chodzi ciszej. ale z końcówki słychać: pach, pach, pach, pach, pach....

    Dodano po 9 [minuty]:

    a co powiecie na przypalone sprzęgło?? być może ze trzyma... coś mi się wydaje ze może to też mieć jakiś związek..
    a i jeszcze... jak wrzucę np przy 40km/h czwórkę to mi szarpie... wcześniej tak nie było... nie chce się rozpedzać na biegu 1 i 2... czuje tak ze załapuje przyśpieszenie nagle go nie ma i znowu przyśpiesza. tak jak np. bym wciskał na chwile sprzęgło lekko.

    0
  • #4 02 Sty 2012 23:10
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    jest tu ktoś od porady????
    dzisiaj pomyślałem ze może być to alternator.... Dlaczego? jeżeli rozpędzam się na biegu czuję takie jakby szarpanie (brak przyspieszenia) i znowu dalej przyśpiesza.... zły alternator na pasku może hamować silnik... na luzie natomiast obroty falują...

    jeżeli przyspieszam np na 2 biegu to czasami auto szarpie i jak wrzucę 3bieg na wolnych obrotach tez szarpie...

    0
  • #5 09 Sty 2012 19:42
    fiacik1
    Poziom 16  

    Alternator raczej nie da rady wyhamować silnika-prędzej coś się urwie...
    Ja na Twoim miejscu sprawdził bym świece ,kable bo to szarpanie jest dość dziwne.Na odległość ciężko powiedzieć.

    0
  • #6 11 Sty 2012 16:56
    tobiaszek34
    Poziom 14  

    a tą pompkę to nową kupiłeś? I czy prawidłowo zamontowałeś? Bo takie szarpanie może świadczyć o tym że pompka jest na padnięciu lub się zapowietrza.
    Napisz dokładniej o tym szarpaniu: przy jakich obrotach się zaczyna/kończy?
    Alternator nie da rady obciążyc silnika aż tak by nie miał siły przyspieszać- prędzej by się pasek zerwał.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a co do tego zdrzytu to coś na podobę zbyt późno puszczonego kluczyka?

    0
  • #7 18 Sty 2012 11:31
    Grzegorzxxx
    Poziom 12  

    też obstawiałbym coś od strony pompki paliwa itp. albo samego filtra. Kiedyś miałem takie bravo, filtr paliwa z tego co pamiętam jest nad plastikiem koło prawego tylniego koła(strona pasażera) tylko tutaj kwestia mogłoby szarpać ale też raczej nie wchodzić na obroty, sprawdzić czy nie jest zagięty jakiś wężyk nie wiem jakie jest rozwiązanie w baku. A pompkę wsadziłeś od tego modelu?aby nie okazało się że ma zbyt małe ciśnienie lub coś samo to żę podaje paliwo to nic. Co do świec i kabli w moim modelu były cewki na każdej świecy więc kabli nie było, padły mi dwie sztuki przy przebiegu ok 180 tys. ale najpierw jedna pozniej druga i objawialo się to na początku przerywaniem w trakcie pracy a pozniej nagle zaczął chodzić na 3 gary i tutaj gdzie nie paliła paliwo szło do wydechu przypaliło katalizator. Co do zgrzytów też obstawiam rozrusznik chociaż słyszałem że w tych samochodach pękały obudowy alternatora:) więc trudno tak na oko stwierdzić , jednak z tego wszystkiego wspominam to autko baaaardzo dobrze :D

    0
  • #8 19 Sty 2012 10:45
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    no to tak:
    pompka od renowki jakiejs: ale model ten sam. cisnienie chyba tez. fakt... filtru nie wymieniłem.
    dalej.... miałem przebicie na pierwszej cewce. zrobiłem to juz i nie szarpie... tylko obawiam się właśnie tego ze dalej mi przerywa na jednym garze.... spalanie gazu to jakies 13l/100km... za duzo!!! po ustawieniu gazu palił mi 9l/100km. Tłumik dalej burczy jak traktor... pach,pach,pach. jak sprawdzić czy nie przerywa mi na tym pierwszym garze?? po naprawieniu usterki iskra była na wszystkich swiecach.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do tego zgrzytu: jest właśnie taki jak po dłuższym przekręceniu kluczyka. dla mnie oznacza to rozrusznik na padnięciu. tulejki a może i cały rozrusznik do regeneracji.

    0
  • #9 19 Sty 2012 11:04
    Grzegorzxxx
    Poziom 12  

    Spalanie dla mnie zbyt duże też miałem ok 9-10l gazu,co do sprawdzenia trudnow powiedzieć nie jestem mechanikiem ale chyba ciężko wykryć na którym ewentualnie przerywa, to widać jedynie po kolorze świec i osadzie jeśli na którejś nie spala. Najleopiej byłoby podłączyć EUROSCAN i sprawdzić co się dzieje. Jeśli pompka słabe ciśnienie by dawała to raczej silnik by się dławił jeśli wciśniesz gaz do dechy... ja miałęm w Vectrze zagięty wężyk wszystko było ok na wolnych a na wysokich nie szedł. Przy wyższym sapalaniu może też być przepływomierz trudno określić.

    0
  • #10 19 Sty 2012 21:54
    tobiaszek34
    Poziom 14  

    Przerywanie na jednym garze przyczynia się do tego buczenia.
    Zgrzyt to tulejki, ewentualnie rzutnik- ten mały trybik który zazębia się z kołem zamachowym podczas uruchomienia rozrusznika. Ja na początku wymienił bym tulejki (bo są tanie, a wymiana i tak się przyda ponieważ przy dłuższym kręceniu pewnie się trochę wytarły).

    0
  • #11 23 Sty 2012 15:11
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    Świece wymieniłem na nowe Boscha 4-elektrodowe. powinny być dobre ;) teraz myślę o przebiciu na cewce... rozkręcę pokrywę i zobaczę w nocy nie wyjmując świec czy nie widać iskry z cewki na korpus silnika. hm... no i jak nie będzie to co dalej??? na gazie też mi nie pali na wszystkie gary...;/;/;/;/;/;/;/

    Dodano po 8 [minuty]:

    i jeszce jedno.... jak go odpale to faluje mi na malych obrotach.

    Dodano po 8 [minuty]:

    i jeszcze jedno... zauważyłem pęknięty przewód z płynem chłodniczym... zaizolowałem go taśma kurczliwą. trzyma się ale może trzeba go na nowy wymienić?

    i olej w silniku..... do wymiany. już chyba go "przekręciłem" ;/

    czy to też może mieć coś wspólnego?

    0
  • #12 27 Sty 2012 05:06
    sfinks311
    Poziom 9  

    Bardzo często utrata mocy w tych autach spowodowana jest zuzyciem wałka rozrządu co tez i nie każdy mechanik potrafi stwierdzić.Jeśli wyeliminowałeś pompę paliwa to wg mnie jest to ten wałek.Robiłem takie 3 silniki z czego dwa z gazem i w kazdym te same objawy i w kazdym wałek do wymiany.Zapytaj się mechanika gdzieś u siebie w okolicy

    0
  • #13 29 Sty 2012 01:03
    grzegorz190291
    Poziom 7  

    dzisiaj sprawdzony problem ponownie... padla jedna cewka... teraz tylko pozostalo czekać na nią i ją wymienić...
    pytanie: czy mogę jeździć na 3 garach?? na tym 4tym nic nie porobi się z kompresją?

    0