Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Paski na ekranie HP Pavilion dv6

26 Gru 2011 00:10 8326 19
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich urzytkowników.

    Od kilku miesięcy mam problem ze swoim laptopem HP. Otóż stopniowo zaczęły pojawiać się poziome paski. Pojawiały sie i szybko znikały. Takie jakby przebicia na ekranie. Pojawiają się coaraz częściej wraz z długością użytkowania laptopa. Początkowo myślałem, że może mam problem z taśmą ale przy ruszaniem matrycy nic się nie działo (nie pojawialy się żadne paski). Później myślałem, że może karta graficzna. Dlatego też laptopa odesłałem do serwisu. Tydzień później otrzymałego go spowrotem z informacją, że laptop jest sprawny i wszystko działa jak należy. A winą tego problemu jest bateria i zasilacz. Bo jak stwierdzili na ich zasilaczu nic się nie działo. Więc zacząłem kombinować czy to faktycznie o to chodziło. Pracowałem na samej baterii. Problem występował ale nie aż tak często jak przy podłączonym do prądu z włożoną baterią. Później pracowałem na samym zasilaczu bez baterii i po 2 dniach urzytkowania problem wrócił. Podłączyłem inny zasilacz, i po ok 2 dniach również problem wystąpił.

    Przyznaje, ze bateria nie trzyma jak powinna i otrzymuję informacje w latpopie że jest uszkodzona. Ale to nie tlumaczy tego że bez baterii na samym zasilaczu jest problem. Czy sam zasialacz może to powodować? Ogólnie zasilacz nie jest nigdzie przerwany (ani jeden ani drugi). Są tylko lekko sfatygowane (mały piesek w domu). Ogladałem kable z bliska i nie są przegryzione.

    Odesłałem laptopa ponownie do serwisu aby jednoznacznie stwierdzili co jest tego powodem. Ale otrzymałem odpowiedź, że laptop jest ok, a zasilacz pogryziony i nie oryginalny (co jest bzdurą bo taki otrzymałem z laptopem w sklepie). Niestety nie wirze w to za bardzo. Dlatego chciałem się poradzić czy faktycznie zasilacz i bateria mogą wywoływać takie skutki? Chce się upewnić żeby nie wywalać pieniędzy w błoto na zakup nowych części.

    Dziękuje za pomoc
    Pozdrawiam
  • Spec Overclocking
    Problemem jest na 99% karta graficzna. Swoją drogą przy zakładaniu tematu warto podać jaki to konkretnie sprzęt (symbol), bo dv6 jest "jak mrówków" ;)
    Jaki to serwis?
    Czy lapek ma gwarancję?
  • Poziom 8  
    Już podaję model: HP Pavilion DV6 1307ew

    Karta graficzna: HD 4530

    Serwis był HP, jak wysyłałem laptopa do naprawy to był na gwarancji. Odsyłałem go ponownie po gwarancji, ale powiedzieli mi, że mogę go jeszcze wysyłac bo przedłuża się gwarancja o czas naprawy.

    chciałbym dodać, że dzisiaj paski pojawiały się nawet przy uruchamianiu systemu.
  • Spec Overclocking
    No to jeśli posiadasz na piśmie ich diagnozę, albo raczej "diagnozę", opisz sprawę dołączając skan do serwisu hp.com. Sugeruję skargę wraz z prośbą o wywiązanie się z umowy gwarancyjnej. Jeśli Cię zbędą (w co raczej wątpię) poinformuj ich o rozpoczęciu dochodzenia swych praw u rzecznika praw konsumenta.
  • Poziom 8  
    Najlepsze jest to, że sprawdzili wszystko prócz właśnie karty graficznej i matrycy. Czyli tam gdzie powinno się szukać powodów ;/

    Pisałem do nich już skargi ale najzwyczajniej w świecie mnie ignorują i olewają. Przy ponownym zwrocie laptopa, prosiłem o kontakt z serwisantem, żeby porozmawiać o tym i wskazać możliwe przyczyny, ale "uprzejma" pani od reklamacji kategorycznie mi odmówiła tego. Już straszyłem zgłoszeniem sprawy u rzecznika ale to też zignorowali. Najzwyczajniej w świecie SERWIS HP MA W DUPIE SWOICH URZYTKONIKÓW, dlatego piszę tutaj żeby upewnić się co do usterki i zdobyć dowody do walki z nimi.

    P.S. Posiadam na piśmie ich diagnozę.
  • Spec Overclocking
    Myślę, że użytkownika nie zignorowaliby ;)
    Zwróc też uwagę, że napisałem hp.com, a nie hp.pl jest to znaczna różnica.
    Na stronie internetowej masz wszystko co potrzeba. Możesz też bezpośrednio do rzecznika się udać.
  • Poziom 43  
    Jutro z papierami do rzecznika i piszczie pismo.
  • Poziom 8  
    Oj z rozpędu napisałem użytkownik (polski język być trudny w pośpiechu).

    Oczywiście, że pisałem na hp.com, konkretnie na expections_pl(malpa)mail.support.hp.com

    no i chyba faktycznie będe musiał lecieć do rzcznika, ubolewam tylko nad tym, że nie mogę nigdzie sprawdzić na innym zasilaczu (nowym) czy wszystko jest ok. A co myślicie jakbym przetostował laptopa podłączając go do innego monitora. Wykluczyłbym w sumie matrycę na 100%.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator - Komputery Serwis
    abram144 napisał:
    odłącz laptopa do zewnętrznego monitora i sprawdź czy na zewnętrznym tez tak się dzieje. Jeśli tez - to uszkodzona karta grafiki. Jeśli na zewnętrznym tak się nie dzieje i obraz cały czas jest prawidłowy to uszkodzona jest matryca.

    To nie zawsze jest prawdą. Wyjścia LVDS (matryca laptopa) oraz VGA to dwa różne komplety pinów układu graficznego. Poprawne działanie na monitorze zewnętrznym w żadnym wypadku nie wyklucza usterki karty graficznej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Spróbuję dzisiaj z monitorem zewnętrznym. Co do taśmy to raczej odpada bo próbowałem już robić. Stukałem, ruszałem, szybciej, wolniej, przyciskałem i nie było żadnego problemu.

    Jutro opiszę efekty
    Dzięki za pomoc

    P.S. Tak jak pisałem laptop był z tym problemem w serwisie 2 razy i dwa razy oddali mi go z uzasadnieniem, że jest wszystko ok a winna jest bateria i zasilacz.
    A na potwierdzeniu dostałem informacje, że przetestowane było:

    Płyta główna, HDD, Test Fun na przegrzewanie, Test MEM, Naped (odczyt, zapis), 20 godzin testu na wygrzewanie. Na tej podstawie uznali, że wszystko działa ok.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Po podłączeniu laptopa do monitora sprawa wygląda następująco. Przebicia na laptopie występują, a na monitorze nie. Czyli wszystko wskazuje na matryce ;/ chociaż przy ruszaniu nią nic się nie dzieje.

    W tym wypadku można również wykluczyć zasilacz?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    No to teraz będzie szarpanie o wymianę ;/ a tak na boku ile kosztuje naprawa czegoś takiego?
    Gwarancja niby skończyła sie w tym miesiącu ale licząc z tymi 2 wysyłkami gdzie zwrócono mi laptopa bez naprawy to 5 razy był w serwisie więc w styczniu jeszcze powinni go przyjmować.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Eh co oni montują za częsci z tego HP, tak na dobrą sprawę 2 razy wymieniana już była matryca w tym laptopie. Raz bo pojawiły się białe przebarwienia. Później 2 raz bo jakiś tydzień po zwrocie laptopa pojawiła sie pionowa różowa kreska przez cały ekran. I teraz coś takiego ;/ jawna kpina a podanie o wymianę na nowego nawet słuchać nie chcięli.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Tak to prawda nigdy więcej HP ;/ co mnie podkusiło nie wiem. Miałem Asusa to działa do dzisiaj mimo że już 5-6 lat ma. Tak będe reklamował.

    Dziekuje za pomoc