Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeniesienie napędu (pompa - silnik) pneumatyczny

26 Gru 2011 14:59 2622 10
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam potrzebę przeniesienia napędu z silnika spalinowego moc potrzebna do przeniesienia to 4-5kw silnik ma oczywiście sporo więcej.
    Rozważałem przeniesienie napędu pompa silnik hydrauliczny i to jest całkiem dobre rozwiązanie ale niestety dość sztywne pomyślałem o zastosowaniu pompy od samochodowej klimatyzacji i silnika pneumatycznego dobranego tak żeby zmniejszyć do minimum lub całkowicie wyeliminować zbiornik na sprężone powietrze.
    dla mnie to byłby idealny układ - zwiększanie przenoszonej mocy poprzez zwiększanie obrotów silnika
    i brak wyraźnego dławienia w początkowej fazie rozkręcania
    przewidziany czas pracy pompy to tylko max 5 min
    nie ukrywam że mam spory problem z dobraniem pompa - silnik ,
    co do pomp od klimatyzacji problem z danymi wydajność ciśnienie i obroty osobnym zagadnieniem jest smarowanie
    co do silnika to są ale często też skromnie z danymi
    może już ktoś spotkał się z taką konstrukcją lub ma jakieś doświadczenie
    byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź

    Zdanie zaczyna się wielką literą.
    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. [retrofood]
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 43  
    Hydraulika tak, pneumatyka w twoim wydaniu na sprężarce od klimy to pomysł poroniony. Mała sprężarka śrubowa tak. Ale koszty tego oraz dodatkowe akcesoria potrzebne do pracy......
    Więc pozostaje się hydraulika.
  • Poziom 11  
    wydaje mi się że z tą sprężarką śrubową to przesada, jeśli to ma pracować max 5min.

    A tak z ciekawości to jaki silnik napędzany sprężonym powietrzem chce Pan zastosować?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 43  
    piotrek1984 napisał:
    wydaje mi się że z tą sprężarką śrubową to przesada, jeśli to ma pracować max 5min.

    Nie kolego ze sprężarką od kilimy z samochodu to przesada. Zadaniem sprężarki jest sprężanie czynnika podanego już pod pewnym ciśnieniem a autor chce sprężać nią powietrze atmosferyczne, więc jak sprawność będzie takiego układu? Odpowiem ci żadna. Na dodatek chce przenieść 4-5KW, ale

    B_A_Z_Y_L napisał:

    i silnika pneumatycznego dobranego tak żeby zmniejszyć do minimum lub całkowicie wyeliminować zbiornik na sprężone powietrze.


    Więc musi się zastanowić albo rybki, albo akwarium
    W takim przypadku jeden kompresor od klimatyzacji nie starczy.
    Poza tym, jakie ma to znaczenie, co do czasu działania skoro autor postawił warunek przeniesienia 4-5KW i to jest najważniejsze.
  • Poziom 11  
    proszę mnie nie zrozumieć, ja nie napisałem że sprężarka od klimatyzacji będzie dobra, tylko że śrubowa to przesada...a konkretniej chciałem powiedzieć że porządna dwu lub trzy cylindrowa powinna tu dać rade.
    Ciekawy jestem co to ma być za urządzenie...może wtedy byłoby łatwiej coś doradzić...
  • Poziom 43  
    Na razie to temat znajduje się na krawędzi kosz. Bo autor jakoś nie kwapi się z podaniem konkretniejszych danych. I jescze znikł.
    I ciekawi mnie, co oznacza sztywne połączenie w jego rozumieniu. Stacje hydrauliczne z narzędziami są powszechne i przenośne. Ręczne młoty wyburzeniowe sprzet do ratownictwa drogowego, nożyce, rozpieraki.
  • Poziom 11  
    to rozwiązanie to w zasadzie rozważania , chciałbym to zastosować jako prerotację rotoru wiatakowca (tzn tego śmigła u góry co się kręci swobodnie) w praktyce wystarczy rozkręcić do 200 obr/min więcej tu już zaczynają się schody opory aerodynamiczne są już tak duże że osiągnięcie 220 obr przy hydraulice jest niezłym sukcesem , wiem że są bardzo różne sprawdzone rozwiązania od elektrycznego silnika czy rozrusznika gdzie waga jest porażająca a jak to w sprzęcie latającym bardzo niewskazana, hydraulika siłowa sprawdza się i też nie jest lekka z tego powodu obcina się moc
    co do pneumatyki nie ukrywam mam bardzo małe doświadczenie, pompę od klimatyzacji podałem za przykład bo wydawało mi się że może mieć sporą wydajność, mimo że producenci nie podają tych parametrów
    silniki są nietanie ale cały czas szukam
    oczywiście pompa była by napędzana z głównego silnika wiatrakowca więc niema problemu z mocą z tym że nie chciał bym na silniku przekraczać 1500 obr bo wiązało by się to z zastosowaniem silniejszych hamulców
    ale od czego są przekładnie
    podsumowując
    zdaje sobie sprawę że powietrze należy sprężyć i stąd powinien być zbiornik i pytanie czy uproszczając po połączeniu pompy i silnika w szereg w obiegu zamkniętym dokładając zawór zwrotny na ssaniu pompy tak żeby z otoczenia pobrał naddatek powietrza potrzebnego do wytworzenia ciśnienia
    czy taki układ ma prawo zadziałać ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Sprawność pneumatyki jest niska i musi pracować w obiegu otwartym. W zamkniętym się nie da. Do takiego rozwiązania proponuje ci sam silnik pneumatyczny dołączany do rotora i zamocowany na stałe. Jest dość lekki a montaż i demontaż byłby kłopotliwy, wiec nie widzę sensu jego demontażu. Na miejscu startu zostawiasz mały kompresor napędzany małym silnikiem spalinowym. Nabijasz ciśnienie do 30-50 litrowej butli do ciśnienia 10-15bar. Co da ci powietrze, które potem wykorzystujesz do rozpędzenia rotora, a podłączasz to elastycznym przewodem z szybkozłącza i zaworem? Kompresor i silnik nie musi być duży gdyż przygotowania do startu zajmują trochę czasu.
  • Poziom 11  
    Pomysł z kompresorem ciekawy
    ale niestety nie rozwiązuje problemu innego lądowiska
    pozostanę jednak przy sprawdzonej hydraulice
  • Poziom 2  
    Trochę czasu już minęło, ale ja równiez uważam, że ładowanie do tego pneumatyki to kiepski pomysł. Jeżeli już to hydraulika. Wejdź na www.hydrobig.pl Mają tam sporo informacji o działaniu tego typu ustrojstw.