Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik elektroniczny jak zwykły przekaźnik

lgorek 26 Gru 2011 15:15 3222 17
  • #1 26 Gru 2011 15:15
    lgorek
    Poziom 11  

Witam

Nie wiem jak dokładnie się to nazywa. Ale zaczne od początku mam przekaźnik zwykły na cewce, który wyłącza zasilanie gdy potrzeba, w stanie spoczynku obwód połączony. Ale chce zamienić cewkę na elektronikę.

Szukam przekaźnika elektronicznego który byłby cały czas załączony a gdy podłączy się zasilanie rozłączy obwód. Pracuje przy 12V, max 5A ale to już maksymalny, normalnie pewnie nie przekracza 1-2A. Sterowanie też byłoby 12V. Najlepiej coś małego.

Dlatego czy jest coś takiego bo już nie wiem jak to szukać. Może jakiś triak, tranzystor itp. Nie znam się na tym najlepiej jakby był to jeden element.

0 17
  • #2 26 Gru 2011 15:33
    andy127
    Poziom 30  

Witam.
    A co chcesz włączać tym przekaźnikiem?
    Jeśli to będzie na 12 VDC to może być tranzystor do włączania.
    Andrzej

0
  • #3 26 Gru 2011 15:42
    lgorek
    Poziom 11  

andy

nie chce włączać tylko wyłączać, tzn że gdy nie ma zasilania to obwód jest połączony. Gdy dodaje zasilanie rozłącza.

Chce aby wyłączało przysłone w lampach bixenon. Mam światła dzienne ale w moim przypadku jest bixenon i za każdym razem gdy załącza się dzienne działa cewka od przysłony. Nie chce aby się spaliła bo musiałbym rozklejać całą lampę dlatego chce zrobić tak aby odciąć zasilanie od cewki kiedy włączone są dzienne, gdy je wyłączymy wszystko powraca do standardowej instalacji.

0
  • #4 26 Gru 2011 16:02
    lgorek
    Poziom 11  

kdvc

fajnie było by podać jakiś model

0
  • #5 26 Gru 2011 16:09
    andy127
    Poziom 30  

lgorek napisał:
    andy

nie chce włączać tylko wyłączać, tzn że gdy nie ma zasilania to obwód jest połączony. Gdy dodaje zasilanie rozłącza.