Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnica pomiędzy dwoma zawodami technicznymi.

26 Gru 2011 22:58 2329 17
  • Poziom 8  
    Czy może mi kto w końcu wytłumaczyć czym się zajmuję mechatronik samochodowy ?.
    I czym się różni mechatronik samochodowy od mechanika samochodowego.
    Z góry dziękuje ;).
    PS: Jeszcze chciał bym wiedzieć który najlepiej wychodzi jeśli chodzi o kwestie finansową .Zawody:
    -Elektro mechanik
    -mechatronik
    -mechanik
    Chciał bym też się dowiedzieć który z tych zawodów będzie najlepiej opłacalny w przyszłości.
    Z góry dziękuje ;).
  • Poziom 33  
    A co lubisz ?
    Jak będziesz dobry to w każdym zarobisz :D
  • Poziom 43  
    Ja bym obstawiał elektro mechanik lub mechatronik. Jest co raz więcej elektroniki w autach więc zapotrzebowanie zawsze będzie. Mechatronik to dość szerokie pojęcie, osoba z tym zawodem to osoba która nabyła wiedzę zarówno z mechaniki ale i obsługi zaawansowanych urządzeń i aparatury, elektroniki. Zależy od specjalności.
  • Poziom 8  
    Dobra
    Mechatronik :
    Zadania zawodowe

    - Zdobywa, ocenia i tworzy informację techniczną potrzebną przy konstruowaniu i użytkowaniu urządzeń i systemów mechatronicznych.
    - Dobiera materiały i ośrodki robocze do układów, urządzeń i systemów mechatronicznych.
    - Projektuje podstawowe układy, urządzenia i systemy mechatroniczne.
    - Wykonuje obróbkę mechaniczną detalu na obrabiarce sterowanej numerycznie.
    - Montuje i demontuje elementy mechaniczne urządzeń i układów mechatronicznych.
    - Dobiera elementy oprzyrządowania układów elektrycznych, pneumatycznych i hydraulicznych w urządzeniach i systemach mechatronicznych.
    - Instaluje i testuje sprzęt oraz oprogramowanie informatyczne.
    - Mierzy wielkości elektryczne i nie elektryczne w urządzeniach i układach mechatronicznych.
    - Montuje i demontuje układy elektryczne, pneumatyczne i hydrauliczne w urządzeniach i systemach mechatronicznych.
    - Bada funkcje i nastawianie parametrów w układach mechatronicznych.
    - Zajmuje się programowaniem układów, urządzeń i systemów mechatronicznych
    Uruchamia, obsługuje oraz nadzoruje pracę urządzeń i systemów mechatronicznych.
    - Prowadzi diagnostykę zapobiegawczą, wyszukuje błędy, usuwa awarie w urządzeniach i systemach mechatronicznych.
    - Naprawia podstawowe elementy, układy i moduły urządzeń i systemów mechatronicznych.
    - Organizuje i nadzoruje przebieg prac montażowych i demontażowych układów, urządzeń i systemów mechatronicznych.

    Stanowiska pracy

    Mistrz montażu

    Mistrz obsługi i konserwacji

    Mistrz produkcji

    Brygadzista do spraw remontowych

    Kontroler utrzymania ruchu

    Kontroler jakości.

    Pracownik techniczny serwisu urządzeń.

    Mistrz w działach serwisowo-naprawczych

    Operator obrabiarek sterowanych numerycznie.

    Konserwator układów sterowania.

    Konserwator urządzeń i systemów.

    Konserwator obrabiarek sterowanych numerycznie.

    Kontroler utrzymania ruchu.

    Projektant układów urządzeń i systemów.

    Technolog w zakresie przygotowania dokumentacji.

    Technolog w zakresie przygotowania produkcji.

    Technolog w zakresie przygotowania obróbki maszynami sterowanymi numerycznie.



    Predyspozycje

    - dobra wyobraźnia i orientacja przestrzenna

    - umiejętność logicznego, analitycznego i abstrakcyjnego myślenia

    - duża spostrzegawczość

    - sprawne posługiwania się komputerem

    - dociekliwość, wytrwałość

    - umiejętność szybkiego i trafnego podejmowania decyzji


    MechanikZadania zawodowe

    - analizuje samochodową dokumentację techniczną;
    - sprawdza stan techniczny pojazdu samochodowego z wykorzystaniem metod diagnostyki technicznej,
    - obsługuje i naprawia samochód zgodnie z wymaganiami producenta,
    - odpowiada za serwisowanie pojazdów samochodowych,
    - sporządza kalkulację kosztów oraz kosztorys wykonanej obsługi i naprawy.
    - organizuje stanowiska pracy zgodnie z zasadami bhp, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i wymaganiami ergonomii;


    Stanowiska pracy

    Po ukończeniu szkoły absolwent może pracować w zakładach usługowych specjalizujących się w obsłudze i naprawie pojazdów samochodowych, w samochodowych zakładach produkcyjnych, w stacjach diagnostycznych i stacjach kontroli pojazdów, w przedsiębiorstwach sprzedaży samochodów.


    Absolwent może pełnić funkcje średniej kadry technicznej w zakresie zarządzania i nadzorowania działań zawodowych innych pracowników a także wykonywać prace w zakresie planowania i marketingu.

    Predyspozycje

    Osoba pracująca w zawodzie powinna posiadać zainteresowania techniczne, a także cechować się spostrzegawczością i dobrą orientacją przestrzenną. Cechuje ją też: umiejętność kontrolowania emocji oraz dobra koncentracja uwagi, dobra koordynacja wzrokowo-słuchowa, odporność na warunki środowiska pracy, a także dążenie do rozwoju i wzbogacania własnej osobowości.



    I teraz czy mi się wydaję że ta propozycja o mechatroniku jest na taśmę montażową czy mi się tylko wydaje.
    I teraz która opcja jest najlepsza , ja powiem tyle że gdy skończę edukację to porobię w zawodzie 4 lata (ale szkoda bo bardzo Lubie zawód mechanika i jestem obeznany ) i pujdę do wojska 45 lat na emeryturę i mogę sobie dorabiać :).
  • Poziom 33  
    NO żebyś się nie zdziwił - odbierają trepom - przepraszam wojskowym te uprawnienia :D
  • Poziom 8  
    A i powiem jeszcze jeno no po prostu ja uwielbiam grzebać w silniku. A przy mechatroniku już tak chyba nie jest :(.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Bo to znalazłem co mnie będą uczyć w szkole jesli do niej pujdę :)
  • Poziom 33  
    chajcina napisał:
    Bo to znalazłem co mnie będą uczyć w szkole jesli do niej pujdę :)


    Trochę popraw pisownie :cry:
  • Poziom 39  
    Dacomos napisał:
    A co lubisz ?
    Jak będziesz dobry to w każdym zarobisz :D


    I to jest jedyna prawidłowa odpowiedź na twoje pytanie.
    Ta reguła sprawdza się w absolutnie każdym zawodzie, do fachury wszyscy lgną a do przeciętniaka czy partacza przypadkowi klienci. Tak samo gdy ciebie będzie testował ewentualny pracodawca, nie będzie szukał średniaka potrafiącego wszystko i nic a dobrego fachowca, który przyciągnie mu klientów i kasę. Wtedy da ci więcej zarobić, byś nie poszedł do innego.
  • Poziom 21  
    chajcina napisał:
    Bo to znalazłem co mnie będą uczyć w szkole jesli do niej pujdę :)

    Zanim pójdziesz to naucz się ortografii, bo jak przyjdzie wypełniać gwarancję to będzie wstyd.
  • Poziom 8  
    No ale ja kocham samochody naprawiać tylko mi się wydaję że jak pójdę na mechatronika to już nie będę miał styczności z samochodem tylko bardziej z komputerem :/
  • Poziom 39  
    Jak wiesz co chcesz robić to w jakim celu pytasz ? Rób co lubisz.
  • Poziom 8  
    Dobra ,ale ja jeszcze nawet nie wiem dokładnie co ten mechatronik robi :/.
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem jak chcesz naprawiać samochody to liczy się przedewszystkim doświadczenie. W żadnej szkole cię tego nie nauczą, ponieważ szkoły dają tylko podstawową wiedze, głównie tą teoretyczną (czasami niezbędną do wykonywania jakiejś pracy).

    Z biegiem czasu na twoim miejscu poszedłbym nawet do zawodówki kierunek np.elektromechanik, mechanik. Następnie szukał pracy lub udał się na staż. Po zdobyciu doświadczenia próbował przejść na własną działaność gdy już obcykasz na czym da się zarobić. Pamiętaj, że będziesz musiał pracować do 67 lat, a mało kto w jednym zakładzie pracy, nawet państwowym przepracuje całe życie... więc w dalszym czasie będziesz musiał myśleć co zrobisz jak już nie będziesz mógł wykonywać swojego zawodu... ( nie oszukujmy się zawód mechanika wymaga sprawności fizycznej i psychicznej).
  • Poziom 8  
    No tak. Ale mechatronik to jest zawód przyszłości ,i pewnie 70% spędzonego czasu w pracy spędzie na diagnostyce przed kompem :/.
  • Poziom 12  
    Będziesz takim mechatronikiem na jakiego będzie zapotrzebowanie, taka jest prawda... no chyba, że będziesz jeździł po świecie z dala od rodziny i bliskich w poszukiwaniu pracy zgodnej z opisem na otrzymanym dyplomie. A co do tego czy będziesz siedział 20% czy 70% przed komputerem to już zależy od ciebie, twojego wyboru. Do tego aby naprawiać samochody, możesz skończyć zawodówkę o profilu elektromechanik. W szkole nie nauczą cię kodów usterek urządzenia.
  • Poziom 8  
    No własnie ja planuje iść do zawodówki a później do technikum. A dalej to się jeszcze zobaczy ,na razie jestem na poziomie 2-gimnazjum tag że wiecie jeszcze rok przede mną. :)