Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nawigacja MFD i dodatkowy wyświetlacz w liczniku

krzysp13 16 Gru 2004 00:24 7227 22
  • #1 16 Gru 2004 00:24
    krzysp13
    Poziom 2  

    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam następujący problem: zainstalowałem w SEACIE Alhambra navi MFD (działą bez zarzutu) , a w ostatnich dniach wymieniłem licznik na wersję z wyświetlaczem graficznym.
    Licznik zainicjowany został na nawigację - Mogę wyświetlić menu główne na liczniku i wyświetlić opcję nawigacji. Po jej wybraniu pojawia się najpierw komunikat o inicjowaniu nawigacji, a krótko potem informacja, że brak jest sterowania z MFD. Podłączyłem 3 przewody z MFD - zielona wtyczka - Clock, Data i Enable. - do licznika (prawa - zielona wtyczka).
    Czy jeszcze coś musi zostać podłączone? Czy w samej MFD też musi być zainicjowana funkcja wysyłania danych do licznika?

    Bardzo proszę o informację. Może namiar na osobę, która może mi pomóc?
    Co to znaczy Licznik z "FIS"?

    0 22
  • Pomocny post
    #2 16 Gru 2004 05:18
    olecki
    Poziom 27  

    Napisz na priv do Arttoo-napewno pomoze

    0
  • #3 26 Gru 2004 17:24
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Witam!

    Ja mam podobny problem, ale w drugą stronę.
    Zamontowałem sobie nawigację (też w Seacie Alchambra) mam liczniki z dużym wyświetlaczem tęż podłączyłem trzy przewody.
    Nawigacja wysyła sygnał do licznika, lecz funkcja ta w licznikach nie jest uaktywniona.
    W związku z tym mam pytanie jak uaktywnić wyświetlanie komunikatów
    z nawigacji na tym wyświetlaczu.»

    0
  • #4 27 Gru 2004 20:49
    krzysp13
    Poziom 2  

    witam
    Niestety potrzebny jest VAG.
    Trzeba uaktywnić licznik na nawigację - przeprowadzić kodowanie licznika.
    Wówczas po przytrzymaniu styku przełączania komputera przez kilka sek. pojawi się menu główne z opcją wyboru nawigacji.
    A tak przy okazji; próbowałem znaleźć w VAG'u miejsce wkodowania funkcji do MFD aby uaktywnić wysyłanie informacji z navi do licznika i niestety nie udało mi się to. Jak sprawdzić, czy MFD wysyła coś do licznika? (po kablach CLOCK, ENA, DATA)
    Może ktoś zna serwis który potrafi uaktywnić mi tą funkcję?

    0
  • #5 08 Sty 2005 16:31
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Witam! ponownie!

    krzysp13! Jaki kod zadać do w liczniku?
    Znasz numer tego kodu?

    0
  • #6 26 Lut 2006 13:37
    mar_ban
    Poziom 11  

    a jaki rok alhambry ??

    do 2000 czy od 2000 (nowy czy stary model ??)

    0
  • #7 06 Kwi 2006 23:11
    Pabloos
    Poziom 11  

    A czy ktoś ma schemacik połączenia nawigacji MFD z licznikiem w passacie B5,chodzi o podłączenie drugiego wyświetlacza.

    0
  • #8 08 Kwi 2006 20:52
    Pabloos
    Poziom 11  

    Ico nikt nic niewie????????????????????????????????????

    0
  • #9 29 Kwi 2006 17:18
    1 6 D
    Poziom 12  

    Piszecie, że potrzeba 3 przewody by to działało, ostatnio wyciągnąłem navi i oglądałem wtyczkę tą zieloną. Zgadnijcie co sie okazało - ten wyświetlacz w liczniku był podłączony na dwa kable jedynie-DATA i CLOCK(ENA nie był podłączony, nine było tam nawet wtyczki). Jak podłączylem radio to co było od nowości zamiast navi, odrazu działa i kierownica multifunkcyjna i wyświetlacz w liczniku. Coś musi być chyba nie do końca prawdziwe info z 3 kablami, skoro nawet jak tylko podłączyłem DATA to te wszystkie funckje chodziły na radiu fabrycznym.

    0
  • #11 16 Mar 2007 17:44
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Może to temat trochę stary ale w końcu uruchomiłem dodatkowy wyświetlacz w Alchambrze.
    W kodowaniu licznika trzeba zwiększyć liczbę o 16.
    czyli jeżeli było oryginalnie np: 13121 to trzeba zmienić na 29121.
    Oczywiście trzeba też zmienić kodowanie w nawigacji aby zainicjowac wysyłanie danych do licznika.

    Pozdrawiam!

    0
  • #12 23 Sie 2007 01:08
    Anton83
    Poziom 10  

    Witam!

    A co trzeba zakodować i jak w navigacji? Zakodowalem zegar i nadal nie
    chodzi...

    Pozdrawiam

    0
  • #13 03 Kwi 2008 16:52
    nestorino
    Poziom 9  

    mam problem z navi vw passat mfd podłaczyłem ja pod licznik i nie dziala zrobiłem kodowanie licznika 2 pierwszych cyfr i nic ???

    0
  • #14 11 Gru 2017 06:49
    lukaszzet
    Poziom 12  

    wojciech.nurzynski napisał:
    Oczywiście trzeba też zmienić kodowanie w nawigacji aby zainicjowac wysyłanie danych do licznika.


    Jak to zrobić ? Kodowanie licznika już mam zmienione ale nadal nic .

    Moderowany przez damiancz:

    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    0
  • #15 11 Gru 2017 22:00
    psw
    Poziom 13  

    A co chcesz podłączyć? Jaka nawi i jaka wersja? Jaki samochód i jaki licznik? Napisz coś więcej.
    Dawno już MFD nie podłączałem, ale coś tam może jeszcze będę pamiętał.

    0
  • #16 14 Gru 2017 07:03
    lukaszzet
    Poziom 12  

    Akurat u mnie jest to RNS od Audi , licznik posiadam bez CAN , Audi a6 c5 , Niby nawigacja powinna sie komunikować z wyświetlaczem po ENA DATA CLOCK ale niestety to nie działa . Połączenie z licznikiem sprawdzałem bo podłączyłem Oryginalnego kaseciaka audi i RDS na fisie się pokazał .Co do nawigacji to jest to chyba hybryda bo czyta płyty DX ale menu i schemat podłączenia ma jak non DX . Oznaczenie navi 4BO 035 192F
    Nawigacja MFD i dodatkowy wyświetlacz w liczniku

    0
  • #17 14 Gru 2017 12:35
    psw
    Poziom 13  

    lukaszzet napisał:
    Co do nawigacji to jest to chyba hybryda bo czyta płyty DX ale menu i schemat podłączenia ma jak non DX . Oznaczenie navi 4BO 035 192F

    To nie jest "hybryda". Menu obu jest co najmniej bardzo podobne, jeśli nie identyczne. Schemat podłączenia nonDX i DX jest taki sam. Kod katalogowy mówi, że jest to DX, tylko nie jestem pewien, czy jest to odpowiednik D czy G w VW, tzn czy chodzi to po ENA DATA CLOCK, czy po can? Coś mi się wydaje, że chodzi po can, ale głowy nie położę.

    0
  • #18 14 Gru 2017 13:07
    lukaszzet
    Poziom 12  

    Ale zobacz ,że w RNS nonDX jest w rozpisce DISPLAY (tak jak u mnie )<nie sugerować sie czerwonym zaznaczeniem obraz z neta>
    Nawigacja MFD i dodatkowy wyświetlacz w liczniku
    A w DX już był opis jako OPTION lub bez opisu
    Nawigacja MFD i dodatkowy wyświetlacz w liczniku

    0
  • #19 14 Gru 2017 13:27
    psw
    Poziom 13  

    Trzeba by dotrzeć do schematów odpowiednich samochodów z Twoim licznikiem i nawigacją.
    Jest taki program ELSA lub ELSAWIN. Tam to jest. Są schematy różnych wersji i tam trzeba poszukać.
    Ja tego programu nie mam.
    A z drugiej strony ostatnią aktualizacją map DX to chyba rok 2013/14, więc te mapy warte są już coraz mniej.
    Niedługo pewnie skończy się laser i trzeba będzie wysupłać dwie, a może trzy stówki. Czy warto?

    0
  • #20 14 Gru 2017 14:07
    lukaszzet
    Poziom 12  

    Dzięki za info w sprawie programu , będę szukał a o efektach poinformuję . Co do lasera to kupiłem tą navi w śmiesznych pieniądzach bo właśnie laser był do wymiany . A lasery są dostępne na chińskim portalu od 10 dolców , zamówiłem wymieniłem i śmiga pięknie :)

    0
  • #21 14 Gru 2017 15:51
    psw
    Poziom 13  

    Wydaje mi się, że do licznika musi iść can z 13 i 26 końcówki 26-pinowej wtyczki. Jeśli licznik to ma, do can-l i can-h komfortu w liczniku.
    Jeśli licznik nie ma tego can komfortu to po tych kabelkach nie pójdzie. Wtedy w grę wchodzi wymiana licznika, jeśli takie były do Twojej wersji samochodu.
    Ja robiłem coś takiego w Passacie B5FL 2002rok. Do niego można było wstawić nowszy licznik, który mógł chodzić i na trzech kabelkach i na can komfortu. Następne wersje liczników chodziły już tylko z can komfortu i nie wiem czy by chodziły w moim Passacie.
    Żeby jeszcze było ciekawiej, to taki licznik prawidłowo działa z nawigacją RN-S2 cd ale i też ze starszą wersją RN-S2 dvd od Touarega lub Multivana.
    Chodzi tu o can wersji 1.6 . Z wersją 2.0 to już w tym Passacie nie da się prosto zrobić. Podobno są konwertery z can 1.6 na can 2.0 . Koszt podobno ok 200 EUR, ale wtedy można by wstawić do takiego Passata nawigację dotykową.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A czy dużo jest roboty z wymianą lasera? Robiłeś to w Audi. W mojej RN-S2 od Touarega, ale w Passacie B5FL już siada laser.
    Czy coś trzeba regulować? Czy tylko wymienić, podpiąć kabelek lub kabelki i działa?

    0
  • #22 14 Gru 2017 22:18
    lukaszzet
    Poziom 12  

    Jeśli wymiana licznika to ja pass . A co do lasera nie jest to skomplikowane wymienia się cały moduł , trochę zdolności manualnych i każdy da rade :)

    0
  • #23 14 Gru 2017 23:47
    psw
    Poziom 13  

    lukaszzet napisał:
    Jeśli wymiana licznika to ja pass .

    Spokojnie, to nie jest takie trudne. Jest znacznie więcej roboty niż wymiana lasera, ale się da.
    Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić, czy takie liczniki w ogóle były w Twoim samochodzie.
    Ja robiłem w Passacie B5FL z 2002 roku i dla niego był taki licznik.

    Dzięki za info w sprawie lasera.

    0