Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Urządzenie wielofunkcyjne na Atmega32

mazi937 27 Dec 2011 21:21 10803 13
IGE-XAO
  • Urządzenie wielofunkcyjne na Atmega32
    Witam. Prezentuje swoja pierwszą samodzielną konstrukcję, która powstała w wakacje. Jestem początkujący wiec mile widziane sugestie estetyczne oraz związane z działaniem urządzenia.
    Urządzenie posiada funkcje: zegara, budzika, pomiaru temperatury wewnątrz i na zewnątrz, sterowania żaluzją oraz sterowania wytrawiarką. Całe urządzenie sterowane jest za pomocą pilota RC5.

Sterowanie żaluzją zrealizowane jest na silniku 1,2A krokowym sterowanym tranzystorami IRF530. Do układu podłączony jest prosty czujnik zmierzchowy, oparty na fotorezystorze, dzięki któremu żaluzja opuszcza się automatycznie, oraz jest możliwość ustawienia podnoszenia żaluzji o świcie. Budzik w tym urządzeniu polega na podnoszeniu żaluzji o wybranej godzinie. Oprócz tego można też podnosić i opuszczać żaluzje za pomocą pilota. Jedynym problemem jest to że czasem linka od żaluzji przeskakuje, ale nie jest to uciążliwe. Opuszczanie żaluzji zrealizowane jest czasowo to znaczy silnik wyłącza się o upływie 15 sekund, natomiast podczas wciągania żaluzji silnik wyłącza gdy żaluzja dojedzie do końca i załączy krańcówkę. Zrobiłem to tak ponieważ czas wciągania różnił się od czasu opuszczania i było to widoczne po kilku cyklach.

Sterowanie wytrawiarką jest wykonane za pomocą przekaźników. Wytrawiarka posiada dwie grzałki o mocy 100W, napowietrzacz oraz czujnik temperatury 18B20. Grzałki wyłączają się automatycznie po przekroczeniu temperatury 45 stopni, a napowietrzacz włącza i wyłącza się za pomocą pilota. Akwarium wykonane jest z plexy. Całość łączy się za pomocą złącza ATX dzięki czemu wytrawiarke można przechowywać w innym miejscu.